Ik heb even een vraagje, je moet eea invullen bij FF over hoe je afscheiding is enzo.... Welke soorten heb je en wat is wat? Watery, dry, sticky, creamy, eggwhite Ik begrijp de woorden in pricipe wel, waterig, droog, plakkerig, romig en eiwit toch, maar ik weet bij mezelf alleen dat ik of witte afscheiding heb dat plakkerig is en van die doorzichtige slijmerige slierten en afscheiding dat gelig is of soms bruinig maar wanneer is het dan waterig, droog en romig? Hoe kom ik daar het beste achter? Ik hoop dat iemand mij kan en wilt helpen met dit o zo smakelijke onderwerp sorry daarvoor.
o en moet ik uitgaan van afscheiding in mijn ondergoed of moet je echt gaan roeren nogmaals sorry voor de details, maar ja op een andere manier kom je er niet achter he
als je googled op billingsmethode of euhmm een term als cervixslijm (heerlijk woord) vind je allemaal sites met info. Zo heb ik het destijds uitgezocht toen ik een natuurlijk voorbehoedsmiddel zocht (wat niet 100% save hoefde te zijn) Basic: Als je een eisprong hebt heb je (max 2 min 1 dag van te voren) meer slijm, is het helder en rekbaar (slierten tussen je vinger) Vlak daarvoor is het minder en anders van structuur.. korrelig en troebel
het hangt trouwens van je hoeveelheid af of je moet roeren Ik kan het gewoon spotten als ik naar de toilet ga
ok dank je voor het reageren ga even googlen en blijft indd een lastige vraag, maar fijn om jouw ervaring te horen
Watery en eggwhite: zijn vruchtbare slijmsoorten die je vlak voor ei hebt.. eiwit lijkt op eiwit het is heel rekbaar, watery is doorzichtig als water.. ik vind het zacht aanvoelen en is iets rekbaar. Dry betekend dat je geen afscheiding hebt. Creamy is witvloed of iets gelig gekleurd, maar niet rekbaar (meestal heb je dit in het begin van je cyclus, maar ook na ei.. Sticky is plakkerig, maar niet vruchtbaar en is ook iets doorzichtig.. je kunt het na ei hebben (ik vlak voor mijn ongi, is een soort slijmprop) vlak na ei kun je het ook wel eens hebben. Hier meer info over het temperaturen: Temperaturen: voor een beter inzicht in je cylcus | algemeen | artikelen
super om te lezen en duidelijk, even over het waterige....lijkt dat op soort van afscheiding als je een schimmelinfectie hebt alleen dan in mindere mate...ooo sorry hoor zo genant maar ja vraag het toch maar hihi wat grappig nou gaan er ineens belletjes rinkelen over bv slijmprop had ik vorige cyclus dus fijn om wat te herkennen Bedankt voor je reactie
eerst even lol @ topictitel "substanties van onder" heerlijk eufemistisch en waterig: ikzelf heb nooit echte eggwhiteafscheiding gehad op mn ovulatie maar altijd ehhh ja... waterig, anders kan ik het ook niet omschrijven. alsof je die eggwhiteafscheiding in een glaasje water doet en dan effe goed doorroert, hahaha Maar het kan zijn dat jij dat helemaal niet hebt hoor. Je hoeft niet alle soorten afscheiding te hebben. Bij mij ging het ook altijd van dry, meteen naar watery (ovulatiedag) en dan tijdens lf naar creamy (witte vloed).
Hahaha ja probeer het een beetje netjes te houden hier Hahaha dat doorroeren, lijkt net alsof we aan het koken zijn hier Het is pas onze 2e ronde en net begonnen met tempen en substantie onderzoek dus erg fijn dat je ook gereageerd hebt, het is zo rustig lijkt wel op zp of ik stel gewoon te vunzige vragen haha
Ik moet roeren hoor om iets te vinden want ik heb meestal niet zoveel afscheiding. Omdat ik van zekerheid hou, heb ik afgelopen maand bijna elke dag twee of drie keer gevoeld en gekeken. Ik heb de term watery gebruikt en bij mij is dat dus gewoon helder slijm wat dunner is dan normaal. Een beetje of je een loopneus hebt, om het verhaal even smerig te houden
Hahahaha geweldig, ik herken dat meer indderdaad dan dat het echt waterig is ok dus als ik een loopdoos heb weet ik genoeg hahahahaha denk dat ik ook maar ga roeren, maar heb je nog roer-technieken?
1 a 2 SCHONE vingers naar binnen brengen (aan de bmmond voel je ook of je in je vruchtbare periode zit, die is wat zachter dan) en dan naar buiten.. je hoeft niet echt te roeren
hahaha zag mezelf al doen alsof ik slagroom moest kloppen whahaha, maar die bmm he ik vind het zo vreemd voelen als ik naar binnen ga ter inspectie maar hoe voelt wat normaal? Hoe voelt de bbm sowieso aan en hoe hoog of laag zit hij ongeveer...zeer lastige vragen I know, maar jullie hebben mij al een heel eind opweg geholpen met mijn eigen lichaam beter te leren kennen...grappig he dat jullie dat mij leren haha Nou weer bedankt allemaal voor de leerzame berichten
Da's moeilijker omdat je al een kindje hebt (net als ik) dus is hij niet meer zo gesloten als eerst. Maar in zijn algemeenheid kun je stellen dat hij in je niet vruchtbare periode hard is (als het puntje van je neus) en in je vruchtbare periode zacht (als je lippen)
Met een pollepel hahaha uhm ik wilde een opmerking maken maar dat gaat echt te ver iig hebben we het nog steeds onschuldig over keukengerei haha Ok nou ga straks even roeren en inspecteren, heb net eerst even een voorinspectie gedaan bij neus en lippen haha Ik zal straks een verslag geven....en wat blijven we toch eufemistisch
Zo net een grondig onderzoek uitgevoerd. Nu mijn vragen aan de smaak politie Ik had een sliert troebel kleurig en leek op stevig snot dat terug schiet in een propje net zoals bij echt snot echt heel smakelijk sorry dit zat al direct in mijn slipje. Na mijn roerpoging zat er op mijn vinger meer vocht deels kleurloos dus doorzichtig en deels melkwit het leek voor mij op waterig Is het niet gek dat je waterig en slijmerig tegelijk hebt en gister geklust dus is het misschien een kliekje daarvan Ook nog erg diep geroerd en heel hoog en denk dat ik mijn bmm gevonden heb...weet alleen niet goed qua hardheid....denk dat het er tussen in zit kan dat ook? Ik hoor graag wat de smaak politie vindt van mijn inspectie
whahahahaha.. muts.. whahahahaha Ik denk dat je snot van manlief is wat gelijk al in je slipje zat (tijdens de vruchtbare periode loopt het trouwens ook niet gelijk terug.. slijm werkt als een soort lift naar verdieping ei) De rest is jou cercixslijm. watery dus... en dat klopt ook wel als ik naar je banner kijk.. je ei zit er aan te komen.. Er tussen in qua bmm komt doordat het na een bevalling altijd een beetje openstaat. Hij is nu dus nog gesloten