HCG daalt na curretage, maar nu weer veel zwangerschapsverschijnselen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Naa, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Ik heb in september een MA gehad en ben 18 september gecuretteerd.
    Ik heb zo'n 3 dagen gebloed en ik vermoed rond 1 oktober eisprong te hebben gehad. Dit merkte ik aan klachten in lichaam zoals slijm en steekjes.
    Na de curretage was ik helemaal van de kwaaltjes af maar zo'n 5 dagen na de vermoeidelijke eisprong begonnen de kwaaltjes weer.
    Heb nu weer zere borsten, in vlagen misselijk, trekkerig gevoel in onderbuik.
    Mijn hcg daalt wel netjes dus ik weet niet wat ik ervan moet denken. Kan het mogelijk een nieuwe zwangerschap zijn? Of hebben andere dit ook wel eens gehad na curretage?
    Ik heb normaal namelijk alleen als ik zwanger ben deze kwaaltjes paar dagen na eisprong....

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,1 KB
      Weergaven:
      27
  2. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bovenste test is van 3 oktober, onderste van vanmorgen..

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,4 KB
      Weergaven:
      14
  3. Elf84

Elf84 Niet meer actief

En je testen waren eerder echt wit?
    Dan denk ik dat dit een nieuwe zwangerschap is....

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

hmm.. wacht.. ik snap het niet meer :) :(
    de test van vanmorgen is die lichte test??
    heb je tussendoor wel echt een witte test gehad?

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hoi Naa, de data vallen van de foto af dus kan het niet helemaal zien? heb je een omo-witte test gehad tussendoor? *edit zie nu 2e post. Ik denk dat als het afloopt het geen nieuwe zwangerschap is maar ik kan natuurlijk niet in je buik kijken :). Over 2 dagen nog eens proberen? Bij een nieuwe zwangerschap moet het oplopen.

Het kunnen ook je hormonen zijn die van slag zijn. Ik ben gecurreteerd op 29-8, had ook rare kwaaltjes (die jij ongeveer beschrijft) en na een aantal omo-witte testen ook weer een paar tuurders en uiteindelijk weer omo-wit en vorige week 3 dagen hele lichte menstruatie. Ik voel me nu alsof ik aan het ontpillen zijn en mn hormonen goed van slag zijn. Ben in ieder geval niet zwanger.

6. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die test van vanmorgen is de lichte test, de test van vorige week is de duidelijkere test. Na curretage nog helemaal geen witte test gehad.
    Dus geen idee wat ik ervan moet denken.
    Juist vanwege mogelijk nieuwe zwangerschap heb ik met 2 en 3 weken na curretage getest. Maar met 3 weken na curretage dus nog een licht positieve test.

7. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gedoe he na zo'n curretage. Ga inderdaad over aantal dagen nog eens testen.
    Maarja een week voor je vermoedelijke menstruatie zou je eigenlijk ook nog niet heel veel hcg opbouw hebben als je zwanger zou zijn. Dus enkel nog keer testen geeft meer duidelijkheid denk ik..
    Heb volgende week vrijdag wel echo bij gyn voor controle.

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Nou inderdaad, na 3 weken was mijn test pas echt wit (en toen was ik wel blij haha). Fijn dat je die echo nog hebt. Ik had ook nacontrole en was nog niet ongesteld (na 5 weken) en meneer weigerde een echo te maken, 'dat heeft toch geen nut'. En hij snapte echt niet waarom ik nog testen had gedaan..pff. Uiteindelijk de dag erna ongesteld geworden (zal je altijd zien...) maar het is nog niet de oude merk ik.

9. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik had ook 'pas' na 2-3 weken een negatieve test vorig jaar na de curettage. Ik was na 30 dagen weer ongesteld en had toen ook de controle. Bij mij was er toen wel een echo gemaakt, maar het feit dat ik alweer ongesteld was, was prima en voldoende 'bewijs' dat m'n cyclus weer op gang kwam. Bovendien heb ik ook een aantal weken moeten prikken, maar dat was omdat het een partiele molazwangerschap was.

Ben nu ook weer m'n HCG in de gaten aan het houden, na de ingreep van vorige week maandag. Maar heb nog een duidelijk licht streepje.

Succes Naa!
    Sluit me aan bij Lianne: geen nieuwe zwangerschap, maar hcg-daling na curettage.

10. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx meiden! Wat ik zelf idd ook dacht maar je gaat toch twijfelen ;)

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

Snap het hoor, je hoopt natuurlijk toch dat je heel misschien toch meteen weer zwanger bent.. ;)
    Ik las vandaag ergens dat je hormoonhuishouding 4-12 weken nodig heeft om te herstellen. Als je gelukt hebt ben je snel weer 'in balans' maar kan dus ook zo 2-3 maanden duren.

12. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Pfoeh dat is lang.. Is dat na een natuurlijke mk anders?

13. LianneE

LianneE Niet meer actief

Nee volgens mij niet. Je krijgt er sowieso een klap van en het wisselt per persoon hoelang het duurt. De een heeft ook langer nodig om te ontpillen dan de ander. Ben jij trouwens al weer een beetje hersteld (lichamelijk dan?)

Zal het stukje even plakken hier:

"Hormonen weer op peil krijgen
    Na een miskraam heeft je lichaam ongeveer vier tot 12 weken nodig om te herstellen en de hormonen weer op een normaal niveau te krijgen. Stress en verdriet kunnen dit traject vertragen, omdat stresshormonen de hormonen blokkeren die je nodig hebt om zwanger te worden. Het is dus belangrijk om de pijn en het verdriet eerst een plekje te geven voordat je aan een nieuwe zwangerschap begint. Door dit verdriet gaan sommige vrouwen ook minder gezond eten en minder bewegen. Dit kan ook effect hebben op de hormonen en moet dus eerst op orde gebracht worden."

14. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Thx voor de info! Dat stukje over stress herken in wel ;)

Hier gaat het lichamelijk al een heel stuk beter. Dankje :)
    Ben wel blij dat ik 2 weken vrij heb genomen en optimaal heb kunnen rusten/herstellen. Maandag gaat het 'normale' leven weer beginnen. Op zich ook wel prima, want afleiding is welkom. Het is niet zo dat ik anders de hele dag zit te huilen hoor ;) Blijf het gewoon bizar vinden dat we zoveel pech hebben. Maar ik probeer nu vooral naar de toekomst te kijken: het komt goed en wanneer&hoe wordt ook vanzelf duidelijk :)

15. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ja, het is echt heel moeilijk om los te laten en niet te stressen maar blijkbaar is dat wel beter ;)

Fijn om te horen dat je je wat beter voelt en je weer de draad kan oppakken. Het is oneerlijk en bizar dat je zoveel pech hebt :( ik vond 1 MA al heftig laat staan wat jij op je bord hebt gekregen :( maar inderdaad.. het komt goed, linksom of rechtsom :D

16. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes met werken weer vandaag!

Ik snap niks meer van mijn lichaam. Uitgaande van mijn eisprong zou vandaag mijn nod zijn. Sinds dat na 4 dagen bloeden gestopt was na curretage helemaal geen bloedverlies meer gehad de rest van de cyclus. Gisteren beetje roze verlies gehad, en vanmorgen op nod nog testje gedaan. Is dus iets donkerder dan die van afgelopen vrijdag.
    Heb even geen foto want ben op mijn werk.
    Nu vanmorgen ook nog wat roze/bruin verlies gehad en verder nemen de kwaaltjes weer alleen maar toe. Stond vanmorgen te kokhalzen boven wc.

Snap er dus echt niks meer van.... Ken mijn lichaam gewoon niet meer en door die miskraam heb je van je cyclussen ook geen idee meer.
    Iemand die dit herkent na zijn curretage?

17. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hey Naa, heb je zeker weten een eisprong gehad (heb je ovulatietesten gebruikt?) en heb je een witte zwangerschapstest gehad? Zo ja ben je misschien weer zwanger. Ik moet zeggen dat mijn lichaam ook aardig van slag was/is. Ik ben 29-08 gecurreteerd, na 35 dagen weer ongesteld (heel erg licht, stelde niks voor, beetje bloed en beetje bruin). Heb nu ontpil-klachten (ook misselijkheid, zere borsten) en ben niet zwanger :p. Deze cyclus lijkt redelijk terug naar normaal te gaan (28 dagen).

Hoelang geleden is het voor jou?

18. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 18 september gecurreteerd. Nee nog helemaal hem witte test gehad. Maar nu na afgelopen vrijdag loopt test dus weer op.
    Nee doe nooit ovulatietesten maar weet mijn ovulatie altijd op dag nauwkeurig. Afscheiding en bmm. En steekjes in onderbuik.
    Maar net wat je zegt het zou zomaar een zooitje kunnen zijn.
    Gelukkig vrijdag afspraak bij gyn dus die zal ook wel meer kunnen vertellen mocht ik dan nog niet ongesteld zijn.

19. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hmm als ie oploopt kán het een nieuwe zwangerschap zijn maar goed dat zouden ze dan inderdaad kunnen zien op een echo + HCG prikken. Maar goed het kan ook een zooitje zijn ja. Ik zou wel duidelijk aangeven dat je mogelijk weer zwanger bent. Ik kreeg geen echo of hcg geprikt terwijl ik opeens weer licht positief testte. Uiteindelijk dag erna ongesteld geworden dus het zou kunnen dat ik pril zwanger was maar het voor NOD mis ging (en had geen van NOD). Kortom het kan 2 kanten op :D
    laat je weten hoe het was bij de gyn?

20. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je het zegt van die echo en hcg prikken.
    Laat het zeker even weten. Rare maanden zo.. Eerst die onzekerheid rondom MA en nu weer onzekerheid over wel/niet weer zwanger zijn.
    Dan twijfel ik gelijk of ik er misschien niet beter aan had gedaan niet meten weer voor nieuwe zwangerschap te gaan.. Stom he!
    Hoe is het met jou verder?

Deel Deze Pagina