hoelang heb jij je kindje(s) bv gegeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zwangervan4e, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Hier de oudste op de dag af 15 maanden waarvan de eerste 6 volledig. Na die 15 maanden wou ze zelf niet meer en ik vond het ook wel goed zo. Nu alweer ruim 9 maanden bezig maar moet nog niet aan denken om te stoppen nu, geniet er nog van.

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    E.lle heeft ong. 4 maand bv gehad ... Mevrouw deed heel lang over 1 voeding min. 45 min/1 uur ... Dus ik was het een beetje zat en ben toen gestopt...

N.ica heeft echt een moeilijke start gehad met borstvoeding ze wilde niet drinken, dus kolven, cupje, vingerfeeding en noem het maar op ... De 8e dag dronk ze pas voor het eerst aan de borst en ze krijgt nog steeds borstvoeding ze is nu 15 maand !! Ik heb altijd gezegd met 6 maand stop ik.. toen werd het als ze loopt stop ik dat deed ze met 10 maand... Toen werd het als ze 1 jaar is stop ik ... En nu .... nu stop ik wanneer ze zelf wil stoppen... Ze krijgt alleen nog sochtends en savonds borstvoeding

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij sem maar 8 dagen omdat hij niet kon aanhappen enz maar achteraf veelste weinig goede begeleiding gehad.afbouwen was ook zo klaar

Ik was zo blij dat evy wel gelijk goed dronk en de bv liep super. helaas kwam ik in het zh terecht en toen ik thuis kwam ben ik ingestort(heb nogal een zware zwangerschap gehad veel pijn enz) ik kon dr gewoon niet meer voeden totaal geen energie voor. Ik ben op aanraden van de ha per direct gestopt met medicatie. Ik zit nu al effe met een PND en ik heb het er echt moeilijk mee dat ik door mijn PND heb moeten stoppen!!!

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    oja ik heb maar 6 weken bv gegeven.

5. mroos

mroos Niet meer actief

mijn oudste heb ik 3 maanden borstvoeding gegeven. Ik ben gestopt omdat er werd gezegd door de HA dat er geen medicijnen waren voor astma en allergieen die samen gingen met bv. Ik gebruikte dus niets en was nonstop benauwd en ziek, kon nergens naartoe. Toen ik er 3 weken later achterkwam dat er wel degelijk medicijnen voor waren heb ik echt flink gebaald(zachtjes uitgedrukt).

Met de wens voor een tweede ben ik eerst naar de longarts gegaan en heb andere medicijnen gekregen die ik wel kon gebruiken. Ik voed nu al 6 maanden(en daar ben ik erg trots op!) en ik zie wel hoe lang het wordt. Ik vind het zo leuk, heb nog geen behoefte aan stoppen (en mijn zoon ook niet;)).

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik wilde 6 weken halen! Toen wilde ik 6 maanden halen! Toen wilde ik voor een jaar gaan! Ondertusssen is ze het jaar gepasseerd en voed ik nog steeds! Ik ben nu gewoon een langvoedster! HIHI

en ik heb de lat nu naar 2 jaar geschoven, ben benieuwd :D

7. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen zonder idee van tijd en toen kwam al heel snel het idee van 'half jaar exclusief en in ieder geval tot een jaar', maar nu dat jaar in zicht komt, begin ik toch meer te denken aan 2 jaar. ;)
    Ach, we zien wel. Zoals ik het nu zie, denk ik niet dat ik (veel) langer door ga dan 2 jaar, maar je weet het maar nooit.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik veel langer dan ik ooit had kunnen denken. Milan is nu 46 maanden en drinkt 's ochtends nog, maar dat loopt nu echt wel op zn eind. En Isabelle is 21 maanden en ik verwacht niet dat ze binnenkort gaat stoppen. Ik laat het aan de kindjes over in principe, of het moet me echt tegen gaan staan.

9. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Bij mijn dochtertje 11 weken( ongeveer 1 fles per dag gekolfde melk).

Zoontje nu inmiddels 9 weken. Hij krijgt zon 400 cc op een dag( gekolft en gelukkig ook live:))

Ik heb helaas echt niet genoeg en hoor waarschijnlijk bij de 2 procent van de vrouwen die te weinig melk heeft. Helaas:(

Lactatiekundige erbij geweest, domperidon gebruikt en homeopatische middelen, maar het helpt niet. De lactatatiekundige zei het bovenstaande.

We zijn nu aan het testen op een trage schildklier. Het enige wat we nog kunnen bedenken.

Ik wilde zo graag volledige borstvoeding geen, maar het mag blijkbaar niet :(:(:(

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mijn doel was eerst 6 mnd en toen die voorbij waren 1 jaar. Het zijn uiteindelijk "maar" 9,5 mnd geworden. Zoon heeft altijd nachtvoedingen gedronken tot de 8,5 mnd (toen ging ik afbouwen.) Man was al vaker aan het zeuren of we niet konden afbouwen en dus doorslapen. Heel de tijd aan gegeven dat het niet met fv te maken heeft of hij door slaapt of niet en prompt toen ie de laatste 2 flessen fv kreeg sliep hij door...... :( Daar ging mijn geloofwaardigheid richting man.

Maar goed, de nachten was niet de reden om te stoppen maar de wens voor een 2e kindje en dat ik daarvoor moest stoppen met bv omdat ik geen cyclus heb en aan de medicatie moet. Helaas ben ik nog steeds niet zwanger en dus voelt het extra *** dat ik gestopt ben met de bv. :(

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

beide 1 jaar ongeveer...

12. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    bij mijn eerste lukte het niet goed.
    Bij mijn tweede wilde ik het minimaal 6 weken volhouden.
    Dat is uiteindelijk 13,5 maand geworden want het liep als een tierelier.
    Moet wel eerlijk zijn dat ik echt wel een paar dipjes heb gehad en zei dat ik echt wilde stoppen. Terwijl ik gevoelsmatig helemaal niet wou stoppen.
    Ik denk dat het anders misschien wel langer was geworden ware het niet dat ik in het ziekenhuis kwam te liggen.
    Ik kreeg zoveel morfine in mijn lijf gepompt dat ik het zelf niet meer verantwoord vond.
    Moet zeggen dat ik ontzettend goede hulp heb gehad tijdens het stoppen in het ziekenhuis.
    De l.k kwam dagelijks langs zodat ik even mijn verhaal kwijt kon.
    toen ik thuiskwam had ik geen melk meer dus we hebben nooit een bewust laatst voedingsmoment samen gehad.
    Moet heel eerlijk zijn dat ik dat heel erg vind.
    We hebben niet samen afscheid kunnen nemen van onze momentjes.
    Iets wat alleen zij en ik konden delen.
    Geen afscheid kunnen nemen van het elkaar in de ogen kijken tijdens het voeden,haar tevreden lachje zien als ze in slaap viel na het drinken,
    Bah! ik mis het! * zit nu weer een flink potje te janken*

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik geef overmorgen 20 maanden bv en ben dan 11+3 zwanger van een 2-ling. ik dacht dat hij dan de melk niet meer zou lusten, maar niets is minder waar. ik ben bang dat ik het dus toch zelf zal moeten afbouwen en daar baal ik wel een beetje van

14. Yelice

Yelice Niet meer actief

Bij me dochter 10 maanden de borst gegeven en me zoontje 7 maanden en beiden gaven zelf aan niet meer te willen.
    Voeding was toen ook meteen op , had geen stuwing meer de borsten waren leeg :D mijn zoontje is nu bijna 4 maandjes en krijgt ook nog steeds BV en ik hoop dat ik het een jaar kan doen.

15. happymama

happymama Niet meer actief

bij de eerste 6 werken t mislukte.nu bijna 6mnd kei veel mensen zeggen doe je t nog? is daar niet erg lang ? erm mn schoon moeder roept ook steeds dat ik moet stoppen want dan zou die beter slapen volgens haar!

16. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Al bijna 14 maanden :) en ik ga nog lekker door!
    Sinds een jaar wel afgebouwd van 7 naar 3 a' 4 voedingen, want de hele dag door voeden was ik toch wel beetje zat ;)

In principe mag Beau aangeven wanneer hij het genoeg vind, mits ik het ook leuk blijf vinden.. anders toch nog wat meer beperken tot bijv alleen ochtend en avond voeding.. maar dat komt vast wel goed :)

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn oudste zoon 6 maanden live(de maand erop gekolft) mijn middelste 20 maanden live en vanwege medicatie per direct moeten stoppen(vond het echt erg,heb er geen afscheid van kunnen met zijn 2tjes) en mijn meisje heeft 2,5 maand bv gekregen en ook weer moeten stoppen vanwege de medicatie :( ook daar heb ik geen vrede mee,weer mijn bvperiode om zeep geholpen omdat mijn ha geen goede medicatie wilde geven zodat ik gewoon door kon gaan met bv.

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter is bijna 1,5 jaar en ze krijgt ook "nog steeds" bv. Ik ben zelf niet zo van de troostborstjes overdag, dus dat krijgt ze inmiddels niet meer, ze vind dat overigens ook niet erg.
    Op werkdagen drinkt ze 's ochtends en 's avonds en eventueel 's nachts als ze wakker wordt. Op dagen dat ik thuis ben krijgt ze ook nog een voeding tussen de middag.
    We gaan hier net zolang mee door tot 1 van ons niet meer wilt.

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb mijn dochtertje precies een jaar bv gegeven. Toen ze 10 mnd was ontdekte ik weer zwanger te zijn, en toen werd het helaas snel minder. Gelukkig nog twee maandjes weten te rekken, maar de dag voor haar verjaardag was ze er zelf ineens klaar mee. Ze heeft er ook nooit meer om gevraagd. Toen dus 6 mnd 'droog' gestaan, en nu weer met frisse moed begonnen! :)

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Gefeliciteerd!! Hier over een paar weekjes weer.

Deel Deze Pagina