Sorry dat ik het zeg maar eigenlijk vind ik de genoemde dingen niet normaal. Dat je ogen en hersenen even om moeten schakelen oke maar een week of 3 beroerd lopen voelen omdat je moet wennen aan een bril? Een dag hooguit 2 dagen en dan had ik toch echt op de stoep gestaan bij de brillenman om te laten nakijken of het wel klopt allemaal.
Ik heb woensdag mijn nieuwe bril opgehaald. De sterkte van mijn linkerglas is aangepast. Ik moest ook echt wennen, hoofdpijn en golven. Opticien gebeld en afgesproken als het zaterdag (vandaag) nog was ik langs zou komen. Gelukkig is het nu een stuk minder en ik hoop begin volgende week weg..
Vandaag gaat het al een stuk beter, maar het is nog niet echt scherp. Ik dacht dat mijn glazen wat donker waren, maar het randje om de bril maakt het natuurlijk wat donkerder allemaal Ding zakt ook steeds naar beneden dus van de week maar eens langs brillenwinkel om het te laten stellen.
Dat afzakken is idd een afstelfoutje. Blij te lezen dat hetbeter gaat vandaag. ALs het niet beter word gewoon terug gaan hoor.
heel lang, omdat ik jaren lang met <50% zicht heb rond gelopen en te belazerd was een bril te kopen... heb me ogen uitgekeken omdat ik voor het eerst dakpannen op huizen zag en blaadjes aan de bomen xD maar vaak is het met een kleine week wel in orde en weet je niet beter
Ook ik vind het niet normaal om zo'n klachten te hebben. Meestal heb ik zelf niet meer dan een uur nodig om te wennen. En en bril mag zeker niet irriteren. Merk ook dat sommige hier voor zo goedkoop mogelijk gaan, sta er wel even bij stil dat het om je ogen gaat en je je bril elke dag op hebt. Bespaar je ook zo op je kleren? Is geen aanval, maar gewoon iets om over na te denken. Succes en loop er niet te lang mee rond
Haha zo kwam ik er na jaaaaaaren eigenwijs te zijn geweest pas achter dat sterren in de hemel er uitzien als stipjes en niet als vlekken!
Ongeveer 1 week (voor zover ik nog kan herinneren dan, is al 11 jaar geleden). Maar wat altijd wel lastig is, is dat ik een buiten-bril en een binnen-bril heb. Zodra ik naar buiten ga doe ik dus de andere bril op en dat is dan gelijk weer wennen... Duurt altijd even, en zodra ik weer binnen ben dan ben ik eraan gewend zodat het weer even wennen is aan mijn binnen-bril : P (klinkt heel lastig, maar vanwege bepaalde redenen zit die buiten-bril toch beter wanneer ik niet thuis ben.)
Ik kreeg het advies om hem eerst bij het tv kijken of computeren te gebruiken. In elk geval zo min mogelijk schokken in je beeld. Daarna steeds meer gaan gebruiken. Bij mij duurde het wennen aan mijn eerste bril eeuwen omdat die niet goed was. Heb na een jaar toch weer een oogmeting gedaan (bij een andere opticien) en daar kwam wederom uit dat ik een bril op moest. Deze hoefde ik maar een halve dag aan te wennen en toen had ik al duidelijk beeld. Als het voor jou te lang is ga dan terug naar je opticien, ook voor het naar beneden glijden....
Ja je moet echt even terug. Ik had ook een nieuwe bril die steeds afzakte, heel vermoeiend en pijnlijk boven mijn oren waar het zwaartepunt lag. Wbt de glazen dat zou toch na een dag of 2 echt wel goed moeten zitten. Ik wissel bril en glazen af, maar moet steeds opneiuwe wennen hoor. Echter dit duurt nu nog maar een half uurtje per keer dat ik hem draag
Ik moet sinds 2007 een nieuwe ogentest doen. Draag al 4 jaar geen bril meer, maar heb er eigenlijk wel eentje nodig. Morgen naar de opticien...oogtest doen en nieuwe hippe bril halen. Zo een dik zwart groot montuur Ik moet namelijk met de auto naar het werk en zonder bril zie ik vooral in het donker niet zo goed!! En idd. wennen duurde voorheen bij mij echt niet lang, 2 dagen ofzo? En dan gaat er een wereldddd voor je open
Ik heb altijd lenzen gehad (vanaf mijn 16e) en sinds een paar jaar ook een bril erbij genomen, ik moest het opbouwen, beginnen met 1 uur bril, volgende dag 3 uur, dag erop weer 5 uur..
Ik ben gewend hoor, gelukkig Alleen zakt ie nog van mijn snufferd, heb nog geen tijd gehad om terug te gaan. Heel erg is het niet want hij valt niet, blijft halvewege neus steken. Ik zie alles een stuk scherper, dus dat is wel lekker. Wist niet dat ik zo knap ben Assi, mijn moeder wist ook dat ze een bril moest maar stelde het steeds uit. Nu heeft ze laatst toch een oogmeting laten doen, mocht ze officieel niet eens meer autorijden Hoop dat dat voor jou niet geld. Purk ik snapte dat je lenzen bedoelde Bedankt voor alle reacties