Hoelang hebben jullie erover gedaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sereenalian, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

16 jan 2013
    597
    0
    0
    ik weet niet of leeftijd altijd een rol meespeelt (ja tot een bepaalde hoogte natuurlijk :) ) Zelf ben ik 40 en ben net zwanger van ons 6e kindje. Bij de eerste duurde het 1 jaar, bij de 2e duurde het 3 mnd, de 3e ook 3 mnd, de 4e duurde 1 mnd, bij de 5e ook en nu hebben we er een half jaar over gedaan met hopenlijk een plakbeebke. Heb ook mk gehad tussendoor.

2. cybell

cybell Niet meer actief

Momenteel al ruim 4 jaar bezig... begonnen toen ik 24 was, ben nu 28 bijna 29.

Suc6!

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Toen ik 20 was, duurde het bijna twee jaar eer het raak was! Werd een vroege miskraam met 6 weken. Daarna was ik wel snel zwanger, 3x met de 2e of 3e poging. (1x nog een vroege miskraam) Op m'n 39e duurde het 8 maanden. Op mijn 41e 9 maanden. Dus tja..soms weet je het gewoon niet, jong of ouder..
    Na de geboorte van de jongste, ik was bijna 42, en zij 4 maanden, ben ik zelfs nog van één keer voor het zingen de kerk uit zwanger geraakt.. werd een vroege miskraam.

4. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Hoi!
    Wat is jouw verhaal herkenbaar!
    Ik heb een dochtertje van 6 jaar. Daarna gescheiden en nu een andere man. Alleen die van mij is 3 jaar ouder :p

Ik ben inmiddels 33 en vraag me ook af of het allemaal wel gaat lukken. M'n eerste zwangerschap was appeltje eitje, ook vrijwel meteen raak maar wel een onvoorspelbare cyclus. Nu is mijn cyclus regelmatig.

Ik heb de laatste week ovulatietesten gebruikt, was benieuwd hoe ze werkten. Eergisteren had ik een raar gevoel in m'n buik, dagje later positief getest. De eitjes komen dus nog, daar ben ik erg blij mee.

Ik ben zo benieuwd of het allemaal gaat lukken. Ik ben al gezegend met m'n dochter, maar een tweede kindje heb ik altijd gewenst. En mijn vriend is nog nooit vader geworden, dus dat zou ook wel erg leuk zijn. Beide duimen we ervoor.

Ik wens je veel succes!

5. mienma

mienma Actief lid

20 jun 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    wij hebben er 4.5 maanden over gedaan. we waren na de huwelijksreis eind februari gestopt met de pil en in juni waren we zwanger.

6. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    1e 13mnd
    2e 3mnd
    3e 3mnd (als ik tel vanaf we groen licht kregen na de BBZ)

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij de eerste was ik 27 en dat was de tweede ronde raak.
    Bij de tweede was ik 28 en dat was de eerste maand raak.
    Bij de derde ben ik 30 en dat was de maand voordat we wilden gaan proberen al raak.

Dusss.. Het hoeft niet altijd lastiger te worden naarmate je ouder wordt 😯

8. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    @miepske1980 zeker heel herkenbaar en heel hoopvol, gefeliciteerd net je positieve test :)

Ik wil mijn vriend ook zo graag papa maken, hij is zo lieve stiefpapa.
    De afgelopen maanden ben ik er zo bewust mee bezig, om er zelf alles aan te doen om beter vruchtbaar te zijn. Ik ben gestopt met roken, gestopt met drinken en eet gezond. Slik braaf mijn vitamine. Nu mag het wel bijna gebeuren van mij ;)
    Ik zit midden in een babyboom iedereen om me heen is aan het bevallen. Mijn mamagevoelens draaien overuren.

Ovulatietesten? Dat is nieuw voor mij. Welke zijn goed en hoe werkt het ongeveer? Ik ga over 2weken op vakantie en ben als het goed is, ook daar aan het ovuleren? Zijn ze een beetje gemakkelijk in gebruik? Misschien dat maar een keer gebruiken als het komende maandag niet is gelukt..

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    1e: 27 jaar, meteen na stoppen pil (ronde 1)
    2e: 29 jaar, meteen (ronde 1)
    3e (mk): 32 jaar, tijdens gebruik van koperspiraal
    4e: 33 jaar, meteen (ronde 1)

Mijn vruchtbaarheid heeft er nog niet onder geleden dat ik 30 gepasseerd ben :p.

Tja, gemiddeld nemen de kansen af na 30 (en nog sterker na 35 jaar), maar ja. Er zijn ook vrouwen die in vervroegde overgang gaan en ook vrouwen die met 45 jaar nog 'gewoon' zwanger raken.
    Je weet het helaas niet van te voren, he?

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    1ste: 28 jaar na 4 maanden zwanger (bij geboorte 29 jaar)
    2e (net zwanger): 31 jaar na 9 maanden zwanger

11. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    1 (27): 9 maanden
    2 (30): 25 maanden
    3 (32): 1 maand
    4 (34): 12 maanden en tellend...
    Hier valt er dus geen pijl op te trekken :)

12. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Eerste op 22 jaar een jaar lang over gedaan

13. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    Ik heb toch nog even een vraag aan alle moeders hier die al meerdere kinderen hebben. Als je zwanger bent van een tweede, is je buik dan sneller opgezet? Buj mijn dochter had ik ook al heel snel een opgezette buik toen ik zwanger was van haar. En nu heb ik weer zo'n bol buikje met nadruk op buikje

14. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    In de 11e ronde zwanger, helaas ma.
    Nu eerste echte ronde na ma, dus we gaan het zien.
    Denk dat. Keeftijd pas na 35. Jaar gaat. Spelen.

15. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    Wat betekend ma? Sorry maar ben nieuw hier

succee met de eerste ronde. wie weet...

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn 1e pas een buikje bij 18 wkn, bij 2e bij 9 wkn, bij miskraam al bij 5 wkn, bij mijn 3e al bij 4 wkn (ongeveer dag na positieve test ;)). Ben in mijn laatste zwangerschap vanaf 5 wkn positiekleding gaan dragen omdat mijn eigen broeken gewoon echt niet meer dicht gingen...

Bij 99% van mensen gaat het bij 2e sneller volgens mij :cool:.

17. sereenalian

sereenalian Actief lid

19 okt 2006
    234
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Houten
    wow dat gaat zeker sneller dan in jou geval. Dan klopt de theorie dus wel.. Ik denk dat ik morgen ga testen.. ipv maandag ik vind het zo spannend

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    1: 26 jaar, 5 maanden, buikje pas rond de 18 a 19 weken.
    2: 28 jaar, 3 maanden, buikje bij 11 weken maar rond de 17 weken begon je het echt te zien.
    Nu 30 jaar en 'bezig' voor de 3e maar we vrijen wanneer we zin hebben. Ben benieuwd :)

Mijn linker eileider is gesloten en mijn rechter vernauwd. Dit kwam bij een kijkoperatie voor iets anders naar boven. We kregen weinig kans om spontaan zwanger te worden. Op dat moment waren we nog niet met kinderen bezig, we zijn 9 maanden later pas begonnen. We mochten het 6 maanden zelf proberen maar ik moest wel gelijk mijn cyclus bijhouden e.d. Ik had net een afspraak gemaakt bij de gyn om over IVF te gaan praten toen ik dus toch spontaan zwanger bleek :) We hebben dus ontzettend veel geluk gehad maar ik snap je helemaal dat je het nu al lang vindt duren. Als je eenmaal ervoor gaat wil je het ook zsm :p Als ik deze ronde niet zwanger ben zou ik ook balen hoor, ook al is het pas de eerste ronde ;)

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Twee keer in ronde 1 zwanger (op m'n 28ste en 30ste).
    Bij de eerste had ik met 9 weken echt een buik.
    Nu bij mijn tweede pas met 22 weken, moet wel zeggen dat ik aan het revalideren ben na een ongeval en operatie dus m'n lichaam is ook vooral met andere dingen bezig (kindje ligt wel goed op groei).

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    1e zwangerschap 19 jaar in ronde 1
    2e zwangerschap 20 jaar ronde 1 miskraam 7weken
    3e zwangerschap 20 jaar ronde 1
    4e zwangerschap 23 jaar ronde 1 miskraam 5 weken
    5e zwangerschap 23 jaar ronde 1

Te gek voor woorden eigenlijk dat ik 5 keer achter elkaar in Ronde 1 Zwanger heb mogen worden, voel me ook weleens schuldig tegen over mensen die er met mij over praten hoe lang hun al bezig Zijn en mij dan vragen Hoelang wij beZig waren... Vind het dan zo cru om te zeggen dat wij telkens de eerste ronde zwanger waren

Ik zou best een paar rondes extra willen als dat zou betekenen dat een ander stel er een paar rondes minder over zou mogen doen maar helaas werkt dat Zo niet

Tegelijkertijd besef ik me ook donders goed hoe gezegend wij zijn ! En prijs ik me er ook enorm gelukkig mee

Deel Deze Pagina