Hallo meiden, Dinsdag was mijn uitgerekende dag, maar de uk zit nog lekker in mij buik. Hij is vanaf gisteravond 21.00 tot vanmorgen 11.00 de hele tijd in de weer geweest met bewegen, heb ook maar 2 uur geslapen. en dan ook echt druk, niet soms een schop. Overal lees ik dat baby's rustiger worden naarmate de zwangerschap er bijna opzit. Is dit beweeglijk normaal, of zou de baby dan juist niet lekker in zijn vel zitten? Graag hoor ik jullie ervaring. Iedereen succes!
Hoi, ook hier nog een zeer beweeglijke baby... het wordt wel wat rustiger dan het was, alhoewel ik het bewegen wel steeds nadrukkelijker ga voelen, (maarja: ze wordt natuurlijk ook steeds groter en sterker...) Onze kleine meid is de hele zwangerschap al zeer actief, heb haar voor het eerst gevoeld bij 14 weken, vanaf de 18e week dagelijks en vanaf week 20 echt doorgaand de hele dag. Je ziet m'n buik van buiten ook bewegen, anderen lachen zich rot, Het wordt dus wel iets rustiger dan dat het was, het kan nu soms ineens een uur of 2 stil zijn in m'n buik, maar het blijft erg beweeglijk... Ik heb hier de indruk dat de kleine zich wel een bepaald ritme van slapen en wakker zijn aan het aanmeten is... Zou mooi zijn, want als ze er dan uit is, schijnen ze dat ritme aan te houden en dat betekent in ieder geval dat ik 's nachts en overdag een PAAR momenten rust ga krijgen,
Hoi Rozemarijke, Je verhaal is heel herkenbaar! Ik voelde de uk ook met 14 weken. Met 18 weken aan de buitenkant en vanaf week 20 voelden anderen hem ook. Mijn buik is vaak net een golfslagbad Ik moet eerlijk zeggen dat de kleine onregelmatig wakker is en slaapt. Er was wel een soort van ritme toen ik nog werkte, maar nu ik al een maand met zwangerschapsverlof ben en vaak slecht slaap, is het ritme van de kleine ook compleet verdwenen. Ik hoop dat hij ook snel komt, maar hij lijkt het nog zo naar zijn zin te hebben hierbinnen. groetjes sung
Ik beviel met 40 weken en 3 dagen. En ik had een superactief mannetje tot het einde! Succes, meiden. Een mooie bevalling gewenst.
Tja, hopelijk zijn ze buiten de buik straks wat minder druk, Deze hier maakt er ook een waar golfslagbad van, idd... Was nog niet eerder iemand tegengekomen die dat ook zo sterk had. Mijn man vertelde dat zijn kids destijds niet zo beweeglijk waren, die heeft echt medelijden met me als ik weer eens wakker gehouden word... Laatste tijd mag ik niet meer autorijden van die kleine: blijkbaar zit ik dan te ver in elkaar, want dan krijg ik me elke keer toch een trap tegen m'n ribben! 't Is dat ik het zelf ook niet echt meer fijn vind, dus de auto staat veel voor de deur nu, (Manlief heeft geen rijbewijs, dus ben de enige die rijdt). Ben benieuwd wanneer ze er uit willen... gezien de ruimte die ze hier niet heeft, roep ik al steeds: kom er nou maar uit, kun je veel fijner bewegen! Succes met de laatste loodjes! (Overigens: schijnt dat wandelen schijnt te helpen om e.e.a. te versnellen: dan zakken ze lekker weg in je bekken ofzo en komt alles lekker op gang... Hier helpt het nog niet zo hard, maar OK, we'll keep trying, :-D).
Ja, ik hoorde ook bijna niets over vrouwen die bijna waren uitgerekend met zo'n drukke uk, daarom dit onderwerp. Hier wordt er ook volop gelachen en met verbazende blikken naar mijn buik gestaard, omdat de uk een show geeft. Gelukkig lees ik net dat we niet de enige zijn! Dank je wel Darcy! Ik ben nu ook met de bakerpraatjes bezig, heb wat ananas op, tonic, drink 3x per dag een kopje frambozenbladthee, heb wat gesext, gister praktisch hele dag gewandeld (lekker shoppen). Zijn vader heeft al een paar keer tegen de onderkant gepraat dat hij eruit moet komen, maar hij luistert nu al niet Ik snap ook niet hoe hij het uithoudt in mn buik, vooral als ik veel eet, haha. Je houdt geen ruimte over, helaas lijkt hij dat niet erg te vinden Gelukkig kan ik nog wel autorijden, anders zou ik de hele dag aan huis zitten, vreselijk...Ik vond het al erg vervelend dat ik met verlof moest 4 weken van tevoren, omdat ik niet tegen thuis zitten kan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me tot nu toe bijna geen moment heb verveeld. Jij ook veel succes, laten we hopen dat we snel mama zijn!
Hier was ik ook bang voor verveling, maar ben ook sinds 4 weken met verlof en nog geen moment verveeld... Momenteel heb ik wel alles wat ik wilde doen voor de bevalling aan klaar, maar nog zat leuke dingen te doen, (ik schilder bijvoorbeeld graag en heb daar altijd veel te weinig tijd voor, dus daar ga ik morgen weer eens lekker mee aan de slag, ). Verder hier dus ook een klein eigenwijsje. Aardje naar haar vader en moeder, vrees ik
Ik was woensdag uitgerekend, maar loop (nou ja, 't is meer geschommel) ook nog met een mooie dikke trommel. Zit ook al aan de frambozenbladthee, maak elke dag een wandeling met manlief, maar het helpt nog niet. Gek genoeg lijkt de bevalling nu verder weg dan voor woensdag, herkennen jullie dat? Zo van: dat was een mijlpaal, nu maar echt afwachten.
ik vond de tijd voor de datum moeilijker, dan na de datum. Omdat er niets meer te tellen viel. Fae was hier tot het einde toe druk, tijdens de persweeen ontving ik nog regelmatig schoppen *au!* Dus ze heeft hier tot het laatste toe flink bewogen.
Ja hoor, Lena was ook aan het keten tot het einde. Voelde haar nog einde van de middag, toen werd het effe rustig en om 19:00 kwamen de weeen, met 40+4 weken. Het is echt bij iedereen anders en bij heel veel mensen houdt de baby zich echt niet koest opeens vlak voor de bevalling. Wens je een goeie bevalling, dat je kindje er maar snel mag zijn
Nou, da's in ieder geval goed om te horen, dat ze zelfs tijdens de bevalling nog druk zijn, want mijn VK vraagt steeds of het al rustiger wordt... Ja, wel IETS, maar erg veel niet. Lijkt dan toch steeds zoiets te zijn van: O, dan duurt het nog wel ff. Nou, wat mij betreft komt het hoor, Ben het wachten en het geschommel wel zat en heb vannacht steeds overeind moeten gaan zitten om me om te kunnen draaien, omdat ik mezelf anders echt niet meer op m'n andere zij kreeg
Ik heb nu het moment dat ze gaan strippen voor ogen, dat is komende dinsdag. Niet dat het met zekerheid werkt, maar je weet maar nooit. Wie weet is het net dat laatste zetje. Ik wil ook echt heel graag thuisbevallen en vanaf week 42 moet ik in het ziekenhuis bevallen... Bij mij rommelt het al sinds week 38, maar ik ben er wat dat betreft vrij nuchter over, hij kan nu eenmaal tot 10 nov. thuis komen . Hoe graag ik hem nu ook in m armen zou willen hebben
Tja, ik heb de pech dat de VK denkt dat ik maandag pas 38 weken zwanger ben (teruggezet door een foute echo en een echoscopist bij de 2e echo die niet naar ons wilde luisteren toen we vertelden dat ze ons bij die eerste echo gezegd hadden dat ze op deze datum niet af wilden gaan vanwege verschillende factoren), dus strippen of wat dan ook, zal bij mij nog wel ff duren. Nouja, voorlopig ga ik er nog maar van uit dat de kleine wel komt op het moment dat ze er klaar voor is... Maar in onze situatie, als er straks weer niet geluisterd wordt, lopen we eventueel door tot 1 december: een hele maand dus nog. Daar probeer ik dan maar niet teveel aan te denken, want kan al wel janken van frustratie als ik bedenk dat ik nog tot die tijd doormoet...
pfff, daar ben je dan ook mooi klaar mee. Het lijkt weinig twee weken, maar in deze tijd met de onzekerheid wanneer de kleine komt, duren twee weken misschien wel erg lang... Ik hoop dat het voor jou ook niet al te lang meer duurt. 1 dec. is dan nog wel erg ver weg....
Ons knetterdrukke meisje kwam pas bij bijna 42 weken. Zelfs aan het begin van de bevalling zorgde ze ervoor dat de gynaecoloog lachend zei dat ze niet naar de harstlag van de kleine hoefde te luister omdat ons kleintje zoals gewoonlijk lekker in de weer was. Ik schudde er soms van als ik voor de tv zat of zo, bonk! En bijna genant zoals je buik tekeer kan gaan he!? Overigens is ze fysiek gezien wel een heel druk babietje, maar een heel makkelijk meisje hoor: ze huilt nooit en vindt alles prima. Maar zoals ik zei: veel energie (ze zat al met ruim een maand in de wipstoel omdat je gewoon niet goed werd van die stuiterbal op schoot), ze slaapt niet veel overdag (snachts daarentegen als een roos!). Succes met wachten en met de bevalling!
Ja, ik hoop dus ook maar dat ze sowieso spontaan gaat komen VOOR de echodatum... Wat dat betreft wel steeds al wat gerommel hier en daar, dus hopelijk zijn dat de voortekenen dat het niet lang meer gaat duren. Maar 't was behoorlijk frustrerend idd, die foute datum. De tweede echo kwam een week eerder uit, maar ook toen hadden we zoiets van: dat kan helemaal niet! Ik had m'n eisprong getempt en een paar dagen voor m'n NOD al zwangerschapsverschijnselen, (terwijl ik dacht niet zwanger te zijn geraakt die maand en de eerste twee dagen dus maandverband in m'n tas gooide, zo van: het zit er weer aan te komen). Toen die ongi-pijn na twee dagen nog steeds aanhield zonder ongesteld te worden, werd me wel duidelijk dat er iets anders aan de hand was, temeer omdat mijn temp dus al vanaf de eisprong hoger was en bleef... Maarja, omdat de tweede echo dus een week eerder uitkwam zei de echoscopist toen: Aha, dit valt binnen de marge, dus houden we gewoon de 17e aan.... Hmmm Dat de laatste echo wel uitkwam op 31 oktober, daar gaan ze dan ineens wel aan voorbij, die echo was dan ineens niet betrouwbaar. Nouja, ik heb inmiddels iets te veel verhalen gehoord van vrouwen die teruggezet of vooruitgezet werden en bij wie de eigen datum toch echt klopte. Dat feit in combinatie met de symptomen die ik bij mezelf toch duidelijk heb waargenomen, maakt dus dat ik nog steeds reken op ergens deze week, Als het maar niet donderdag is, want dat is de verjaardag van m'n stiefdochter, (Zul je net zien.... gebeurt het precies dan).
Haha, bekend probleem. Donderdag was mijn schoonzusje jarig en dinsdag mijn broer. En dat is de dag waarop ik anders gestript wordt. Nu heb ik rond 11.30 een afspraak, maar ik ga maandag toch even bellen of ik rond 17.00 kan. Mocht het strippen helpen, beval ik hopelijk na 00.00. Ik ben trouwens net mijn slijmprop verloren, helaas zegt het niets over wanneer je gaat bevallen, maar wie weet.... Hopelijk gaan we snel bevallen
Nou, dat zou hardstikke mooi zijn, Ik zit ook steeds te letten op slijmprop, vliezen breken of weeen, maar nog helemaal niks
Wel wat ranzig zo'n prop, haha. Maar erg duidelijk. Ik heb trouwens al vaak gelezen dat er genoeg vrouwen zijn die er niks van hebben gemerkt, of de prop pas bij de bevalling zijn verloren. Wat ik me afvraag is, als je de slijmprop verliest je dan ook automatich iets ontsluiting hebt? Of dat je de prop al kunt verliezen als je baarmoeder alleen verweekt is.
Marit is geboren bij 42 weken precies... Zij is al die 22 weken dat ik haar voelde een zeer bewegelijke baby geweest Kan dus heel goed hoor!