Ik ben ingeleid, om 1000 ging het infuus aan en om 1648 was onze dochter geboren. Wel bijna 3 kwartier moeten persen en uiteindelijk met de vacuum gehaald (gelukkig niet ingeknipt) Door de ruggeprik van het persen weinig gevoeld.
weeen 30 uur . persen half uurtje ( voor mijn gevoel 5 minuten) heb 3a4x geperst dacht ik de vk zei nog rustig aan. maar ik had zoiets van nee ik ga nu door ook . ze vond dat ik enorm sterke bekkenbodum had. ze vroeg nog of ik sportte. ( dat vroeg ze allemaal tijdenshet persen whaha aardig gek en ik gaf nog antwoord ook ) ik vond persen in vergelijking met de weeen echt niet heel pijnlijk.maaar mischien dat de ruggenprik nog een beetje de scherpe randjes eraf haalde. in principe zeggen ze max 2 uur persen maar sommige ziekenhuizen houden anderhalf uur als max aan. een uur schijnt heel normaal te zijn.
Telkens 2 à 3 keer persen en ze lagen op mijn buik. Bij de eerste was onze dochter volledig ingedaald, maar toch lieten ze me de weeën opvangen om haar zo ver mogelijk te laten zakken en dus het persen te beperken. Heb alles gegeven - de gyn zei nog "Er is er eentje gehaast om haar baby in haar armen te nemen ". Bij de 2e had ik zowat het gevoel dat ze er gewoon uit ging vallen toen ik naar de verlostafel ging; ze was er op een wip (gyn kwam te laat binnen, want dochter 2 werd net geboren)
1e kindje, 9 minuten geperst. precies 10:00 mocht ik en om 10:09 lag er een lief meisje op mijn borst <3 (en dan vergeten we even dat ik dik 3 uur persweeen heb moeten tegenhouden )
93 minuten 😳 Hoop dat het nu wat sneller gaat. Ik voelde me toen heel opgefokt omdat ik overal had gelezen dat je maar anderhalf tot twee uur mag persen waarna ze ingrijpen. De verloskundige vertelde me achteraf dat ze het mooi zag opschieten dus ze zag geen reden tot ingrijpen 👍 Omdat het zo mooi geleidelijk ging, geen ruptuur oid.
37 uur in totaal (van eerste wee tot geboorte) 2.5 uur persen zonder persweeen . Uiteindelijk met pomp ff de bocht om gewipt en ze was er. (Hadden ze veeeel eerder moeten doen want ze kon er gewoon niet uit. Hij probeerde het nog 1x anders werd het spoedkeizersnede) ik wilde t kindje uiteindelijk zoooo graag op de wereld zetten (na dreiging keizersnede) dat ik in 1 wee wel 3x perste ik kreeg oerdrang en toen ging t wel hard arts kon nog net optijd de pomp erop zetten.
Ongeveer 15 minuten geperst met de 3e perswee kwam ze eruit. Mennnnnnn dat voelde goed... Had weeenstorm omdat ze me weeën opwekkers gaven, nou precies toen ik mocht gaan persen, verdwenen de weeën en zaten we elkaar echt aan te kijken van ja gezellige pose hè? Haha.. Zat echt minuten tussen de 3 weeën...
20 minuten persen bij de eerste. Het voelde als 5 minuten. Tussen de persweeen door gezellig gekletst. Ben erg benieuwd naar de volgende keer!