2 X 20 min en de laatste 10 min met de vacuümpomp erbij. Ik had geen persweeën en was blijven steken op 7 cm ontsluiting door verkeerde ligging van mijn dochter.
34,5 uur weeën gehad en daarna nog 1,5 uur moeten persen. Je kunt je voorstellen dat ik die nacht daarna heerlijk geslapen heb
Bij de oudste heb ik maar 2x hoeven te persen. Er is daar 5 min voor opgeschreven. bij de middelste heb ik 1x geperst. Er is 1 min opgeschreven. bij de jongste heb ik niet geperst, ze glee er zelf uit. Wel is er 1 min opgeschreven omdat er een tijd bij moest staan. Bij de oudste 2 wel moeten persen op gevoel, omdat ik geen persweeen had. Bij de jongste hoefde ik niks te doen
Mijn totale bevalling duurde maar 7 uur. Maar daarvan heb ik ruim 1,5 uur moeten persen. Dat viel me behoorlijk zwaar, echt hard werken. Pfff... (Eerste kind overigens)
Bij de eerste 5 minuten, keer of drie denk ik. Tweede gleed er zo uit en geloof me dat is geen pretje..
1e: 3 uur, waarvan 3 kwartier persen 2e: 2,5 uur, waarvan heel even persen, nog niet eens een minuut. Baby kwam er zonder aankondiging ineens uit zeilen. 3e: 4 uur, waarvan het loslaten van de rem al voldoende was, nauwelijks echt geperst. Misschien 1 zetje meegegeven of zo.
1u en 38 minuten aldus de papieren, vorderde mm voor mm ipv cm, na een knip en een keer persen was ie er uiteindelijk
Bij de eerste 8 minuten (bevalling van 16 uur) Bij de tweede 6 minuten(bevalling, van uiteindelijk nog geen 1,5 uur) Bij de derde ook niet lang(bevalling van 2 uurtjes) Bij de vierde 1 perswee en ze was er (bevalling van 4 cm naar kind op mijn buik in 20 minuten, vliezen waren al wel 2 uurtjes gebroken) Bij de vijfde net zo (bevalling 2 uur)
1e: 45 min --> toen knip gekregen en na 1 wee was hij er meteen. 2e: nog geen 5 min en ook geen knip nodig gehad. Maar de hele bevalling van de 2e duurde bij elkaar amper anderhalf uur......letterlijk van "goh ik voel iets" tot ze op m'n buik lag was nog geen 90 min.