Lees wat vaker op de site van Worlds best news. Het gaat ongekend goed met de wereld. Natuurlijk is elke oorlogsdode 1 te veel. Natuurlijk is het onnoemelijk triest dat mensen dood gaan van de honger. Daar moeten we aan blijven werken! Maar we moeten ook niet uit het oog verliezen dat het op een paar brandhaarden na, zelden zo rustig en veilig is geweest. In Europa en ook daar buiten. Men lijdt het meest, onder het lijden dat men vreest! Niet dat je je ogen moet sluiten voor oorlogsgeweld en andere ellende. En natuurlijk moet veiligheid een belangrijk item blijven. Maar je moet je ook niet blind staren op de ellende en daardoor niet meer van je eigen veilige en rustige lwven kunnen genieten.
ik denk zelf dat de derde wereld oorlog al is begonnen dat we er al in leven maar denk dat het niet meer zoals vroeger zal gaan en als het wel te erg wordt dan gaat het denk ik zo snel dat je nog geen eens tijd hebt om te relativeren wat er allemaal gebeurd op MSN nieuws staat ook een stuk over 20 signalen dat de derde wereld oorlog al is begonnen en heb nog wel een aantal artikelen gelezen erover ik wil je niet bang maken ofzo ik was er eerst ook wel echt mee bezig maar ik bedacht me toen IK kan er dan toch niks aan veranderen (ben mezrlf alleen maar aan het kwellen en druk maken)enigste wat ik misschien zou kunnen doen is vluchten naar een ander land in de hoop dat het daar "beter" is
Maar vraag me dan af, naar welk land zou men dan vluchten vanuit Nederland, en welk land zou zn grenzen nog open stellen mocht het zover komen dat zelfs mensen uit landen als Nederland moeten vluchten? Nederland zit ook niet bepaald te wachten op vluchtelingen, maar men denkt wel te kunnen vluchten als Nederlandse?
Ik ga nog liever dood dan dat ik ga vluchten. Ik zal er alles aan doen om mijn land te verdedigen. Vluchten is geen optie.
Oh ik ga wel hoor als het moet, mét kinderen. We hebben familie in Noorwegen dus dat zou onze keuze zijn. Vluchtelingen naar Nederland ben ik ook nooit tegen geweest, de échte vluchtelingen hebben helemaal niets meer!
Ja maar wie zegt tegen die tijd dat je daar nog zomaar binnenkomt? Was vorig jaar ook zo'n topic, de ene zou wel ff naar Amerika, de ander naar Spanje.. alsof dat dan zomaar nog kan.
Die angst is nooit anders geweest. Het enige verschil met nu en vroeger is de media en dan vooral socialmedia. We krijgen nu zoveel meer mee van het leed op de wereld in vergelijking met 30 jaar geleden. Maar ook toen waren er volop terroristische aanslagen. Ik maak me niet zo'n zorgen nu. Maar ik voel me natuurlijk wel veel kwetsbaarder met kinderen, dat had ik voorheen niet.
Vind de wereld een redelijk nare plek tegenwoordig. Ben er niet dagelijks mee bezig maar t spookt redelijk vaak door m'n hoofd; waar gaat dit heen?
Zo doe ik het ook. Ik zou het oprecht heel erg vinden als we onze vrijheid kwijt raken en ik weiger dan ook toe te geven aan die angst.
Heel eenvoudig. Ik koop van mn laatste centen een boot met een gat, ik peddel me rot richting Amerika. Op het moment dat het te ver is om terug te zwemmen ligt mn boot op de bodem val ik in een diepe slaap en spoel aan in jáwel Spanje!
Oh ja joh dat zie ik dan wel weer.. tis niet alsof ik nu echt in enorme angst leef en daar zo gedetailleerd over nadenk
Interessant artikel dit: Bliksem is dodelijker dan terrorisme - Opinie - Voor nieuws, achtergronden en columns
Dit en wat Tupp zegt. Ik denk er weinig aan, wel wat meer als er weer ergens een terreuraanslag is geweest natuurlijk. 😔 Maar voor de rest haal ik zoveel mogelijk positiefs uit elke dag en ga ik niet lopen doemdenken of de hele tijd in 'wat als' scenario's denken. Dus een koffer klaar zetten zou al helemaal niet in mij opkomen. Als het echt zó erg bij je speelt lieve TS dan zou ik misschien overwegen om wat hulp te zoeken hierbij.
ik kan me niet permitteren om te denken dat ik echt midden in een oorlog belandt, dan ga ik namelijk als een van de eersten dood wegens gebrek aan medicijnen. ik kan niet te veel hamsteren sowieso want als de stroom uitvalt (koelkast), is het binnen een maand niet meer houdbaar. En zonder ga ik gewoon binnen 24-48u dood. Ik heb wel voor mijn zoontje een paspoort, zodat we evt direct wel het land uit kunnen als dat nog mogelijk is, maar dat het iig niet op futiliteit van een paspoort blijft hangen. moest sowieso iets hebben voor de vakantie in portugal, maar uit veiligheidsoverwegingen toch maar iets aangeschaft waarmee we de hele wereld over kunnen. Maar verder probeer ik er niet teveel aan te denken, ik heb er zelf toch geen invloed op. Zeker sinds ik ziek ben (geweest, nu op weg terug) heb ik meer geleerd om te genieten van het hier en nu
De wereld is altijd al een nare plek geweest, op bepaalde plekken dan. En als we het dan over Nederland hebben, tijdens de tweede wereldoorlog was het hier net zo vreselijk als in Syrië nu. En dat is niet eens zo lang geleden, al kunnen we het ons nauwelijks voorstellen, ik vind dat in ieder geval best lastig. En kijk hoe goed we het nu hebben! Ik ben niet bang, met vlagen voel ik wel wat angst (bijvoorbeeld met die aanslag in Berlijn, mijn schoonfamilie was/is daar), maar hoop altijd maar dat we de dans ontspringen. Geniet van het hier en nu en wat er komt zien we dan wel.