Eerste 7 maanden niets, dan een pauze ingelast van 4 maanden wegens aankomende trouw en daarna direct raak. Zoals ze zeggen, als je er niet mee bezig bent lukt het wel.
Dat is echt een fabeltje hoor! De eerste keer waren we er helemaal niet mee bezig, 1 keer condoom vergeten en meteen raak. De tweede keer kon ik aan niets anders denken dan aan een kind, werkelijk een obsessie was het! En we lieten het condoom 1 keer weg en voila, het resultaat zit in mijn buuk Dus het ligt echt niet aan je gedachtes etc. het is echt je lijf!
Ik was met toeval al in Okt '07 gestopt met de pil ivm lichamelijke klachten. (slik de pil vanaf mijn 15e) in december de besluit genomen om ervoor te gaan en de eerste maand gelijk zwanger geraakt! (jan '08 ). Van de verhalen dat ik hoorde moest ik vanuit gaan dat het 3mnd tot een half jaar kon duren.
Wij tweede kerstdag 2006 besloten om zwanger proberen te worden....16 maanden later was het eindelijk raak
Bij mijn eerste zoontje was ik nog aan de pil we waren ert wel mee bezig maar nog niet aktief. Deze ronde maart spiraal eruit, april miskraam en mei weer zwanger.
Op 1 januari dit jaar hebben we besloten om dit jaar een huis te kopen en daarna voor een kindje te gaan, maar toen we dat besloten hadden was ik al een week zwanger Dus de planning was even omgedraaid.
Bij ons was het al raak nog voordat we besloten hadden aan kinderen te beginnen. Gewoon door de pil heen zwanger geraakt .
Eind augustus 2007 gestopt met de pil en 25 Maart 2008 kwam ik er achter dat ik zwanger was geloof 7 rondes..
Bij mijn 1ste duurde het 8 maanden.. Bij deze zwangerschap 2 maanden.. Had deze keer meer op de vruchtbare symptonen gelet.
Bij mijn eerste kindje duurde het 9 maanden. Bij de tweede 3 jaar. Na 2 IUI behandelingen hebben we een maand geen IUI gedaan omdat ik griep had. In die maand werd ik spontaan zwanger! Ik geloof er zeker wél in dat als je er niet mee bezig bent de kans veel groter is. Ik heb genoeg voorbeelden om me heen!