gaan jullie nu ook dingen herkennen van je lichaam?

Discussion in 'Zwanger worden' started by angiebaby, Mar 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    Hoi hoi ,

Waar ik wel benieuwd naar ben is :nu jullie gestopt zijn met de pil dat je dan ook dingen gaat herkennen wat iedere maand terug komt?
    Of anders is na het stoppen van de pil?

T valt mij erg op dat ik dingen erg ga herkennen,toen ik aan de pil was had je eigenlijk nooit last van me buik,bijna nooit geen hoofdpijn en ontlasting ging iets makkelijker(bij mij gaat t nooit best)

Je merkte gewoon dat alles ''stil'' lag en nu merk ik heel goed dat alles weer begint te werken en dat het alles zelf moet gaan doen.

Zo ben ik veel gevoeliger op mn buik geworden,als mn vriend bijvoorbeeld me streelt op mn buik kan ik daar niet meer tegen t lijkt ofdat het verkrampt zo gevoelig is het.

Ik heb bijna iedere dag hoofdpijn das echt minder.

als ik ongie ben geweest (dat duurt ongeveer 6 dagen bij mij) dan heb ik precies een week daarna ovulatie pijn,dus dat mn lichaam zich weer klaar aan het maken is voor de eisprong.

Dat gevoel is bij mij best gevoelige onderbuik,spierpijn gevoel,kan er geen strakke broeken op hebben.

Ik kan bijna niet meer naar de wc voor ontlasting.

opgeblazen gevoel net of je 4 maanden zwanger bent(zo'n buik heb ik ook echt)

en dan krijg ik na een paar dagen de eisprong dat is een steek net ofdat je zwaar ongie bent en dat moet ik echt wegpuffen(meestal s'avonds) en dan trekt t weer langzaam weg.

En dan gaat dat spierpijn gevoel langzaam weer over in een paar dagen,ik kan weer makkelijker naar de wc en dan is t na een tijdje weer tijd voor ongie....

Mn borsten doen eigenlijk niet mee.

En natuurlijk ander slijm dat valt me erg op en mn baarmoedermond heb ik voor het eerst gevoeld dat vind ik een vreemde gewaarwording als je daar met je vinger over wrijft.

En met de pil nooit puisten en nu dus wel.......
    En natuurlijk ben ik veel relaxter geworden was eerst erg gestrest,en voel me veel lekkerder en heb meer zin in sex!

Ben benieuwd!!

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    heeft niemand dit?

3. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Hee, ik herken heel erg veel! Vooral de superpijnlijke eisprong pijn en de 2 weken daarna heb ik echt ZO'N buik, alsof ik echt onwijs zwanger ben idd!

En de ongesteldheidpijn he, ook echt vreselijk! Puistjes is bij mij redelijk hetzelfde, af en toe 1 of 2, maar het valt mee. Wel een vetter gezicht volgens mij!

En tot nu toe kan ik de klok er redelijk op gelijk zetten, dag 11/12 eisprong, dag 25 (dus dag 1) weer ongesteld..

4. Mistique

Mistique Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    1,053
    0
    36
    Ik herken heel erg veel angiebaby. Ik zit nu in mijn tweede ronde, maar ben al sinds begin dit jaar gestopt met de pil. Ook ik voel een kleine week na mijn ongi ovulatiepijn, wat me verteld dat mijn eisprong eraan zit te komen. Ik zit nu te wachten op mijn eisprong, maar weet bijna zeker dat die zit weekend komt. Ik heb nu ook meer last van mijn onderbuik, dat spierpijn gevoel en opgeblazen. En mijn borsten doen ook helemaal niet mee.

De eisprong voel ik ook echt heel erg duidelijk, die is bij mij ook erg pijnlijk. Ik had de vorige keer na mijn eisprong wel heel veel last van afscheiding, wit en vrij dik. Ben benieuwd of ik dat deze ronde ook heb.

En ja helaas heb ik ook veel meer last van puisten gekregen sinds ik met de pil ben gestopt.:x

5. fafa

fafa Niet meer actief

opgeblazen buik is heel herkenbaar. Heb nu al vanaf een ruime week voor mn ongi lichte menstruatiekrampen. Daarentegen is mn werkelijke ongi veel minder pijnlijk geworden. Lijkt wel of de totale hoeveel pijn gelijkgebleven is, maar nu uitgesmeerd over 2 weken ipv 3 heftige dagen ;)

En mn geur is veranderd, of eigenlijk; weer zoals vroeger.

Heb je dat weleens, dat een geur je gevoelsmatig weer helmaal terug brengt naar vroeger? dat je je weer even vier voelt wanneer je de aftershave van je opa ruikt, of terugbent in het begin van je relatie als je snoepjes ruikt die je in die periode veel at?

In de tweede helft van mn cyclus heb ik nu blijkbaar opeens weer de lichaamsgeur (down south) die ik in mn tienerjaren ook had (ben op mn 20ste aan de pil gegaan) want ik zat de eerste maand en keer op het toilet, en opeens blast to the past naar de middelbare... grappig.

(en jullie denken nu allemaal vast dat ik een beetje raar ben ;))

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    hahaha ben blij dat ik niet de enigste ben die dingen gaan herkennen,en nee hoor fafa je bent niet raar alleen heb ik dat eigenlijk niet dat ik dan aan vroeger denk

7. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    3,502
    0
    36
    Almere
    Hahaha Fafa..ik heb niet een 'blast to the past' ik had nooit pijn in mijn buik, spierpijn of andere symptonen :( Hoewel ik natuurlijk al de pil slik vanaf mijn 14e ..dus moet wel jaren terugdenken ;)

Bij mij begint het als ik mijn ei heb gehad en houdt aan tot aan de ongi..en idd heb ik een zwaar opgezwollen buik, hoofdpijn, steken..grrr is niet leuk :( Na de ongi is het weer over. Vorige maand erger gehad maar dat komt denk ik ook omdat ik een vmk heb gehad..

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    echt gek ik heb t voor mn eisprong en is ie geweest dan kan ik nog ff genieten van geen buikpijn totdat de ongie komt hihi

9. Danjay

Danjay Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    1,407
    1
    0
    smurfenland
    Ik herken eigenlijk alles wel wat jij opnoemt en het lijkt wel of het iedere maand erger wordt!

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

hahaha ja echt?
    ja dat vind ik ook mn buik is echt zo gevoelig geworden gewoon niet leuk meer

11. Bo1982

Bo1982 Lid

Mar 28, 2010
    22
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Amersfoort
    hahaha....wel grappig als ik dit zo allemaal lees.
    Ik ben op mijn 15de met de pil begonnen zodat ik niet ongesteld zou zijn in de vakantie en omdat ik altijd heel erg last van buikpijn had tijdens mijn ongesteldheid.
    Maar ik heb er nooit bij stilgestaan wat het allemaal met je doet.

Nu ik een paar maanden met de pil ben gestopt merk ik inderdaad van alles met mijn lichaam en dat vind ik allemaal wel heel apart.

Je merkt echt wanneer er het een en ander gebeurt in je lichaam.

Share This Page