Alcohol

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Casss, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casss

    Casss Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Hallo verloskundigen,

    Ik heb een vraag. Heb net een licht streepje getest.
    8 februari starte mijn menstruatie, 4 maart had ik een lichte bloeding.
    Ik denk dus nu een innesteling, volgens berekening zou dat ook precies op die dag zijn geweest.

    Maar ik geloofde het niet echt omdat dit officieel pas de 1e ronde was/is!!

    Nu heb ik tijdens de carnaval toch wel wat gedronken.. (6 t/m 8 maart) 3 dagen ongeveer 5 a 6 glazen per dag..
    Moet ik me nu erge zorgen maken?
    las ergens dat de eerste 2 a 3 weken niet echt kwaad kunnen omdat de placenta dan nog niet gevormd is?

    Groetjes Cassy
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Cassy

    nou,het heeft eigenlijk geen zin om je erge zorgen te maken, gebeurd is gebeurd. Het wordt wel afgeraden om in de zwangerschap alcohol te drinken, ook in de vroege zwangerschap. Wat voor invloed het precies heeft weten we niet. Maar ook op het moment dat er geen placenta is vindt er wel ( in geringe mate) vochtuitwisseling plaats met de omgeving.
    Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee. Probeer je er niet te druk om te maken, meldt het wel bij je verloskundige bij de intake. En gewoon vanaf nu niet meer doen! Hele goede zwangerschap gewenst!

    Mirjam
     
  3. Casss

    Casss Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Nee ik drink sowieso zelden maarja met carnaval haha.. Had gewoon niet verwacht dat ik zo snel zwanger zou zijn.

    Ik raak ook geen druppel alcohol meer aan!!

    bedankt voor de reactie..
     

Deel Deze Pagina