PCO met een happy end!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anne81, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    Lieve meiden met PCO,

Sinds september 2006 heb ik heel vaak deze afdeling van zwangerschapspagina.nl bezocht omdat ik PCO heb, iets waar ik het zoals veel andere meiden heel moeilijk mee had. Via deze site wilde ervaringen met andere meiden delen. En als je je er zo op focust en al die nare verhalen leest, zakt de moed je compleet in de schoenen en heb je het gevoel: dit komt noooooit meer goed. Het was echt een obsessie geworden voor ons. Daarom wil ik op dit forum aan jullie meiden graag een positieve impuls geven.

Na anderhalf jaar proberen waarvan ruim 1 jaar met 150 mg clomid hadden wij het gevoel dat het echt niet ging lukken zo. Daarom zouden we februari 2008 gaan beginnen met IUI met pregyl en progesteron spuiten. Januari zou ik alleen nog clomid gaan slikken om ongesteld te worden en we dachten: deze maand wordt het toch niks meer, we hadden voor 1 maandje rust in ons hoofd. De spuiten lagen al in de koelkast. En je raad het al: ik werd maar niet ongesteld, en tegen al onze verwachtingen in bleek ik zwanger!

Toen kwam het volgende, ik had heel stellig in mijn hoofd: Als je PCO hebt, heb je een verhoogde kans op een miskraam, (ik ging alle sites en google af om te onderzoeken hoeveel procent enz enz.) dus ik durfde niet blij te zijn en vond de eerste weken een ramp. Misselijk en zoooo zenuwachtig. Maar weer tegen mijn verwachtingen ging alles goed en nu, 9 maanden later en na een fijne zwangerschap ben ik moeder geworden van onze prachtige dochter Sophie!

Ik begrijp dat het niet voor iedereen die op deze pagina komt zo is gegaan/zal gaan als bij mij, maar ik wilde toch vertellen dat er ook positieve verhalen zijn. Ik hoop dat ik sommigen van jullie hiermee een hart onder de riem kan steken!

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    :) hier nog 1!
    Mijn verhaal is wel wat minder posi hihi.
    Had clomid gebruikt en heb 2x over een miskraam gehad.
    Toen m'n man wilde stoppen met hormonen hebben we dat gedaan en 6 weken later raakte ik zo maar zwanger!
    Na 28w6d kwam ons mooie meisje ter wereld.
    En toen ze 3 maanden was raakte ik weer zwanger wat helaas ook mis ging.

3. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Anne proficiat! Heel fijn om te lezen.

Moon, wat erg allemaal. Heel verdrietig. Krijg er kippenvel van.

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    dat geeft de mens weer moed!

5. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hey Anne, heel fijn hoor zulke positieve verhalen!
    Nog gefeliciteerd!
    Ik heb er alle vertrouwen in dat het ooit mag lukken. Alleen sommige vrouwen met PCO zijn nog nooit ongesteld geweest zoals ik...ik heb nog nooit de pil geslikt. Helaas is de enige optie voor mij hormonen want anders gebeurd er niks :(

Geniet van je kleine meid :)

Liefs, waterlelie

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hier idd ook zo'n verhaal.

PCO, en een ok gehad om een myoom te laten verwijderen....6 maanden verplicht moeten rusten.... :(
    daarna start met Clomid 50, echter geen super eitjes.... :(
    na enkele maanden Clomid 100, en de gedachte het er maar even bij te laten, en toen die bewuste maand toch zwanger geraakt van een 2 eiige tweeling.....helaas na 8 weken 1 vruchtje afgekomen, maar onze kleine vent is blijven zitten.... ;)
    Na 25 weken wel het ziekenhuis in moeten gaan, ivm slechtwerkende placenta en weinig groei beebje :cry: ....met 32 weken(en dus 6 weken rust in zh) is ons zoontje geboren, met een groeiachterstand van 5 weken (was 1 kilo en 35 cm) maar nu, 3 jaar later....een ondeugend ventje met een eigen willetje! ;)

Nu bezig voor een 2e beebje, wederom aan de Clomid ;)

7. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    vind het wel weer heel verdrietig om te lezen dat sommige anderen het veel minder hebben getroffen... gelukkig zijn er ook weer positieve kanten aan jullie verhalen! ik hoop dat het voor iedereen een mooie wending mag krijgen :) ik duim voor jullie allemaal!

Deel Deze Pagina