hoelang houdbaar na openen????

Discussie in 'De lounge' gestart door mama suus, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb een potje olijven en wilde vanadonv een brood bakken maar er staat op na openen beperkt houdbaar, tjah en wat is beperkt in hun ogen haha heb echt geen idee.
    ik hou niet zo van olijven dus weet niet echt hoe ze moeten smaken mochten ze niet meer goed zijn. iemand een tip oid??????
     
  2. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Mijn schoonzusje eet veel olijven, en die gooit ze dan een dag of 3 4 weg.
     
  3. fafje

    fafje Niet meer actief

    ik houd max 3 dgn aan, met alles :p (dus vandaag geopend, morgen goed, overmorgen goed...dag daarna weggooien)
     
  4. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ooh nou dan zijn ze vast niet meer goed hihihi geloof dat ik dit potje 2 wk trug losgemaakt heb....
     
  5. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    2 weken terug? nee niet meer eten hoor.
     
  6. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    Als het potje goed dicht heeft gezeten en de olijven in de olie zitten, zou ik er geen probleem mee hebben.
    Bederven bij olijven is schimmel erop en/of verandering van structuur.
    Dat zie je echt wel.
     
  7. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik vindt olijven zoizo een bedorven smaak hebben :)
    Ik kan mijn eigen nog steeds niet voorstellen dat mensen die lekker vinden.
     
  8. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Zou ze zeker niet meer eten hoor na 2 weken :p

    Beperkt houdbaar vind ik max 2-3 dagen zoals Rob Geus van de smaakpolitie aanhoud en de voedsel en waren autoriteit
     
  9. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hahaha tjah olijven moet je idd van houden. ik vind ze dus ook zo niet lekker maar in gerechten wel. en does ze altijd in brood samen met groene pesto. das erg lekker. eigen gemaakt pestobrood jammie jammie....
     
  10. Jinne1982

    Jinne1982 Fanatiek lid

    7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Eet ook veel olijven (da's echt een smaak waar je aan moet wennen ;))

    Als ze nog onder de olie hebben gestaan en niet al zacht zijn geworden zou ik ze gewoon nog eten. Kijk ook of de olie nog zuiver is. Zwarte olijven hebben er altijd meer last dan groene van aangezien deze langer gerijpt zijn. Groene olijven zijn langer houdbaar.

    Ben van mening dat we wat meer moeten kijken en proeven dan alleen maar naar de houdbaarheid kijken. Deze data's zijn altijd erg ruim genomen.
     
  11. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zijn groene en staan idd in de olie. dus moet kiijken naar hardheid en troebel?? dat moet nog te doen zijn.

    houd me ook niet stikt aan datums idd. een pakkie slagroom bijv proef ik ook altijd eerst als blijkt dat daum al geweest is.
     
  12. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Als ze in de koelkast stonden kan het denk ik nog wel, anders beter weg doen. En je gaat ze toch met het brood mee bakken? Dan worden ze ook nog eens goed verhit.
     
  13. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dat klopt ze komen nog in de oven
     
  14. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Niet wegdoen hoor! Olijven blijven heel lang goed. Hier staan ze zeker een maand in de koelkast (blikje, geopend en dan weer afgesloten met een plasticje) en daar gebeurt niks mee. Zolang de schimmel er niet op staat en ze niet raar smaken gewoon gebruiken.
     

Deel Deze Pagina