hoelang huilen basisschool help

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door asmama, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lieve mensen

Ik ben zooo verdrietig. Ik weet ook dat het bij elk kind verschillend is maar ben toch heel benieuwd naar jullie ervaringen. Mijn zoon ging 2 weken geleden beginnen met de basisschool. Het ging hartstikke goed vrolijk doei mama en geen traan meteen spelen. Nu sinds een week is het DRAMA hij huilt en wurmt zich overal tussendoor en klampt zich aan me vast. De juf heeft hem zelfs van me af moeten trekken. Ik zeg dan mama komt jou snel weer ophalen. Tot straks schat veel plezier. Maar mijn voeten voelen als 10 kilo en mijn moederhart huilt wanneer ik de school uit loop. Wat verschrikkelijk zeg. En het gekke is als hij de school uit komt is hij vrolijk en zegt hij dat het leuk was en vervolgens is het smorgens toch weer drama. Ik heb ook gevraagd aan de juf of er misschien iets gebeurd is omdat de eerste 2 weken wel goed gingen. Maar er is volgens haar niks gebeurd en volgens mij ook niet en hij heeft het ook nergens over gehad. Hij heeft ook genoeg aanspraak met de andere kinderen sochtends bij de inloop. Hij heeft er zelfs thuis last van kijkt constant om zich heen of ik er nog ben deed hij eerder nooit. Word savonds en snachts huilend wakker overstuur IK WIL NAAR MAMA met grote tranen.. Maar juf zegt tussendoor jammerd en snikt hij ook wel wat maar meer van de tijd speelt hij en doet hij leuk mee. Daar ben ik dan wel blij om. Sorry voor het lange verhaal en ik weet dat hij niet de enige is maar hik vind het zo sneu smorgens voor dat ik hem moet brengen begint het gejammer Thuis al en draait mijn maag om.. Wat zijn jullie ervaringen en hoelang duurde het ongeveer dat jullie kindje "gewend" was? En hebben jullie misschien tips alvast bedankt

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hier ging en gaat het af en aan. Ook al was ze sinds ze 2 was naar de psz gegaan, daar nooit 'last'van gehad. Maar op de basisschool wel. In de kleuterklas zijn de juffen hier ook wel van het troosten, helemaal bij die kleintjes. Het is ook nogal wat op school, veel indrukken, regels etc, etc.

Dat heeft mijn oudste nu in groep 3 weer.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier is het al weken zo, ook voor de zomervakantie... Terwijl ze het heel leuk heeft.

Soms is het lastig maar over t algemeen weet ik dat het snel weer over is. En ja ook haar moeten ze van me aftrekken.

Ik ben zelf groep 1 leerkracht en weet dat het snel over is, dat scheelt wel!

Succes!

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier na iedere vakantie een paar dagen huilen. Niet lang maar even los komen van mij of papa. Het jaar er op alleen na de grote schoolvakantie en de rest niet meer. Het eerste jaar lag het ook wel aan de juf die helaas nooit lachte.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

De oudste heeft nooit gehuild.
    De jongste wel, en dat heeft wel een week of 2/3 geduurd. Ook na het begin van dit schooljaar weer.
    Maar ik ben daar vrij hard in, want hij is stil zodra ik de deur uit loop. Dan speelt en lacht hij weer.

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Wisselde hier per kind, maar het is heel normaal. Oudste en jongste hier beiden naar PSZ omdat ze dat zelf graag wilden, nooit problemen met huilen. Middelste twee hingen erg aan mij, wilden niet naar PSZ en hadden het op de kleuterschool ook moeilijker. De tweede duurde een paar weken, de derde een maand of 2-3 zelfs.
    Hadden het wel leuk op school, daar lag het niet aan. Het schakelen van thuis naar school was gewoon lastig. Merkte dat ook bij andere dingen wel, dat de overgang van de ene situatie naar de andere gewoon lastiger was.

Deel Deze Pagina