hoe maken jullie het neusje schoon?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mona23, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Ha Dames,

Mijn zoon is een beetje verkouden en heeft wolfjes in zijn neus zitten. Nu heb ik zo'n neuspeer, maar ik vindt dit maar een lastig ding en krijg zijn neus ook niet echt schoon hiermee. Misschien doe ik iets verkeerd, maar hoe maken jullie het neusje schoon?

Bedankt alvast.

2. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Bedoel je met neuspeer zo'n pompje? Die gebruik ik meestal, maar mijn dochter vindt dat vreselijk! Als ik het er niet uit krijg, maar ze heeft er wel last van spray ik haar neusje (zoutoplossing). Daar komt het vaak wel los van ;)

3. mona23

mona23 Niet meer actief

met zo'n pompje bedoel ik indd. van de hema.
    Mag je zomaar zoutoplossing gebruiken??

4. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Ja hoor, de concentratie zout is zoals het lichaamsvocht ;)

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ja dat mag inderdaad en werkt fantastisch. Zelf ben ik meer van de druppels zoutoplossing bij die kleintjes, dan kan je wat minder doseren en komt het ook los. Ik koop van die verpakkingen met 15(?) mini-buisjes (1 dosis noemen ze dat, maar ik kan er wel 3 of 4 keer het neusje mee schoonmaken). Neusspray mag je nl maar voor 1 persoon gebruiken en moet binnen een maand op, dus dan moet je voor 1 verkoudheidje zo'n hele fles neusspray hebben. Die dosis-verpakkingen gebruik ik voor het hele gezin. Ze moeten wel binnen 24 uur na openen op, maar dat is geen probleem.

6. mona23

mona23 Niet meer actief

van welk merk is dat minipi? druppel je het erin? Lijkt me wel he?

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ik heb die van otrivin ('monodose zoutoplossing') maar er was nog een merk dat dosis-verpakkingen had geloof ik. Ik druppel inderdaad, je kan het buisje ook wat induwen en dan 'spuit' je het er wat meer in.

8. mona23

mona23 Niet meer actief

dankjewel.

Deel Deze Pagina