Hoe leer je van een lepeltje te eten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shampoo, Aug 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik weet niet of ik dit topic hier moet plaatsen... maar ik vraag me het volgende af:

hoe moet ik ons meisje leren van een lepel te eten? We hebben een plat lepeltje. De één zegt tegen het gehemelte aan duwen. De ander zegt beetje op de tong duwen.

Wie weet het? Hoe heb jij het gedaan?

Alvast bedankt!

Gr. shampoo

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik hield de lepel gewoon tegen haar lippen aan en toen ging ze happen. Eerst een beetje zuigen maar al snel gewoon zoals het hoort. Ik zou het in ieder geval niet helemaal in haar mond duwen. Misschien vindt ze dat wel eng en wilt ze het dadelijk niet meer! Dan heb je een groter probleem denk ik. Maar gewoon kijken wat ze doet en daarop in spelen.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Gewoon door te doen... Het ging echt vanzelf.

4. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Zodra het lepeltje komt houdt ze haar mond wijd open. Maar als het lepeltje haar lippen raakt zuigt ze er wat af en duwt het lepeltje dan met haar tong weg...

5. NB1980

NB1980 Actief lid

Jun 24, 2008
    247
    0
    0
    Dat deden mijn kids ook in het begin. Ze moeten nog leren hoe ze die hapbeweging moeten maken. Ze zijn natuurlijk gewend om te zuigen, dus dat doen ze ook van die lepel. Na een paar keer begonnen ze het hier door te krijgen. gewoon blijven aanbieden dan komt het vanzelf.

6. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    Is een normale reactie van een kindje van 4 maanden. Ze is gewend om te zuigen. ;)

7. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik hield het tegen haar onderlip.
    Ze opende dan haar mondje en dan deed ik de lepel een klein beetje naar binnen, een klein beetje maar in het begin.

Het is even wennen, maar uiteindelijk leren ze het wel. Even geduld hebben.

Share This Page