Dank je wel. Ik zou eens gaan kijken waar hij te krijgen is. En natuurlijk haar vader om zien te krijgen. Veiligheid boven alles natuurlijk. Ze zit nu in een stoeltje Nania. Maar die wil ik er zo snel mogelijk uit hebben omdat hij toch niet zo veilig blijkt te zijn. Dan heb ik liever een goede en duurdere veilige stoel die langer mee kan.
Ben je er van op de hoogte dat de Nania maar tot 10 kg. achterwaarts gebruikt mag worden? Daarna moet je hem omdraaien... De Britax Two Way Elite is helaas alleen in Zweden te bestellen. Maar is voor een kind erg lang te gebruiken en uiteraard super veilig. Dit is 1 van de meest gebruikte stoelen in Zweden, het land waar ze al vanaf 1965 achterwaarts vervoeren. Kijk anders even op deze pagina: www.facebook.com/achterwaartsvervoeren voor o.a. prijzen en foto's van kinderen van 4, 5 en zelfs 6 jaar in deze stoel in het foto-album.
We zijn hier over gegaan toen ze nog net geen 14 maanden was. Toen was ze net 8 kg en paste ze qua lengte op zich nog wel in de maxicosi. Maar we zijn vooral over gegaan omdat elke auto rit een ramp was; ze krijste alles bij elkaar en werd zo overstuur dat ze ging overgeven. Op korte ritjes (max. 10 min) gaat dat nog wel, hoewel het niet leuk is en ontzettend afleid. Maar op langere stukken moest ik van parkeerplek naar parkeerplek rijden om te kalmeren en kots te ruimen. Toen we de voorwaartse stoel hadden, was er helemaal niks meer aan de hand want ze kon alles zien. Een hele verademing! En ik kan mijn aandacht weer bij het verkeer houden
Ik wil voor de vakantie (ze is dan 10/11 maanden) toch wel een stoeltje van groep 1 kopen, meer omdat ze dan heel lang in de auto zit (zuid Frankrijk) en ook omdat ze nu in dr stoeltje al continue naar voren hangt omdat ze rechter op wil zitten :') Whaha. Nu gaat het nog makkelijk en k weet ook dat ze er lang in mogen zitten, maar vind het wel leuker voor dr als ze ook wat kan zien als ze lang in de auto zit
De babyinzet lag er bij ons al na een maand uit misschien wel eerder . En sinds vorige week is mijn zoontje naar zijn vervolgstoel. Hij was dus net geen 11 maanden. Heb hem er zolang mogelijk ingepropt maar nu kwam zijn hoofd er steeds bovenuit en omdat hij heel goed zit leek me dit het moment om hem over te zetten. Het is dus bij elk kindje anders. Mijn zoontje groeide de eerste 5 maanden heel hard en zat bijna aan de +2 lijn. Nu zit hij net boven het gemiddelde.
'Dat vinden ze leuk' ja dat zal wel inderdaad, maar je kind vindt het misschien ook wel 'leuk' om met de vingers in het stopkontakt te peuteren of een hete pan aan te raken. En dat laat je als verantwoorde ouder ook niet gebeuren. Het is echt heel gevaarlijk je kind vroeg in een voorwaartse groep 1 stoel te zetten. Een autostoel is een serieus veiligheidsproduct! Als je wilt dat ze meer zien, zet ze dan alsjeblieft in een achterwaarts gerichte vervolgstoel, dat is tenminste veilig.
Mijn dochter ging vlak na haar verjaardag over, toen was ze ruim 75cm. Die verkleiner hebben we nooit gebruikt, geen idee of mijn dochter nu zo lang was (50cm, dus niet echt lang) of dat ik iets verkeerd deed, maar het paste gewoon niet.. Ze is wel in de winter geboren en ging flink ingepakt in de mc, misschien speelt dat mee.
D. tot 8maanden, toen krijste hij alles bij elkaar heel de rit dus toen overgegaan naar een adnere stoel (hij ging al zelf zitten met 4maanden). L. is net pas over, zo rond de 18 maanden. TIs een ukkie en ze vond het niet erg om erin te zitten. (met het 18maanden cb bezoek 9,3kilo en 79 cm) Babyinzet weet ik niet meer wanneer die eruit ging. EN wanneer dat moet hangt af van hoe groot je kindje is
Ja echt waar. Hij is geboren met 36 wkn. Woog 10 pond en was met opgetrokken beentjes gemeten op 56 cm. Met 3 dgn oud was hij dik 60 cm. Met 1 mnd oud was hij al dik 7 kilo. Met 2 mnd 8,5 kilo. En groeide daarna steeds 1 kilo per mnd. Woog met 6 mnd al 12 kilo. Hoe het komt dat ze zo hard groeiden op alleen volledige bv weten we nog steeds niet. Wel dat de bv erg vet en romig was. Mijn meisje woog met 5 mnd 9 kilo. Maar nu is het maar een magere meid met haar 15,5 mnd is ze 10,3 nu. Meisjes zijn over het algemeen iets dunner dan jongetjes. Hier waren broers lief erg zwaar tot 4 jsar en nu zijn ze slank hihi.
Oh handig dit topic! Ik zit zelf ook met t feit dat onze kleine boven de maxi cosi uit gaat steken maar werd onzeker doordat ze er pas vanaf 9 kilo of 9 maanden in mogen.... Hij is dan wel bijna 9 maanden en 9 kilo maar nog niet helemaal. Maar ja.... Als zn hoofd er boven uit steekt is t ook niet meer veilig natuurlijk!!!
9 maanden klopt niet, 9 kg. is het absolute minimum gewicht voor een groep 1 stoel. Je zou kunnen kijken naar een achterwaarts gerichte vervolgstoel of anders in ieder geval een combinatie groep 0+/1 stoel waar je kindje langer achterwaarts in vervoerd kan worden. Een kindje zo jong al in een voorwaarts gerichte stoel is echt heel onverstandig.
T is een leuk idee hoor maar ik heb helaas geen geldboom. Die stoelen zijn super duur en als ik dan eerst weer zo een "tussenmaat" moet kopen en daarna weeeeeer een andere vind mn bankrekening niet echt leuk. Bovendien is hij bijna 9 kilo.... Ook vind ik het raar dat er op al die stoelen staat: vanaf 9 maanden of 9 kilo. Er zijn namelijk zat babies van 9 maanden die nog geen 9 kilo wegen dus dan zou de fabrikant zelf verkeerd advies geven?
Je moet het als volgt lezen: minimaal 9 maanden en minimaal 9 kg. Dus als je kindje al 9 kg weegt, maar nog geen 9 maanden is, mag het niet in een vervolgstoel, is het nog geen 9kg bij 9maanden hetzelfde verhaal. Een groep 0+1 stoel is geen tussenmaat, het is een volwaardige groep 1 stoel, maar een waar ze sowieso tot 13kg achterstevoren mee vervoerd kunnen worden en waar ze in principe tot zo'n 18kg in kunnen. Net als een gewone groep 1 dus. Het enige verschil is dat er een verkleinkussen bijzit om er ook een pasgeboren baby in te kunnen vervoeren. Een Romer First Class Plus is hiervan een voorbeeld.
Ik zeg alleen dat het erg onverstandig is. Maar het is jouw kind, dus jij moet doen wat jij goed vindt. In verhouding vallen de prijzen best mee, en anders zou je kunnen kijken voor een tweedehands stoel. Mensen die een achterwaarts gerichte stoel hebben, zullen een stoel niet verkopen als er iets mee gebeurd is, daarvoor zijn ze teveel met veiligheid bezig. 9 maanden zeggen mensen vaak, maar dat verwarren ze met 9 kg. 9 kg. is voor erg grote kinderen die echt niet meer in de groep 0+ stoel passen en is het minimale gewicht voor een groep 1 stoel.
Hier even een link van een baby site van een maxi cosi. Hierop staat toch duidelijk vanaf 9 maanden of 9 kilo. Ga maar eens googlen,het staat overal! Maxi-Cosi Tobi Divine Denim - Autostoel | Babypark Maar goed buiten dat weet ik dat zo lang mogelijk achterwaards vervoeren beter is dus houd ik nog even de maxi cosi uit de 0 groep. De bovenkant van zn hoofdje begint er net pas boven te komen dus moet nog wel een paar weekjes kunnen, dan is hij wel 9 kilo. Een tweedehands autozitje zou ik dan weer nooit willen riskeren voor de veiligheid. Ikga er niet zonder meer vanuit dat er dan nooit iets mee gebeurt is. Persoonlijk vind ik dat een groter risico....
Dat staat idd vaak bij de productomschrijving maar het minimale gewicht is toch echt hetgeen waar je naar moet kijken voor je een andere stoel gaat gebruiken. Mensen die achterwaarts vervoeren hebben hun huiswerk echt wel goed gedaan, dus ik vertrouw wel op een tweedehands achterwaartse stoel. Maar goed, dat is mijn gevoel erover.
Onze dochter redelijk vroeg overgedaan naar een vervolgstoel ik geloof met 7 maanden toen was ze 9 kilo en maxicosi die we toen hadden werd te klein kwa gewicht en breedte schouders pasten niet meer... Maar een tijd terug een grote maxicosi gevonden... Ze is nu 2 jaar en 2 maanden en past er nog prima in... De maxicosi is tot en met 13 kilo ze weegt nu 12... De andere stoel staat bij mijn schoonouders want wij hebben geen auto meer... Dan is een maxicosi wat makkelijker op te bergen