Hoi, Ben ik weer. Ons zoontje is onrustig, heeft heftige buikkrampen waardoor hij slecht slaapt. We gebruiken in overleg met kinderarts neocate en medicijnen tegen reflux. Ook lopen we bij een osteopaat. Maar wat kan ik nog meer doen? Het is toch niet gewoon dat zoonlief zon last heeft van krampen dat hij niet normaal kan slapen?
Kruikje? Op de zij of buik laten slapen? Ik roep ook maar wat hoor, wat akelig dat je zoontje zo'n last heeft. Zit er helemaal geen verbetering in?
Hier een dochter die niet in de luier wil poepen. Al vanaf de geboorte. Ze houdt het echt bewust op. Wij zetten haar dus regelmatig op de pot. Als we dat niet doen krijgt ze er last van. Je zou eens kunnen proberen of hij zonder luier fijn vindt om te poepen. Dus bij krampjes in hurkhouding boven pot/wc/wasbak of wat dan ook. Ruggetje tegen jou aan en in de knieholtes vastpakken. Als je kindje al iets groter is, kun je de billetjes ook gewoon op de pot laten steunen.
Duurt een voeding lang genoeg, dus 20 minuten? Hoeveel voeding geef je per keer? En hoeveel flessen? (Bij welke leeftijd) Welke medicatie geef je en hoeveel? Maak de de fles roerend klaar of schud je? Gebruik je kraanwater of fleswater? Geef je nutrion of jbpm? Wanneer is de onrust meestal? Direct na de voeding, 2 uur na de voeding etc. Misschien heb ik al vragen gesteld en antwoord gekregen, maar probeer even opnieuw te kijken.
De voeding duurt 15 tot 20 min Hij is 8 weken en krijgt 130 cc en 6 tot 7 flessen Ik gebruik bar le duc water en schud zachtjes anders krijg ik het niet gemengd. We geven neocate zonder verdikking. Medicatie is syrspend.... Onrust is direct na de fles maar dan krijg ik hem wel rustig met speen. Als het tijd is om te slapen begint het. Krampen krampen krampen
Ik heb een kipkep sinds gisteren. Hij slaapt veel op zijn zij maar dan nog onrustig en spuugt de speen dan steeds uit. Sinds de neoate is hij niet meer de hele dag aan het huilen. Maar als hij na de fles moe is kan hij de slaap maar niet vatten door de krampen.
Ja. Want ze poepte niet in de luier. In de kraamweek had ik de luier open liggen, maar dat smeerde zo. Maar na twee weken hield ik haar boven de pot of wasbak. Kijk maar eens op babyzindelijkheidscommunicatie. Daar staan ook wel handige houdingen.
Ik bestelde het online. Niet elke drogist verkoopt het en bij de apotheek is het ook vast te bestellen als ze het niet in hun assortiment hebben.
Drinkduur zou wel fijner zijn als het echt 20 minuten duurt. Voor 8 weken vind ik 130cc wel echt veel. Dat kan de oorzaak van krampen zijn omdat de darmen zoveel moeten verwerken per keer. Syrspend lijkt het merk te zijn en niet het soort middel. Ik zie namelijk dat ze meerdere verschillende medicatie onder die naam hebben. Dus was is de werkzame stof? Neocate weet ik niet hoe goed het oplost, maar meestal zorgt voor schudden extra lucht in de fles en in de buik en dat voor krampen.
Op de pot staat dat we moeten schudden zachtjes omdat je het anders niet gemengd krijgt. Hoeveelheid voeding vraagt hij echt om. Ik weet de naam echt niet meer van de medicatie....
Op nutrilon staat ook dat je moet schudden, als je naar de hero nutrasense reclame kijkt schudden ze ook. Ik heb 7 soorten flesvoeding totaal gegeven waarbij waarschijnlijk op de verpakking schudden staat, maar nooit geschud. Voor de grap zou je eens 30 cc voeding kunnen klaarmaken en goed schudden en zien hoeveel lucht er in zit. Ookal schud je voorzichtig, er komt echt lucht in de voeding. Lucht in de voeding is lucht in de buik = meer kans op krampen. Soms werkt het om iets warmer water te pakken en later het laatste restje koud water toe te voegen. Als de voeding 15 minuten duurt kan je mogelijk prima naar minder voeding als het 20 minuten duurt. En je weet niet welke medicatie je geeft? Je geeft het toch dagelijks? Sommige hebben als bijwerking krampen. Dan is het handig te weten of dit bij jullie middel is en te weten dat er wel andere opties zijn. De duur van de voeding, de hoeveelheid voeding en bereiding voeding zijn zo enorm belangrijk en kunnen zoveel impact hebben op krampen. Je vraagt om hulp, ik noem de belangrijkste op, maar die worden (gevoelsmatig) direct aan de kant geschoven. Sommige kindjes geven eerst aan dat ze bepaalde hoeveelheid voeding nodig hebben, maar het betekend niet dat ze dit daadwerkelijk nodig hebben. Maar dan kan het komen door de drinkduur of door reflux. Sommige kindjes hebben nergens last van als een fles geschud, maar voor sommige geeft een klein beetje lucht al problemen. Er zal geen perfect antwoord zijn dat ervoor zorgt dat de problemen weg zijn.
Ipv schudden roerde ik de fles door met een sorbetlepel, dat ging erg goed! Geen klontjes, geen luchtbelletjes.
Nee hoor ik schuif het niet aan de kant. Ik vertel hoe ik het doe en waarom. Vind het juist fijn alle tips