hoihoi, Wij gaan bijna op vakantie, en hebben een draagzak van baby bjorn de active. Nou is mijn vraag:hoelang mag onze baby van 8 weken daarin zitten als wij bijv een wandeling maken? grt
volgens mij maakt dat niet uit qua tijd Maar een baby van 8 weken zou ik laten liggen ipv laten zitten
Ik heb ook een babybjorn gehad, en de vraag was niet hoelang mijn kindje het volhield, maar hoelang ik het volhield... Ik kan met een BB echt niet dragen, deed zo zeer aan mijn schouders en rug... Ik ben al op zoek naar een draagdoek... Jelle kon er op zich op die leeftijd ongeveer een half uurtje in voordat hij jengelig werd. Maar dat is dus ook maar een paar keer gebeurt...
volgens mij maakt het niks uit, draagzak of liggen. In de draagzak zijn ze ook praktisch helemaal in de lengte. Mijn dochter zat er regelmatig in, vanaf 5 weken. Soms een kwartier maar soms ook een uur of langer. Als ze moe worden vallen ze vanzelf in slaap. De meeste baby's vinden het heerlijk
ik gebruik hem vaak met honden uitlaten heb 3 honden dus moet altijd minimaal 2 ronden doen.. mijn mannetje gaat vaak mee en 9 van de 10 x valt ie in slaap en is nu op een leeftijd dat ie ook lekker rond kijkt
Lang in de draagzak is niet goed voor de baby hoor, de rug is dan vrij recht wat geen optimale houding is. Bovendien krijg je zelf ook last van je rug als je er te lang mee loopt. Ik zou het persoonlijk niet langer dan een half uurtje doen. Met een draagdoek kun je overigens de hele dag lopen. Een baby kan erin liggen, en bij jezelf is het gewicht veel beter verdeeld waardoor je nergens pijn krijgt.
Ik ben het helemaal met Cossy eens, de ruggengraat van je kleintje word helemaal niet ondersteund in de draagzak (die zakt in) en de je kleine man hangt op zijn kruis in de zak... waardoor zijn beentjes bungelen.... Ik weet niet welke man er graag op zijn kruis hangt maar de mijne niet Ik heb voor T een geweven doek... aandoen was zo geleerd en T is nu 7 maanden, en een flinke knul van 9 kg. De draagdoek vind hij fantastisch en hij ziet er 2/3x per week in, hij gilt van plezier als hij de doek ziet
Ik zou ook voor een dragdoek gaan. Die ondersteunt je kleintje veel en veel beter! Ik ben zelf erg tevreden met de combi cotti, (maar die van draagdoek.nl is hetzelfde principe, alleen dan uit 1 stuk, in plaats van 'opgesplitst' in 3 stukken). Op onze buikdrager staat volgens mij dat ze er pas vanaf een maand of 4 in mogen....