Hoi ervaren mama's, Ik vroeg me af wat ik allemaal nodig heb om de baby te verzorgen.. Ik heb nu zeepvrije wasgel van zwitsal en badolie van zwitsal. Heb ik bijvoorbeeld ook talkpoeder nodig? en shampoo? en zalf of lotion? En zijn natte washandjes in een pak handig? (ik heb op de 1e verdieping geen water) Tips en adviezen zijn heel welkom!
Ik zou dan zo,n waskom kopen. Kan je beneden vullen, heb je geen vochtige washandjes nodig. Shampoo gebruik ik regelmatig, bepanthen bij rode billen en babypoeder gebruik ik ook. Ik gebruik badmelk, want vind olie vaak zo vet en worden haartjes vet, maar de olie van Zwitsal weet ik niet, die heb ik niet. Heb ook gezichtjescreme maar volgens mij kan je bepanthen daar ook wel voor gebruiken.
Ik zou een bad emmer kopen. Die kun je dan op kamer van je kindje gebruiken. Talk poeder niet gebruikt. Lotion en olie om in te smeren wel, zeker in de winter. Anders wordt ie nogal ruw. Washandjes gebruik ik op dagen dat ie geen echt water ziet. Hij doucht / baddert nl niet elke dag.
Ik kreeg juist te horen dat je met talkpoeder moet oppassen, omdat het huidje dan snel te droog wordt. Ik heb toevallig nog een halve bus, maar wil wel even goed vragen bij de kraamverzorgster wanneer je die nou wel en niet mag/moet gebruiken. Verder schijn je met zwitsal te moeten oppassen ivm allergien. Waarschijnlijk vind je het lekker ruiken, maar koop nog even niet de hele collectie, zou ik zeggen. Met shampoo, badolie, huidolie en billendoekjes ben je al een heel eind. En bepanthen natuurlijk (schijnt beter te zijn dan sudocreme) Wij hebben een tummytub en een badje. Maar gewone hydrofiele washandjes voor de andere dagen. En een bakje waar ik de badspulletjes in bewaar en die ik dus bij het wassen als waskommetje kan gebruiken op de commode.
Bij het wassen gebruiken wij: *Emmer met warm water (37 graden). *Baby wasgel (wij zijn begonnen met Zwitsal wasgel en nu C1000 eigen merk). *Hydrofiele washand. Wij gebruiken de commode om ons dochtertje op te wassen. Bij het badderen gebruiken we gebruiken we: *Emmer met warm water (37 graden) om badje te vullen. *Baby wasgel, de eerste maanden hebben we ons dochtertje namelijk eerst gewassen op de commode en afspoelen in het badje met water. *Geen badschuim gebruikt. *Zwitsal shampoo voor haar haren wassen. Na het wassen of badderen: *Sudocrem voor de billetjes (ik vind het ideaal) *Zwitsal bodylotion voor het lichaam *Zwitsal op 't wangetje voor het gezicht *In de eerste weken hebben we vaseline gebruikt voor de wangetjes bij krabben (met wat vaseline op de wangetjes kan je kindje zichzelf minder makkelijk open krabben omdat hun vingertjes van hun wangetjes glijden) *Zwitsal haarlotion gebruiken we heel soms. Overige: Talkpoeder nooit gebruikt. Allerlei soorten babyolie ook nooit gebruikt.
Wij gebruiken: Badolie Shampoo Wasgel (als ze niet bad gaat maar gewoon alleen wassen) Bodylotion Zinkzalf voor de billetjes Als ik haar waste op de commode gebruikte ik de waskom maar ik wat warm water in deed
Heb je zo'n plastic waskommetje? ( zou net zo goed een tupperware bakje kunnen zijn ofzo) Als mn zoontje niet met mn man mee onder de douche gaat of in de tummytub vul ik een bakje met warm water en was hem dan met behulp van een hydrofiel washandje en de zeepvrije wasgel. Na t afdrogen smeer ik hem in met de zachte creme van zwitsal, ook op zn gezicht. Bij rode billetjes wat sudocreme. Als hij in de tub gaat,gaat er een scheutje olie bij. De haarlotion vind ik zelf erg lekker ruiken,dus gebruik die ook voor hem ( en pik zelf ook wat) Die washandjes heb ik ook,maar die gebruik ik als ik snel klaar moet zijn.( zijn best duur) Fijne billendoekjes zijn ook een must. Ik heb t meeste van zwitsal vanwege de geur, maar bijvoorbeeld natusan heeft ook fijn spul
Bedankt voor alle reacties! @ allergie, ik merk het wel als uk er allergisch voor blijkt te zijn, dan gebruik ik het gewoon zelf op. Ik was niet van plan om de hele lijn van zwitsal te kopen. Vandaar dit topic. Ik heb geen waskommetje gekocht. Wel heb ik een badje, tummytub en hydrofiele washandjes. Ik ga proberen of ik het fijn vind om een plastic bakje te gebruiken ipv aan speciale waskom. Bedankt voor de tip! Nu ga ik denk toch maar shampoo en lotion kopen. Billendoekjes heb ik ook al in huis (zwitsal sensitive) en ik heb een aantal proefpotjes sudocrem, kijken of ik het fijn vind. Slim die tip van wangetjes in vaseline. Dat ga ik zeker proberen! Toch handig zo'n forum!
Kijk uit met badolie, babyolie en talkpoeder. Als dat in de longen komt (inhalatie,of via badwater) kan je kind flinke schade oplopen of overlijden. Je hebt echt niet meer nodig als een stuk zeep (of wasgel) en billenzalf! Haartjes worden het eerste jaar ook met water goed schoon. Als je kind allergisch is voor Zwitsal kun je het natuurlijk zelf ook niet gebruiken, want dan reageert je kid allergisch op jou!
De haartjes van mijn dochter hebben ze twee keer moeten wassen met shampoo na de geboorte, ze kregen de troep er echt niet uit...
wij gebruikten altijd wasschuim van zwitsal, ideaal vond ik dat, hier geen allergische reactie. ik gebruikte na het wassen bodylotion of zoete amandelolie