Hallo meiden, Ons zoontje heeft momenteel maat 80 en is 11 maanden oud. Voor maat 86 heb ik niet veel meer op voorraad liggen dus binnenkort maar weer eens shoppen! Ik merk dat hij nu weer in een groeispurtje komt en ik vroeg me eigenlijk af hoe lang een dreumes maat 86 heeft? Maat 80 heeft hij ongeveer 3-4 maanden mee gedaan en dat kan nog wel even....maar ik neem aan dat ze steeds langer in dezelfde maat blijven? Je hebt dus best kans dat het vanaf april weer warm weer begint te worden......kan ik dan het beste gewoon winter en lentekleding kopen in maat 86? Hoeveel cm groeien ze ongveer in de leeftijd van 1 tot anderhalf?
Volgens mij is dat best verschillend. Mijn ene neefje heeft ruim een jaar in maat 86 gelopen en ander neefje zelfs meer dan anderhalf jaar.
Dat is moeilijk te voorspellen. Mijn kinderen groeien niet echt hard en doen 3/4 tot een jaar met 1 maat. Mijn dochter is nu 21 maanden en zit in maat 80, ik denk dat ik een paar dingen 86 koop van de wintercollectie, maar voor de rest van de zomercollectie. Je kan natuurlijk ook shirts met korte mouw kopen en dan een lang shirt eronder doen.
Mijn zoontje heeft nu vanaf september maat 86 en is 14maanden. Ik vind het heel erg afhangen van merk! Ik verwacht, zeker qua broek, echt wel tot het voorjaar te kunnen. Shirts worden vaak na een paar maanden te kort. Ik zou zeker maat 86 voor de hele winter kopen, ik heb shiets met lange mouwen en.in.de winter gaat er een.romper.met lange mouwen onder. in het boorjaar een.romper korte mouw of mouwloos.. sorry voor de.punten,.zit op mijn telefoon
Om een beetje goed te kunnen gokken, kun je proberen zijn lijntje op de groeicurve door te trekken (en dan dus gerelateerd aan het gemiddelde-lijntje) en dan dus kijken wanneer hij een beetje tussen de 86 en 92cm in zal zitten, tot dan zal 86 wel passen lijkt me, daarna zit 92 misschien beter (hier blijven truitjes langer passen dan broekjes, qua broekjes heeft dochter nu soms maar 86 aan, qua truitjes nog 80. Ze draagt wel wasbare luiers, dus dat verklaart wel wat ).. Maar het blijft gokken natuurlijk...
Blijft moeilijk... Mijn zoontje zit nu in 80 maar merk dat hij al best vaak 86 nodig heeft verwacht dat hij in het voorjaar wel in 92 kan... Hij groeit nou eenmaal best vlot... Hij heeft qua pyama al 86/92 aan en dat is maar iets te ruim...
Valt volgens mij niet in te schatten. Maat 80 had dochterlief maar 2 of 3 maanden, terwijl ze in 86 bijna een jaar heeft gezeten. Ze is 23 maanden, en past sinds een maand niet meer in 86, maar heb het vermoeden dat maat 92 ook snel zal gaan, omdat daar alweer wat dingen niet van passen. Daarnaast zit er nog best wel een verschil tussen het ene maatje 86 en het andere.. Succes!
Zoonlief had vorige winter maat 86 en sommige dingen past hij nu nog (dus een jaar later). Niet alles meer hoor. Afgelopen zomer kocht ik zn shirts al in maat 92 en dat doen we voor nieuwe winterkleding dus ook nog. Hier dus lang in maat 86, maar het zal per kind verschillen.
Hier droeg ze vanaf 8/9 maand 80, broekjes 74. Dus ook rond deze tijd van het jaar. Ik had de zomer gegokt op 86 maar sommige dingen waren nog echt te ruim. Ze groeide vanaf dat ze maat 80 nog weinig in gewicht. In de winter zat 86 echt goed en droeg ze ook van broekjes 86. Het gaat hier nu wel mooi geleidelijk. In de zomer 92, nu 92/98 en komende zomer waarschijnlijk 98.
Ik heb tot nu toe altijd de groeicurve doorgetrokken en zelfs in de winter een zomergarderobe aangeschaft en andersom. Klopte tot nu toe altijd, bij beide meiden ookal groeien ze anders.
best lastig, verschilt per kind denk ik.... mijn zoontje is nu 13 maanden en past nog goed in maatje 80 (al vier maanden heeft hij maatje 80 aan). Helaas is maat 86 nog aan de ruime kant...heb wel al een hele wintergarderobe voor hem liggen hier in maat 86 hoop dat mijn zoon gauw een groeispurtje krijgt Ik zou nog even wachten met lentekleding te kopen als ik jou was....
Hier vanaf dat ze 1 jaar was, maat 86. Ze is nu bijna 2 en past van bepaalde merken nog steeds maat 86, andere kleren maat 92. Ligt dus ook een beetje aan het merk (kleertjes van de Hema vallen hier altijd klein)! Maar dochter is voor haar leeftijd ook best een joekel (93 cm, 13 kilo).
dat is erg verschillend, mijn zoon was er met 1 jaar al wel uit qua boven kleding. onze dochter zit nog steeds in maat 80-86 qua bovenkleding met haar bijna 2,5 jaar.
mijn meisje van 11,5 mnd oud draagt al 2,5 mnd lang maat 86/92. Maat 86 alleen past nu precies aan dus volgende mnd is ze daar zeker uit. Maar mijn meisje is 10 cm boven gemiddelde lang. Erg lang dus. Ze was 16 nov al 83 cm en 10,6 kilo. Hier bij alle 3 mijn kids dus niet lang in maat 86. Maar ik heb erg grote kindjes(en dat met een kleine mamma van 1m63 kort)
Dreumes? Mijn peuter van 2 jaar en 4 maanden heeft nu net 86, wij hebben juist bijna een jaar in 74/80 gezeten, ik denk dat ze van het voorjaar al naar 92 gaat....
Jeetje hebben jullie allemaal grote kinderen, of heb ik een klein mannetje? Sven is 14 maanden en heeft nog steeds maat 74 waar hij nu wat uit begint te groeien (langzaam), maar 80 is echt nog veel te groot! Al ligt het natuurlijk ook aan het merk kleding. Even on-topic het ligt er natuurlijk ook aan hoe snel je kindje groeit, het is volgens mij wel een goede tip om de groeicurve door te trekken. En mijn ervaring is, dat als ze nog zo jong zijn het soms moeilijk te voorspellen is hoe snel ze groeien (groeispurt etc)
Hier zit ze nu een maandje in 80. Ik denk (hoop) dat ze pas rond de lente naar 86 gaat. Maar truitjes in maatje 80 passen nu precies en broekjes eigenlijk ook. Ik ben dus bang dat ze er echt wel wat eerder al uitgegroeid is. Die groeicurve doortrekken is wel een goede inderdaad, al vind ik inderdaad de groei spurtjes niet echt te voorspellen. Hier zat ze echt maar heel kort in maatje 74. Eigenlijk in alle maatjes maar heel kort