Mijn meisje is bijna 1 jaar. Ze is een supervrolijk en ondernemend kind dat goed in haar vel zit. Behalve......als ze in de eetstoel gaat, als ze in het fietszitje gaat en als we op de commode gaan verschonen. Dan gaat ze volledig in verzet: beentjes strekken of juist buigen, rug overstrekken (achterwaartse banaan zeg maar). 's Morgens gaat het nog wel aardig, maar naarmate de dag vordert gaat ze meer in verzet. Tsja, wat moet ik hier nu mee? Ik blijf rustig, blijf contact maken, probeer er geen drama van te maken. Er zijn ook geen gekke dingen gebeurd waardoor het zou kunnen komen. Het lijkt wel de dreumespuberteit Tips zijn zeer welkom, want binnenkort strand ik een keer bij het KDV omdat ik haar niet meer in het fietszitje krijg...
Hmmzzz... Onze kleine man is bijna 11 maanden, en verschonen... dat is een ramp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tja een kind van die leeftijd vind het nu eenmaal niet leuk om vast te moeten zitten. Gaat vanzelf wel weer over. Afleiden met een speeltje wekrt hier goed, voor de rest, pech, het moet maar even.
Kun je haar niet iets in haar handen geven wat ze ontzettend interessant vindt voordat ze in de stoel oid gaat? Misschien is ze dan wat afgeleid en gaat het wat makkelijker?
Hmm herkenbaar! Zeker vanaf de 11 maanden, en ja (sorry alvast) maar ze doet het nog steeds Past ze al in luierbroekjes? Misschien hoef je daar dan al niet meer mee te klooien. Tenminste als ze al kan staan.. Voor de rest, hier is afleiding (waarvan zij denkt dat het niet mag) het toverwoord. Haar kaartjes voor de verjaardag is hier een wondermiddel, dan zit of ligt ze stil! Haar kaartjes bewonderend! Good luck, en je kunt het! X
Hier is het verschonen ook drama, zoontje van 9 maanden. Zodra ik hem op de commode leg, maakt hij een holle rug of draait zich op zijn buik. Tegenwoordig heb ik een paar speeltjes op de commode liggen waar hij anders nooit mee speelt. Die geef ik hem tijdens het verschonen, en het werkt! Meneer is zo geobsedeerd door het speeltje, dat hij nu rustig blijft liggen. In de kinderstoel werkt dit voor mijn zoontje niet, want als ik hem speelgoed tijdens het eten geef, dan speelt hij alleen nog maar en eet niet meer... Dus in de kinderstoel is het hier nog steeds drama, kan ik je helaas geen tip voor geven. Op de fiets heb ik hem nog niet meegenomen, dus kan je daar ook nog geen tip voor geven.
Zoals februari al zegt idd n `onbekend` speeltje op de commode (werkt hier iig ook heel goed) en voor in de eetstoel... Gebruik k peuterbestek... Lepel of vork ff in zn eten dippen en dan zit meneer de hele maaltijd uit... Megatrots wezend dat hij `zelluf` aan t eten is... k Leg dan wel de lepel vast klaar voordat k m in zn stoel ga zetten... En de fietsstoel is hier geen probleem, want dit vindt hij geweldig... Succes!
Afleiden met een speeltje werkt hier maar zelden. Mevrouw smijt haar speeltje eerst minstens drie keer pissig op de grond. Daarna moet ze even uitrazen en daarna wil ze eventueel wel even naar een speeltje kijken. Om daarna haar eten te weigeren Ik ga bij het fietszitje een knipperlampje uitproberen. Hopelijk leidt dat genoeg af.