Denk dat het echt een gemiddelde is...Finn zit nu wel in 86 en van shirts gaat niet alles meer dus daarvan soms al 92.
Het verschilt per kindje. Toen onze meid net geboren was zat maat 50 zelfs nog groot. Nu is ze bijna 7 weken oud en nog zit ze in maat 50 en soms maat 56. Ik had niet super veel in maat 50, dus ik heb bij moeten kopen. Ik zou een paar dingen in maat 50 halen en je kunt altijd nog bij halen (of laten halen). En aangezien jouw kleintje in de winter komt zou ik wel genoeg rompers met lange mouw kopen. En natuurlijk ook een aantal met korte mouw of zonder mouw. Maar ook in dit geval kun je bijhalen als je tekort komt. Ik ben op 21 juni bevallen en had wel wat kleding/rompertjes met korte mouw of zonder mouw, maar niet super veel. Ik had niet kunnen weten dat een week na de bevalling er een hittegolf na hittegolf zou komen Dus toen hebben wij ook moeten bij halen.
Ik koop eigenlijk niets in 50. Heb gisteren vast wat gekocht bij de prenatal en H&M. Maar een broekje van prenatal in 50 was net zo groot als vele anderen in 56.. ??? Heel apart. Dus ik heb wel eentje in 50 gekocht, omdat ie gewoon groot leek uit te vallen. Verder ga ik wel wat shirts (stuk of 6) in 56 halen, maar niet te veel. Anders is het zo bijgehaald! En ik krul de mouwen en pijpen wel om. Maar ik moet zeggen dat ik de aanschaf van die dingen en de hoeveelheden ook erg lastg vind!
De maten verschillen ook per merk hoor! Voor mijn dochter was maat 50 te groot bij de geboorte, en ze zit nu nog in 56. Langzaam begint het aan de kleine kant te worden, en gaan we richting 62. Ze draagt momenteel een broekje maat 68, en dat merk schijnt erg klein te vallen. Terwijl ze een shirtje aanheeft van de Hema in maat 50.. En zo zijn er nog meer dingen die ze nog in maat 50 aankan. En ze is niet de kleinste hoor! Het is vooral even passen, en gewoon kijken hoe lang je het kunt gebruiken, heb ik gemerkt Hier kregen we als kraamcadeau's veel kleertjes vanaf maat 68.. en ik had bijna geen kleine maatjes gekocht.. konden we nog op kleertjesjacht (ook leuk hoor.. shoppen terwijl je kleintje mee is.. zo voor het eerst )