Hoelang moet 150+5 cc flesvoeding ongeveer in de magnetron om op te warmen en op hoeveel watt? Thanks alvast voor de antwoorden!
Ik doe em 25 sec op 750 watt MAAR het hangt ook af wat voor soort fles (hoog en smal zoals Difrax of laag en breed zoals Avent) dus zelf uittesten is denk ik nog altijd de beste manier! In het begin gebruikte ik een thermometer om te kijken hoe warm t flesje werd om uit te vogelen hoelang en hoeveel watt nodig was. Ik durf nog steeds niet echt te vertrouwen op m'n pols namelijk
Zo zie je maar het het verschilt. Wij doen een flesje van 180 ml voor 35 sec in magnetron. Als ik het 50 sec in laat dan hebben we bijna gekookt water. Ze zeggen voor elke 100 ml geldt 20 sec in magnetron.
180 cc doen wij 30sec in de magnetron! En de ene magnetron is echt de andere niet.... ook niet qua watt enz.
180cc water deden we hier 50 seconden, met het poeder er daarna bij was het een mooie temp. 150 ging in 40 seconden. Maar 180 cc bij mijn ouders in de magnetron was na 40 seconden al te heet.. Dus gewoon een paar keer proberen..
Hier 1 minuut. Maar dan komt t dus uit de koelkast (ik maak 's morgens een voorraadje). Gewoon proberen dus! En let erop; als je in 'n restaurant bent, zijn de magnetrons ook altijd anders. Dus heel goed opletten!
180 is bij ons 30 sec. en 210 doe ik 35. Maar het is overal anders natuurlijk dus ik zou het gewoon uitproberen! Als ik bij een ander ben doe ik ook maar wat en soms is hij dan net te heet dus hou ik de fles even onder de koude kraan!