Hallo allemaal Wij zitten vanaf december in de MMM en zoals het er nu uitziet is heeft mijn vriend niet zo'n goed zaad en is met mij alles goed. Bloedonderzoek, uitstrijkje, eisprong, regelmatige cyclus etc was allemaal goed. Uit het zaadonderzoek kwam dat 13,6 miljoen zwemmers zijn, waarvan 15% bewegend is. Eind februari/ begin maart weer een zaadonderzoek doen. In januari een samenlevingstest gedaan, deze was niet goed maar ook niet slecht. De zwemmers gingen niet zo snel. De arts zou in februari graag nog een keer deze test doen. Ik vraag me af, wanneer kom je in aanmerking voor IUI en hoelang heeft dit bij jullie geduurd eer jullie de 1e behandeling kregen. Hoeveel onderzoeken moeten hier aan vooraf gaan? We hopen hier snel mee te mogen beginnen. Groetjes Roca
Bij ons was het in totaal ongeveer een maand of 3. Met daartussen nog vacantie. Alle onderzoeken moeten op een bepaald moment in je cycles. Wij hebben bloed onderzoek, zaad onderzoek en hsg foto gehad. Tempen hoefde ik niet ivm met mijn werk. Liefs Lydia
Geen idee meid, wij waren een mission impossible voor IUI. Hoop dat jullie gauw kunnen beginnen met behandelen! Liefs Elmo
Hallo Roca, Wij zijn al vanaf november 2006 bezig, mijn man is 2 keer getest, allebei de keren niet goed. 2e keer was iets beter, maar niet beweeglijk genoeg voor IUI. De beweeglijkheid moet 1 zijn, hebben ze mij verteld, en hij had de 2e keer 0,38. Wij moeten nu 86 wachten voordat mijn man weer een test kan doen, dat zal ook begin maart 2007 worden. Ik hoop op IUI anders IVf. Succes. Groetjes Angele
wij hebben in oktober de meeste onderzoeken gehad (zaad, bloed en hsg) daarna moesten wij (ook na uitslag van 4.6 miljoen per ml) nog 6 maanden verder proberen. 7 februari mogen we weer terug komen! ik ben benieuwd hoe snel we dan mogen beginnen, vind dat we lang genoeg hebben gewacht! Ik ben benieuwd hoe snel je aan de beurt ben roca!
Hoi @Natasja, Waarom moesten jullie nog 6 maaden wachten? Wij zitten nu in ronde 16, en ook ik vind dat we lang genoeg gewacht hebben. Hopelijk worden wij niet naar huis gestuurd met de mededeling, probeer het zelf nog maar een paar maanden. Want dan heb ik zoiets van, waarom is het de afgelopen 15x dan niet gelukt? Zeker omdat we nu weten dat het zaad van mijn vriend niet zo goed is. @Lydia, Ik heb al onderzoeken moeten doen op een bepaald moment in mijn cyclus. Moet je die elke maand op nieuw doen? 3 maanden is gelukkig niet zo heel lang. Moet er bij IUI altijd een 2e zaadonderzoek na 3 maanden plaats vinden? @Angele Moeten jullie nog 86 dagen wachten? Ik hoop voor jullie dat de beweeglijkheid dan beter is. Uit de formule van het zaadonderzoek van mijn vriend kwam iets rond de 5, dus dat was goed genoeg voor IUI dacht ik. Groetjes Roca
Omdat de uitslag voldoende was om zelf zwanger te worden (wij zaten toen ook in ronde 14) van de 4.6 mil per ml bewogen ze goed, waren ze goed van vorm. Volgens de gyn genoeg om zelf zwanger te worden.. hoop ook dat je niet weggestuuurd word, ik vond het behoorlijke tijdsverspilling, ik had dezelfde instelling als jij, tis toch niet voor niks nog niet gebeurd.. maar helaas..
De hoeveelheid bij mijn vriend is 13,6 miljoen, de beweging en de vorm zijn niet optimaal. Zaad is traag. Dus hopelijk worden wij niet een half jaar naar huis gestuurd, dit zou ik idd ook tijdverspilling vinden. Maar ook onze fertiliteitsarts zei dat een spontane zwangerschap zeker niet uitgesloten is....
Hoi wij zijn op 20 juni begonnen met onderzoeken en ik had op 29 september me 1e IUI. Groetjes en suc6! Marjo
Hoi Roca, toevallig zijn wij bij dezelfde arts geweest Ik weet eigenlijk wel bijna zeker, dat als de tweede zaaduitslag bekend is en de samenlevingstest weer is gedaan, jullie vrijwel meteen kunnen starten met IUI (tenzij het zaad stukken beter is natuurlijk). Dit gaf ze bij ons nl ook aan, alleen bleek na overleg met andere gyn IUI bij ons ook mision imposible helaas... Ik hoop dat de wachttijd snel voorbij gaat meis! Suc6 ik denk aan je!
@ ElviraR en Roca: Zij we alledrie Limbo's? Zie ik nu pas! Haha.... Zijn jullie allebei in het AZM? Groetjes en veel suc6! Marjo
Ja, ben ook een Limbo en zit gelukkig nog in Roermond. Elvira, misschien zou je me wat meer kunnen vertellen. We hebben in december 2 zaadonderzoeken gehad, de eerste was slecht ( 4 miljoen zwemmers, 1% bewegend) en tweede onderzoek, een week later, was een stuk beter ( 13,6 miljoen en 15 % bewegend). Nu moet er inderdaad 3 maanden tussen zitten, dus begin maart nog eens een onderzoek doen. Natuurlijk hopen we dat in maart het zaad hetzelfde of nog beter is. Ik neem aan dat we met deze uitslag toch wel kunnen beginnen met IUI. Weet iemand of zo'n uitslag goed is voor IUI? Verder vraag ik me af wat het nut is van een tweede samenlevingstest. Tijdens de eerste test zagen ze al zwemmertjes naar mijn eitje zwemmen, alleen erg langzaam. Heeft zo'n uitslag ook invloed op IUI ? Sorry, we zijn in december heel hoopvol begonnen aan de MMM. We vonden het ook heel fijn dat alle onderzoeken direct begonnen. Maar omdat ik gisteren weer ongesteld ben geworden, kreeg ik ineens een flinke dip. ik had iets van: we hebben genoeg gewacht, waarom niet gewoon direct IUI..... Ik weet het, geen reeele gedachten... Maar die onzekerheid en dat wachten is echt zo slopend... Ik ben me er natuurlijk ook van bewust dat sommige van jullie al veeel langer wachten... Wordt 2007 dan eindelijk ons jaar? Ik moet volgende week weer naar het ziekenhuis voor een echo, kijken hoe groot mijn eitje is. Ik denk dat ik dan eens alle vragen voor mezelf even op papier zet, zodat ik die kan stellen. Liefs Roca
@ TIP: Meid zeker doen hoor! (vragen op papier zetten) Nu schieten je allerlei vragen te binnen en als je daar straks zit geeneen. Hebben wij ook altijd! Groetjes Marjo
Roca, Je vroeg of de onderzoeken dan steeds weer opnieuw moesten. Nee gelukkig niet. Wel moesten we elke maand zwemmers inleveren die dan "klaargemaakt" werden voor de iui. Veel succes meisje Veel liefs Lydia
Lieve meid, Elke nieuwe ongi blijft gewoon een teleurstelling, kan dat goed begrijpen. En zeker als ze hebben gezegd dat je nog kans hebt op spontane zwangerschap. Ik weet niet zo goed wat ik je nog meer kan vertellen. Ben in totaal nl maar 2 wkn bij de fert arts in R'mnd geweest en daarna al meteen doorverwezen naar AZM. Omdat er voor ons geen mogelijkheden meer waren in Roermond. Ik denk dat met jullie uitslag IUI mogelijk is. Omdat de uitslagen zo van elkaar verschilden kan ik me voorstellen dat ze nog een zaaduitslag willen. Waarom een tweede samenlevingstest? Geen idee. Ik zou iig zeker vragen op papier zetten! Want in zo'n gesprekken vergeet je gewoon snel de helft. Wat ze ons gezegd heeft is dat er 1 milj. beweeglijke cellen over moeten blijven voor IUI. Onze zaadonderzoeken waren al via de ha gedaan en mijn man is nog bij de uroloog geweest voordat we bij de fert arts kwamen. Omdat de uitslagen zooo slecht waren, vond zij een derde onderzoek in R'mnd niet nodig. Gelukkig maar want uit het derde onderzoek in Maastricht bleek idd ICSI noodzakelijk. Aantal was dit keer stuk meer (13 milj geloof ik en andere keren 1,4 en 3,6 milj) maar een heel groot aantal niet beweeglijk en dus te klein percentage beweeglijk voor IUI. Als je nog vragen hebt, vuur je ze maar af he Heel veel suc6!
Dank je wel voor de reactie's Het komt er eigenlijk op neer dat we willen dat er íets gaat gebeuren, nadat we het 3e zaadonderzoek hebben gehad. En dat we niet nog een paar maanden naar huis worden gestuurd om het zelf te proberen. Voor het 3e zaadonderzoek konden we eind februari/ begin maart terecht. Over 3 weken gaan we lekker een weekje op vakantie, lekker naar de zon. Als we terug komen is het bijna maart, dus dat gaat dan snel. Alleen nu even een misschien (hele) stomme vraag. Mijn vriend drinkt al vanaf december geen alcohol meer.(Normaal ook niet veel, maar nu dus even niets meer) We leven dus lekker even helemaal gezond, haha. Maar over 3 weken hebben we dus een All- incl. vakantie geboekt. We willen hier lekker van gaan genieten en dus ook met een lekker coctailtje erbij. We gaan niet overdreven veel alcohol drinken tijdens de vakantie, maar gewoon voor de gezelligheid. (en voor de lekker, haha) Zou dit invloed kunnen hebben op de kwaliteit van het zaad, als we dit de week na onze vakantie laten testen? Groetjes Roca
Ja, vorige keer had ik me ook voorgenomen om vanalles te vragen. Maar idd, toen we daar zaten, had ik eigenlijk geen vragen. 7 februari ga ik weer voor een echo, kijken hoe groot eitje is, en dan zal ik wat vragen op papier meenemen. Wel zo handig. Groetjes Roca
Lekker een cocktailtje nemen allebei hoor! Alles waar TE voor staat is niet goed. Maar dit kan zeker geen kwaad. Mijn man drinkt ook af en toe eens een pilsje en de zaadkwaliteit was de laatste keer zelfs beter dan de keer ervoor. Lekker genieten hoor! Hebben jullie verdiend. Ik weet bijna zeker dat jullie niet naar huis worden gestuurd. Zo is die fert. arts niet... Denk aan jullie!