Is er een fase rond de 9 maanden wat eten betreft? Mijn ooit zo'n goede eter eet nog niet eens de helft meer sinds een 3-4 weken. Voorheen was het zo: 's Ochtends fles 180+6 1 stuk fruit 1 boterham met smeerkaas of baby appelstroop Middagfles 180+6 Soms een maïsboogje Avondeten (ong, half stukje vlees, 1 aardappel, beetje groenten) 2 eetlepels griekse yoghurt Avondfles 180+6 Nu eet ze van het vaste voeding nog niet eens de helft!!! Brood met een beetje geluk voor de helft op. Fruit idem Avond eten hoogstens een kwart van de oorspronkelijke hoeveelheid. Nu was ze al van het zelf willen doen, dus eten gewoon op het dienblad zelf leggen. Maar alles wat je haar geeft spuug ze uit en pakt het op en doet ze weer zelf in haar mond. Met als gevolg dat ze natuurlijk honger heeft en 's nachts een fles wilt. Ik geef nu 90+2 want wil haar daar eigenlijk niet aan laten wennen, maar vind dit wel heel raar! Dit deed ze nooit. Is dit een fase rond deze leeftijd? Of iemand anders een idee wat dit kan zijn?
Ooooh jaaa herkenning! Wilde eig eeb topic openen haha. Wat een drama, pffft. Hij at altijd alles.en VEEL en nu? Maatig. Zelf willen pakken, er mee rommelen. Pfft. Nachtvoeding was ik nog niet vanaf dus dat is onveranderd,...zucht
Oja dat zelf doen Wat hier werkte was 1 stukje geven en niet meerdere stukjes voor der neerleggen. Vaak zat ze er wel mee te rommelen maar er ging ook een hoop der mond in.
Ons meisje is daarstraks met veel tranen en maar een zetpilletje naar bed. Ze at wonderbaarlijk genoeg vandaag haar avondeten op! Maar haar billetjes liggen compleet open en ze gilt echt van de pijn, zo sneu om te zien. Zag ook wéér tandjes opkomen... arm kind, net weer 2 tandjes gehad. Vervelend hè Ukkie! En je maakt je dan zo druk om dat eten althans ik toch. Mijn dochter sliep de nacht eigenlijk altijd wel goed, en als ze een flesje moest, legde je haar weg en was ze direct weer vertrokken. En nu sinds een kleine week is zelfs dat drama. Tot vannacht zelfs 2 uur bezig geweest.. nog nooit gehad. Mag van mij in ieder geval snel afgelopen zijn, die fase!
Ja ik ben toch bang dat jij te kort krijgt! Tandjes waren t hier ook indd, kapotte billen... Maar nu is t meer een soort uitproberen hoor! Als ik zn brood voor m leg, pakt hij t ineens zelf. Maar ook dat is na 2 stukjes ook niet meer leuk. Ik heb pas wel worteltjes zacht gekookt en dat m in stukjes zelf laten pakken. Ging aardig! Omdat hij zo rommelt ermee verslikt hij zich ook nog eens heel vaak... Hopelijk is t snel over!
Ja worteltjes doen we ook in zijn geheel koken en dat ze het dan zelf kan vastpakken. Bij de Jumbo heb je nu een zak met verschillende soorten "frietjes". (Frietjes van zoete aardappel, knolselderij, pompoen en nog iets) doen we in de oven zo droog en dat kan ze ook zel vasthouden en eten. En ik blijf me maar vasthouden aan de vele opmerkingen hier: een kind laat zich echt niet (zomaar) uithongeren. Die eet wel als hij écht honger heeft. Sterkte nog Ukkie met deze fase...