Hoelang in welke maat pampers

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Stefanie78, Nov 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Hoi meiden,

Kan in de buurt voor weining een halve pallet pampers kopen van maat 4, 4+ en 5. Mijn vraag hoelang doe je ongeveer per maat. Ze is nu 6 maand en ruim 8 kilo en is deze week naar maatje 4 gegaan. Tot hoelang blijven ze daar ongegeveer in ook qua gewicht enzo en ook wat betreft 4+ en maat 5. Ze gaan tot 18 kilo maar met hoeveel kilo gingen jullie over naar een grotere maat??

2. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    De maten 4, 4+ en 5 daar doe je wel even mee.
    Jayden zit nu in 4+ al maand of 4 en hij weegt nu 12kg.
    Voorlopig hier dus nog gewoon 4+ :)

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Ik denk dat het heel erg verschilt per kind.
    Mijn dochtertje is nu 71/2 maand en weegt 6,7 kilo. Ze heeft maat 3 maar krijgt op het kdv maat 2 en dat past ook prima. Terwijl jou kleintje jonger is en al in maat 4 zit. Ik weet wel dat de meeste kindjes op mijn werk (op een kdv) lang in maat 4/4+ zitten, zeker tot een jaar.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter is nu ruim 15 maanden en zit in maatje 4, mijn zoon van 3 zit in maat 5,

maar wel beide van huggies,

mijn dochter heeft maat 5 van pampers, en mijn zoon past pampers helemaal niet, valt veel te klein,

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Vriendin haar dochtertje is met 6 maanden in maat 4 (pampers) gegaan en ze is nu 19 maanden en draagt nog steeds maat 4 (pampers) gaat tot 18 kilo en ze weegt nu 11 kg.

Nina draagt nu de laatste pampers maat 3 (weegt 8.2kg) en gaat dan over naar maat 4 hopelijk zit ze daar lang in.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Maat 4 zitten ze wel lang in hoor. Mijn zoontje is bijna 2.5 en zit nog altijd in maat 4. Hij weegt net geen 12 kilo en het zit nog goed ruim bij hem.

7. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Mijn dochter is net 2 geworden en zit ook nog in maat 4 voorlopig.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,153
    113
    Hier ook nog maat 4 voor mijn dochter (ruim 18 maanden).
    Weegt nu een kilo of 10 denk ik.

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Ik zou het zeker doen! De pampers zijn zo ontzettend duur op het moment. De maten doe je noemt gebruik je echt heeeel lang.

10. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Mijn zoontje is bijna 10 mnd en weeg 7,9kilo en zit al ruim 2 mnd in 3 en die zit nog super...dus daar zal hij nog wel even in blijven tot de feestdagen...moeilijk schatten trouwens

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier gingen we geloof ik vrij snel van 4 naar 4+ en daar zit ze nu al heel lang in en denk ik nog wel een hele poos. Ze weegt hier nog geen 11 kg.

12. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

wat is het verschil tussen 4 en 4+ alleen de maat of is de luier ook een andere pasvorm? volgens mij zit er kwa gewicht niet zoveel tussen toch?

wij zitten nog in maat 3 en denk dat we daar nog wel even in zitten. hoop het wel want heb nog 5 pakken staan haha

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Meiden dank jullie voor de reacties. Ja de pampers worden echt heeeeel erg belachelijk duur maar ze bevallen wel goed. Het gaat de eerste maanden zo snel dat ondanks dat ik haar curve zie waarin ze nu moet stoppen met heeeel snel groeien ik me echt afvroeg waar het zou stoppen, maar met deze voorraad kan ik wel effe vooruit :)

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    iemand heeft mij verteld dat 4+ dezelfde grootte heeft als 4 maar meer absorbtievermogen, weet niet zeker of dat klopt

15. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben ik het niet mee eens. Maat 4+ valt echt wel wat breder bij mijn zoontje. Maat 4 zitten de plakkers haast aan de zijkant van zijn buik. Rond zijn beentjes altijd een afdruk. Maat 4+ weer plakkers tegen elkaar aan, en weer wat ademruimte rond zijn beentjes. Ik merk dus wel degelijk verschil!

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

klopt de + staat voor meer absorptie maar is verder wel even groot, ik gebruik ze door elkaar bij mijn zoontje. Mijn zoontje weegt rond de 8 kg, maat 3 past hij wel, maar hij plast er teveel voor en lekt dan snel door. maat 4 is officieel 7-18 kg en 4+ 9-?kg.

Mijn dochter is in de 2j2mnd dat ze onzindelijk was nooit verder gekomen dan maat 4. En zoonlief haalt de 5/5+ ook niet schat ik zo in.

17. Storm

Storm Niet meer actief

Dat ligt er maar net aan.
    Mijn oudste was een buffeltje (jongste ook trouwens) en die zat ook snel in maat 4. Ook met een half jaar al ofzo. Inmiddels is hij bijna 26 maanden en hij zit nog steeds in maat 4 :D. Hij is wel een stuk groter geworden en ook een stuk zwaarder, maar verhoudingsgewijs een stuk dunner. Heb maat 5 al eens gepast, maar dat is echt nog veel te groot.
    De jongste zit nu nog in mt 3, maar dit is ws het laatste pak en dan gaat hij ook naar maat 4. Is nu ook 6 maanden.

Ennuh, 4+ is 9-20kg. Die gebruiken we hier voor de nachten en ja, die absorbeert meer, maar is ook net wat groter.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva heeft nooit maat 5 gehad. Ze was met 3 jaar zindelijk. Lisa zat vanaf ongeveer 4 maanden in maat 4, erg makkelijk, 2 kindjes in dezelfde maat luiers :)

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    haha nou ik hoop wel dat ze dan ooit naar maat 5 gaat want dara heb ik genoeg voor, maar ze zit zo mooi bovenaan de curve en heeft van die lekkere dikke beentjes dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken...;)

Maar snoppy, 2 kids in dezelfde maat met 2,5 jaar verschil, dat is vast echt bijzonder.

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zou hier ook makkelijk lukken, dochter kan nog makkelijk mt4 aan en zoonlief dus ook. Dochter is natuurlijk allang zindelijk, maar pas had e voor de lol een luier van broerlief aangedaan. Ken wel meer gezinnen met 2 kinderen in dezelfde luiermaat.En als je jongste een beetje stevig is en je oudste wat dunner dan heb je dat al snel.

Share This Page