bij wie pap eten 's morgens ook een drama?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Onze zoon van 1 jaar krijgt 's morgens pap uit een bakje met een lepel. Wij voeren hem dan. Hij vindt het erg lekker maar.. desondanks is het elke ochtend, met name als ik (zijn moeder) het hem geef, een drama. Hij gaat huilen, wordt 'driftig'. Een eigen lepel geven is dan een tijdelijke oplossing.
    Of het nou de frustratie is dat hij het niet zelf mag/kan doen.. hebben we tijdje gedactht maar weet het neit..

Ik denk erover om hem nu toch 's morgens maar gewoon brood te geven... (alhoewel hij geen echte broodeter is), of toch doorzetten?

vanaf wanneer kunnen ze zelfstandig met een lepeltje eten?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou hem brood geven, dan kan hij zelf eten, want zo te lezen is dat de frustratie. Ik heb mijn dochtertje nooit pap gegeven, het is geen must ofzo.

3. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt het ook afwisselen. Een broodje, een beschuitje, een cracker, een plak ontbijtkoek enz.... Dat werkte hier het beste. Dat eten met een lepeltje gaat vanzelf beter.

4. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd een beetje afwisselen ofwel met 2 lepels werken, jij eentje en je zoontje ook eentje

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik gaf vanaf ongeveer een jaar hem zelf de lepel. Dat was vooral omdat voeren een nog groter drama was.
    Op de dagen dat we het rustig aan konden doen, liet ik hem dan zelf knoeien. Op de andere dagen (KDV) dan gaf ik vaak brood. Na een paar weken kon hij ook goed genoeg zelf eten, dat hij op de KDV dagen ook pap kon eten..

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pap met een lepel was hier ook dram. Doe nu een papfles en een boterham en gaat prima..

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier vanaf 1 jaar geen pap meer.. hij luste het ineens niet meer..
    sinsdien krijgt ie een boterham, maar die eet hij ook niet altijd op..

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik geef hem pap uit een fles en een boterham. Soms 2 boterhammen ( hij ontbijt altijd erg stevig)

Ideaal zo.

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dit deden wij ook met 1 jaar, ieder een lepel :). Nu eet ze brood 's ochtends want ze was met 18 maanden ongeveer echt uitgekeken op pap, toen hielp het zelf laten eten ook niet meer.

Overigens passen we die truc van ieder een lepel nu ook toe op de yoghurt 's avonds maar die kan ze nu nog steeds niet netjes eten :D

10. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Twee lepels was bij ons echt dé oplossing! Ze kon zo zelf lepelen (lees : morsen) en ondertussen kreeg ze toch haar pap binnen doordat wij haar met de andere lepel voerden. Sinds dat ze +/-1,5 is kan ze veel beter haar lepel vasthouden en wilde ze ook absoluut niet meer gevoerd worden. Natuurlijk morst ze nog steeds maar met een opvangslab eronder gaat het hartstikke goed. Ze is momenteel niet zo'n broodeter dus 's morgens ook brood is geen optie en ze vind het hartstikke lekker.

11. fafje

fafje Niet meer actief

ik geef muesli (aangemakat met 100ml melk du sniet zo veel) met een boterham en thee...
    mijn zoontje kan nog niet zelf eten met een lepel en van de fles is hij nu sinds 2 dgn af...

anders zou ik ipv pap gewoon 2 boterhammen geven..dubbelklappen en doormiddne en zelf laten eten...mss met een beker/fles melk erbij

12. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Fafje, gefeliciteerd met je zwangerschap! Geweldig zeg!!

en dank voor je reactie..

13. fafje

fafje Niet meer actief

hih thanks Bunchy, succes ermee...lastig telkens weer al ie dingen heh hihihih

14. Bri

Bri Niet meer actief

Zoon lustte geen pap, dus die ging gelijk over naar een broodontbijt.
    Dochter vond het wel aardig, maar ik vond brood eigenlijk makkelijker.

Overigens: dochter is nu 18 mnd en eet sinds 1-2 maanden haar avondeten redelijk netjes met een lepel of een vork. (al langer zelf, maar dan alleen eten wat met de handen kon.)
    2 Lepels (een voor mij, een voor haar) werkt aardig met eten zoals rijst, puree/stamppot, vla, yoghurt. Totdat ze die 2e lepel echt in de gaten heeft, dan wil ze die óók zelf.

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Was hier ook een drama! Zelf een eigen lepel geven en ondertussen je kindje voeden met nog een lepel was voor ons wel even een oplossing maar dat werkte ook snel niet meer omdat madame er niet mee akkoord ging dat ze op deze manier alsnog geholpen werd. Een broodeter is ze ook niet echt dus dat was (is) ook nog drama! Ik wisselde uiteindelijk gewoon brood af met een biscuitje en ontbijtkoek. Daarnaast kreeg ze gewoon nog haar pap in de fles als ze daar behoefte aan had (geeft ze namelijk duidelijk zelf aan) dochter drinkt al vanaf 14 mnd uit een gewone beker dus dan vindt ik het niet zo erg dat de pap nog uit een fles gedronken wordt hoewel het cb dat totaal afkeurd vanaf 1 jr.

Deel Deze Pagina