knuffel je kleine maar vaak!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cimbomlu, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    dit artikel kwam ik tegen:

    Aanraking bevordert de ontwikkeling van baby’s

    Lichaamscontact reduceert stress bij zuigelingen en dat bevordert de ontwikkeling van hun hersenen. Mogelijk kan lichaamscontact zelfs ziekte op latere leeftijd voorkomen.

    Al langer is bekend dat lichaamscontact voor baby’s geen leuk extraatje is, maar van vitaal belang. Het officiële advies van de wereldgezondheidsorganisatie WHO luidt: huid-op-huidcontact voor pasgeborenen waar mogelijk. De nieuwste onderzoeksresultaten onderstrepen dat belang in het eerste en mogelijk zelfs tweede levensjaar. Jonge zoogdieren zijn zeer gevoelig voor stress en stress veroorzaakt veranderingen in de hersenen en het hormoonstelsel. Lichaamscontact en kangaroo care (huid-op-huidcontact) blijken stress te reduceren en zorgen daarmee voor een gezonde hersenontwikkeling.
     
  2. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    arm kind, als ik haar nog meer knuffel stikt ze nog!:) hehe ! zo zielig hoe sommige ouders lijkt haast wel bang zijn voor lichamelijk contact? mijn schoonzusje wees me er zelfs op dat ik haar niet steeds zomaar moet oppakken om ff te knuffelen, maar vinden we allebei zo fijn! heb haar lekker naar haar je weet wel gestuurd! nu eens kijken hoe ik dit bericht in het spaans vertaal;)
     
  3. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik kan ook niet ophouden met knuffelen en kusjes geven. Heeeel veeeel kusjes wel te verstaan. Ze is dan ook om op te eten!
     
  4. hier net hetzelfde. Ik kan haar wel platknuffelen soms. Ze is ook zo'n lief scheetje.
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hahahaha... ik vreet mijn mannetje er soms bijna helemaal bij op! :)
    Heerlijk hoor dat knuffelen! En Vigo vindt het ook heerlijk!
     
  6. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik knuffel ook heel wat af! Maar heb er dan ook twee om te knuffelen, dus doe iet anders de hele dag ;)

    En Minyaweth, ik moet dit nog ff kwijt; Elke keer als ik jouw Vigo op die banner zie staan denk ik wat een leuk kindje is dat toch! Mooi mannetje!

    Marian
     
  7. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik zet mijn tanden voor de grap weleens in zijn dijtjes en maak er dan een gromgeluid bij.
    Hij moet dan keihard lachen, maar ik moet oppassen dat ik niet een stuk uit zijn been bijt haha kan hem ook wel opvreten!

    Een vriendin zei eens, toen ik nog geen kind had, en zij al wel, dat ze haar ZO lief vond dat ze wel met haar wilde tongzoenen hahahaha! (niet dat ze dat daadwerkelijk ging doen hoor, lol)
    En nu begrijp ik dat gevoel. :)
     
  8. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hmmm ja heerlijk knuffelen doe ik ook heerlijk veel met mijn twee boys
    kun je nooit teveel doen
     
  9. Jessica 1985

    Jessica 1985 Actief lid

    15 jun 2007
    205
    0
    0
    oude-pekela
    Hallo,

    Ook hier wordt heel wat af geknuffeld en gekust hihi

    Gr Jessica
     
  10. Niet meer actief


    :) niets mis met "tongzoenen"[-(


    soms stop ik wel eens een klein stukje van mijn tong in zijn mondje en dan gaat ie daarop sabbelen :oops: en nu hij nog zo klein is en geen besef heeft (en ik niet ziek ben en mijn mond goed schoongemaakt heb)
    vindt het ik lief


    maar anyway niemand die mijn sowieso had kunnen tegenhouden om mijn kleine man te knuffelen, kussen, knuffelen en nog eens knuffelen!

    BETER dus dat het alleen maar goed is
     
  11. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ooo ik vind het ook heerlijk om met romy te knuffelen en gelukkig vind zij het ook nog steeds leuk ze is nu dik anderhalf en komt heel vaak naar me toe en geeft me dan een dikke kus doet haar armpjes om me heen en klopt dan op me rug zo schattig ik kan haar wel op eten zo,n schatje vind ik haar
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wat is er nu fijner om te knuffelen ? :)

    als je van iemand hou doe je dit toch al uit gewoonte

    en zo'n kleintje daar hou je zielsveel van dus die knuffel je plattos :)
     
  13. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Heerlijk al dat geknuffel!

    Jammer alleen dat Lola nog veel slaapt als ze geen last heeft van haar reflux.
    Dan leg ik d'r toch maar in haar bedje, alhoewel ik haar liever in mijn armen heb.

    Groetjes, Mirelle.
     
  14. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Tja, ik ben dol op knuffelen van mijn kleine man, maar hij heeft er eigenlijk geen geduld voor! Even accepteert hij, maar dan begint hij weer te friemelen en te draaien om maar rond te kunnen kijken.

    Wel vindt hij het de laatste tijd prima als hij op schoot zit met zijn rug tegen ons aan zodat hij lekker rond kan kijken, dan kunnen we hem wel knuffelen. En wil hij ook zo zitten in een vreemde omgeving. En kan hij zelfs zo in slaap vallen...

    Dus het zit wel goed ;) (nadat ik mijn verwachtingen wat bijgesteld had haha).
     
  15. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hier word ook wat afgeknuffelt en gezoent zeg hihihi
    Het is het lekkerste wat er is!
    Alleen m'n dochter word steeds minder knuffeliger :(
    Ze is nu 5.5 jaar en vind knuffelen wel fijn, maar het moet haar niet te lang duren.
    M'n 2 jongens knuffel ik bijna dood haha.
    En kusjes krijgen ze zoveel...dat ik nu wel snap waarom de jongens later altijd roepen "blehhhh....ik wil geen kusjes"
    Maar zolang ik en zij het fijn vinden knuffel en kus ik er lekker op los hihi
     
  16. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjewel :D
     
  17. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    kan niet wachten om mijn kleine mannetje te knuffelen! heerlijk!

    maar stond er een paar weken geleden ook niet een stukje hierover in de ouders van nu.
    dat ze tig jaren terug, in rusland, een onderzoek hadden gehouden.
    een aantal pasgeborenen kregen gedurende hun eerste jaar alleen de zorg die ze nodig hadden , dus alleen voeding en een schone luier zeg maar.
    en een andere groep kindjes kreeg dat ook maar die werden ook geknuffeld enzo. scheen dat uit die eerste groep een groot aantal kindjes was komen te overlijden! waarschijnlijk door het tekort aan aanraking, liefde, hoe je het ook wilt noemen.
    het was wel een onderzoek van echt heel lang geleden, maar ik heb het met open mond gelezen!

    maar goed, het lijkt mij dadelijk geweldig om die kleine in mijn armen te hebben en lekker te vertroetelen! Kan niet wachten, maar moet nog heel even!

    liefs joyce
     
  18. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik knuffel haar zo vaak, heerlijk die bolle wangen helemaal plat zoenen :) Heerlijk
     
  19. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
     
  20. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    ik knuffel elke dag en als ze nog een keer willen knuffelen komen ze wel hoor
     

Deel Deze Pagina