De vraag staat al in de titel! Eventjes geen vraag over het verlengen van de luteale fase, maar de vraag: Wie raakten er allemaal zwanger ondanks een korte luteale fase? (dus korter dan 10 dagen) Voor de mensen die niet weten wat een luteale fase is; dat is de periode tussen je eisprong en ongesteldheid. Men zegt dat je luteale fase minstens 10 dagen moet zijn voor innesteling, maar omdat het mogelijk is voor een vruchtje zich eerder in te nestelen, vroeg ik me af of het wel echt altijd een probleem hoeft te zijn. Volgens mij kan een vruchtje zich vanaf 6 DPO namelijk al in nestelen en in sommige gevallen zelfs eerder. Dat heb ik iig een aantal keer gelezen. Thanks ^^
Maar waarom zou je het risico nemen? Beter kun je er wat aan doen, zoals bijvoorbeeld utrogestan gebruiken.
Ik weet wat de opties zijn, dus vandaar dat ik daar geen vraag over gesteld hebt en in dit draadje ook niet naar oplossingen zoek. Ik zet er zelfs duidelijk bij dat ik daar dus niet naar op zoek ben ^^. Enkel naar succesverhalen van vrouwen die een korte LF hadden en succesvol zijn zwanger geraakt.
Ik! Had altijd lf van 8 of 9 dagen.. Liep bij gyn en die zei al dat dit niks uit hoefde te maken (zijn meningen over verdeeld, I know) en ze kreeg gelijk want ben net voor mmm zwanger geraakt.. Binnen 8 maanden dus nog vrij vlot ook.. Had 5dpo bloeding, wat dus innestelingsbloeding is geweest.. Succes!
Ik, tweemaal van mijn dochter en een zwangerschap die helaas een bbz bleek te zijn. Helaas is dit inmiddels ookal weer bijna een jaar geleden, kortom de twijfels beginnen nu wel toe te slaan.
Wil je alleen succesverhalen horen of ook de mindere? Hier lf van 6/7 dagen. Na 9 maanden zwanger, maar met clomid. 1 ronde 50mg lf 8 dgn, 2de ronde 100mg clomid zwanger. Op 9dpo begon toen de innestelingsbloeding. En je kunt niet zomaar utrogestan slikken om de lf te verlengen. Ik kreeg het niet in het zkh! Eerst clomid, daarna zou ik hormonen gaan spuiten met pregnyl en als de lf dan kort bleef dan evt utrogestan erbij. Het is wel belangrijk om te onderzoeken waarom je lf kort is. Bij mij was de eisprong slecht, dus maakte mijn lichaam te weinig progesteron aan, dus snel ongesteld. Als je lichaam wel genoeg progesteron aanmaakt is er wel kans om zwanger te worden bij een vroege innesteling.
Hier ook een positief verhaal! Cyclus varieerde tussen 21 en 26 dagen, maar nooit een eisprong voor cd 14/15. In de ronde dat ik zwanger werd is m'n temperatuurkaartje helaas niet volledig (wegens reis), maar op cd 14/15/16 nog geen eisprong gevonden met temperaturen/ovulatietesten (vertrek cd 17 naar Spanje en thermometer thuis gelaten), en op cd 26 een duidelijk positieve test met kv2v5 (het bleken er achteraf wel 2 te zijn).
Jolein: Hihi was op zoek naar positieve verhalen, want negatieve verhalen heb ik voldoende gelezen . Bedankt voor je reactie! Ik weet waarom mijn LF korter is ik geef mijn bijna 14-maand oude zoon borstvoeding en heb sinds kort mijn cyclus pas terug. Voor mijn zwangerschap had ik een LF van 10-11 dagen en was de eerste ronde dat we er officieel voor gingen gelijk zwanger. Heb nu nog maar 1 cyclus gehad en een LF van maar liefst 4 dagen dus eens even kijken of mijn aankomende LF al wat langer is. Er zijn genoeg dingen die ik kan doen om het weer langer te maken, maar ik wacht hem nu nog gewoon even af . LadyLien! Wauw een tweeling! Dat is echt mijn droom, haha. Hopelijk verloopt alles goed is het een- of twee-eiig?
Weet je zeker dat je een goede eisprong hebt? Een te korte luteale fase wordt vaak veroorzaakt door een slechte eisprong. En met een slechte eisprong kan er helaas geen bevruchting en innesteling plaatsvinden. Dus ik zou eerst zeker willen weten of de eisprong goed gaat. Overigens is de innesteling een proces dat meerdere dagen in beslag neemt, het vindt niet plaats op één bepaalde dag. Je innesteling kan vroeg beginnen, maar als je lichaam voor dag 10 je baarmoederslijmvlies begint af te stoten, heb je een hele grote kans dat de innesteling nog niet afgerond is en dat een eventueel bevruchte eicel dus mee naar buiten komt. Succes!
Als je borstvoeding geeft maak je prolactine aan dit kan ervoor zorgen dat je niet genoeg progesteron aanmaakt en dus al snel ongesteld wordt. Is eigenlijk best normaal als je borstvoeding geeft en al helemaal als je pas net je cyclus terug hebt. Vaak komt dit vanzelf weer goed na een aantal cycli. Maar goed! Genoeg daarover. Even terug on topic ik zoek even naar wat positieve verhalen voor de verandering
ik ook met lf van 8-9 dagen ! grappig, mijn droom is ook om zwanger te worden van een tweeling succes!!
Thanks Mamavan...! ^^ En wat leuk om te lezen Ja, veel mensen verklaren mij voor gek dat ik droom van een tweeling, want is natuurlijk suuuper zwaar... maar echt... het lijkt me naast dat het super zwaar is juist zo geweldig . Mijn man ook (dat hoor je al helemaal nooit ).
7 (soms 8 dagen). Heb van de week een afspraak staan bij de huisarts voor een verwijzing naar de gyn. Ik wil zekerheid
Snap ik, Anneliesje! Ben benieuwd hoe het gaat! Hopelijk krijg je duidelijkheid. Frustrerend als je niet weet waar je aan toe bent.
Ik ! 3 x zelfs .. Cyclus van 25/26 dagen , eisprong op dag 19/20 Oke de middelste was door de pil heen dus die zal ik niet mee tellen.. Maar de eerste en deze zwangerschap beide na 1 maand al met erg korte lf !
Hier een LF van 10 dagen... Dus niet heel kort. Wel 2 x zwanger. 1e keer ronde 1, ma 2e keer ronde 6.