Sinds zo'n beetje anderhalve week heb ik pijnlijke en vooral gezwollen borsten. Normaal zijn mijn borsten wel iets gevoelig tijdens mijn menstruatie, maar ik moet pas volgende week weer ongesteld worden (dinsdag). De pijnlijke borsten zijn dus zo'n beetje 2,5 week te vroeg. En ze zijn nog nooit eerder zo gezwollen en pijnlijk geweest. (Ik heb nu wel mooie volle borsten, dat is wel mooi meegenomen. ) Mijn vorige menstruatie liet 2 dagen langer op zich wachten en het was ook minder heftig dan normaal. Ik heb ook meer last van witte cremerige afscheiding. Ook heb ik een aantal dagen last gehad van misselijkheid en weinig eetlust. Wenig eetlust heb ik nog steeds, maar de misselijkheid is wel minder geworden. Soms heb ik nog even zo'n weeiige vlaag. Ook heb ik het idee gehad dat ik ziek ging worden; vage keelpijn en dat verdween dan opeens weer om de volgende ochtend zich weer te melden, 1 neusgat zit steeds een beetje verstopt. Ik heb ook een week, 2 weken geleden heel veel last gehad van pukkeltjes in mijn gezicht. De aders op mijn borsten zijn duidelijk te zien. Nu ben ik van mezelf wel witjes, dus het kan zijn dat dit al langer is. Ik heb ook een beetje een 'opgeblazen' gevoel in mijn onderbuik. Soms trekt het wat. Daar komt nog bij dat ik sinds 4 of 5 dagen erg moe ben. Ik word al moe wakker. Ik ben gewoon aan de pil. Heb de laatste tabletjes maar weggegooid voor de zekerheid, aangezien je de pil niet mag gebruiken als je (denkt dat je!) zwanger bent. Ik heb zaterdag en dinsdag een test gedaan. Beiden negatief. Toch twijfel ik nog steeds heel erg. Herkennen jullie misschien deze klachten als zwangerschapskwaaltjes? En vanaf wanneer komen de welbekende zwangerschapskwaaltjes op zetten? Mijn tepels worden nog niet echt donkerder (ik heb hele lichte). Kan dat ook als je toch zwanger bent of worden die altijd donkerder vroeg in de zwangerschap? Ik ben helemaal niet bezig met zwanger worden, dus het zit niet tussen de oren. Zo, het is een heel verhaal geworden met een heleboel vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik had normaal altijd een aantal dagen voor m'n nod last van pijnlijke gezwollen borsten, toen ik zwanger bleek had ik dat dus helemaal niet! Pas na een week overtijd begonnen m'n borsten pijn te doen, maar wel een heel ander soort pijn dan anders. En misselijk was ik ongeveer 4 dagen voor de nod..en nu nog steeds de hele dag... Je moet denk ik toch maar afwachten tot jouw nod, dan kun je testen..
Ik vrees inderdaad dat je af moet wachten tot je NOD. Het lichaam kan soms hele vreemde signalen doorgeven. Maar als je geen pil vergeten bent tussendoor lijkt het me toch sterk alhoewel de voortekens inderdaad erg 'verdacht' zijn. Probeer de komende week door te komen en dan te testen als de ongi uitblijft.
Ik kan me niet herinneren dat ik en pil vergeten ben. Ik heb wel een hele lichte pil, dus misschien te weinig bescherming? Ik vind de kwaaltjes ook verdacht. Helemaal omdat ik niet bezig ben met zwanger worden, dus dan kan ik het me ook niet verbeelden.
Ik heb nu ook pijnlijke borsten net zoals ik voor mijn NOD ook altijd had. Wat voor pijn voel jij anders dan als ik vragen mag? Kun je 't een beetje omschrijven, ik heb het vooral aan de zijkanten en het rare is dat mijn linkerborst meer pijn doet dan de rechter.
Normaal heb ik altijd een beetje pijn als ik er op druk zeg maar. Of als vriendlief er weer eens in knijpt. En nu zijn ze heel erg gezwollen en ze doen veel meer zeer. En inderdaad zijn het vooral de zijkanten die pijnlijk zijn. De melkklieren zijn ook erg opgezet. Dat is normaal ook niet zo erg als nu. En als ik nu ook ergens van af spring of moet rennen dan doet het ook zeer. Dat is normaal ook niet zo.
Ja, misschien wel... Het is zo raar. Ben er helemaal niet mee bezig. Ik studeer namelijk nog en ik ben pas in 2008 klaar. Dat gaat wel even in het honderd lopen mocht er een kleintje op komst zijn....
Als je pas volgende week dinsdag ongesteld moet worden, kan je nu nog niet testen. Is nog te vroeg. Je geeft aan dat je al anderhalve week last hebt van je borsten. In principe (als je terugrekent) kan je pas vorige week dinsdag bevrucht zijn (14 dagen voor NOD) en heeft je innestteling pas afgelopen weekend plaatsgevonden. Symptomen zoals je borsten, krijg je pas na innestelling, dus dat zou het, rationeel bekeken, dus niet kunnen zijn vanaf ander halve week geleden. Zou pas paar dagen kunnen. Kan je je wellicht vergissen in je NOD?
Aangezien ik aan de pil ben is mijn cyclus mooi regelmatig. Ik kan me inderdaad vergissen in mijn NOD... Mijn vorige menstruatie was haast geen menstruatie te noemen. Daarna kreeg ik al die kwaaltjes. Daarom heb ik getest omdat ik dacht dat ik misschien al 4 weken verder was.
Als je afgelopen week hebt getest (zo na je menstruatie) dan zou je in principe al positief moeten testen. Er zijn maar héél weinig mensen die pas na 2 weken positief testen. Misschien heeft je lichaam gewoon "last" van je huidige pil. Heeft mijn nichtje ook gehad. Is overgestapt op andere pil en toen ging het over...
Dan nog zou dat voor je innestelling zijn, dus dan kun je feitelijk gezien nog geen symptomen hebben. Mag ik vragen wanneer je sex hebt gehad? Dan kunnen we kijken of het wellicht toch in een vruchtbare periode was..
Poeh, daar vraag je me wat... Volgens mij roze agenda op mijn telefoon ( ) ligt mijn vruchtbare periode tussen de 7e en de 15e. En zondag de 11e heb ik in ieder geval seks gehad. Verdere data weet ik zo even niet...
Ik heb even bij de calculator gekeken en daar komt het volgende uit: 25/02/07 Eerste dag van je laatste menstruatie 08/03/07 Een beetje vruchtbaar 09/03/07 Vruchtbaar 10/03/07 Erg vruchtbaar 11/03/07 Eisprong 16/03/07 Innesteldag 25/03/07 Vanaf hier kun je testen Dat zou dus betekenen dat rond de dag van de innesteling de klachten zijn begonnen. Kan dit wel eens?
Als je op dinsdag de 27e ongesteld moet worden, heb je op dinsdag de 13 je eisprong gehad. Dus ben je tot die dag vruchtbaar. De 11e is dus inderdaad wel een vruchtbare dag. Alleen je geeft aan dat je de pil slikt. En als je de pil slikt, ben je niet vruchtbaar. De kans is zó klein dat je door je pil heen zwanger wordt. Dan moet je hem echt een of zelfs meerdere malen vergeten. Ben je ziek geweest? Dus diarree, een keer overgegeven, of zo? Dan werkt je pil namelijk niet....
Ben niet ziek geweest. Dan hou ik er namelijk altijd extra rekening mee en dan worden de condooms weer onder het stof vandaan getrokken.
Tja dan vrees ik lieve meid, dat er niets anders opzit dan wachten..... Zondag kun je een testje doen. Misschien zelfs zaterdag al.... Hoop dat er voor jou uitkomt waar jij gelukkig mee bent.