Te late eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daisy24, 10 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisy24

Daisy24 Lid

10 okt 2016
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier dus weet nog niet precies hoe het hier allemaal werkt hihi. We willen graag een tweede alleen wil het nog niet echt lukken. Deze maand ben ik voor het eerst fanatiek begonnen met ovulatietesten.

Even voor de duidelijkheid... ik ben 17 september ongesteld geworden tot 22 september. Officieel hoorde ik 1 oktober mijn eisprong te hebben. Flink geklust en getest maar ik bleef maar een licht streepje houden. Donderdag 6 oktober had ik zoveel zin om te klussen dus 4 keer achter elkaar geklust. Savonds heb ik een test gedaan omdat ik lichte buikpijn had en zoveel zin niet echt gewend was van mezelf na een dag werken. En wat bleek ik had 2 donkere streepjes op de ovulatietest. Dat verklaarde denk ik waarom ik zoveel zin had. Sinds donderdag heb ik nog lichte menstruatiepijn. Sinds een paar dagen ook veel afscheiding en vooral vandaag. Een beetje een creme kleurige afscheiding.

Is het gek dat mijn eisprong later was en kan dit kwaad? Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? En de creme kleurige afscheiding zou dat een goed teken zijn of niet? Officieel hoor ik zaterdag ongesteld te worden. Is het normaal dat ik continue lichte menstruatiepijn heb?

We hopen zo dat het nu raak is... maar ben bang dat het weer niks is.

2. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Op zich kan dit zeker geen kwaad, zolang je maar een luteale fase hebt van minstens 10 dagen (alhoewel er hier ook vrouwen zijn die zwanger geraken met een luteale fase van 7-8 dagen). Heb je altijd een regelmatige cyclus? Want als je ovulatietest effectief donderdag positief was dan zal je eisprong normaal vrijdag of zaterdag geweest zijn en zou je luteale fase redelijk kort zijn maar zoals hierboven gezegd wilt dit ook niet altijd iets zeggen :)

3. CrossedFingers

CrossedFingers Actief lid

6 okt 2016
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb volgens mij ook een hele korte LF van een week.. Mijn huisarts zegt dat de meesten toch echt 14 dagen hebben, dus ik ga deze maand heel veel testen. You never know. Ik had niet het idee dat mijn huisarts er iets mee kon...

4. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Ik zou dat deze maand ook maar gehad hebben denk ik want eisprong was pas rond dag 23 van mijn cyclus, nog eens 5 dagen later dan de voorbije maanden... Heb nu wel niet kunnen zien of men cyclus ook langer geweest zou zijn :)

5. Daisy24

Daisy24 Lid

10 okt 2016
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Evelienn89 ik heb ook altijd een normale cyclus gehad. Wel moet ik erbij zeggen dat ik in januari gestopt ben met de pil. Van januari tot juli een normale cyclus gehad. Juli en augustus heb ik de pil gebruikt vanwege vakantie en daarna weer gestopt.

Maar er zit dus wel een kans in dat ik zwanger kan zijn? En weten jullie ook wat zoveel afscheiding betekend?

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Als je op donderdag 6 oktober een positieve ovulatietest hebt gehad betekent dit uiterlijk je eisprong op 8 oktober. Wat dus betekent dat je nu pas op 3DPO zit, dus of je zwanger bent is nog helemaal niet te zeggen. Ik hoop het natuurlijk wel voor je. Voor eventuele zwangerschapssymptomen is het in ieder geval nog te vroeg, de eventuele innesteling heeft nog niet eens plaatsgevonden. Ik zou als ik jou was even rustig afwachten en over een week kun je wellicht een testje doen (als je menstruatie niet eerder is begonnen).

7. Daisy24

Daisy24 Lid

10 okt 2016
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb nog steeds last van lichte krampjes aan de linkerkant. Ook heb ik nog steeds witte afscheiding. Normaal zou ik tegen deze tijd al wel wat bruine afscheiding hebben wat voor mij een teken is dat ik ongesteld wordt. Het kan natuurlijk zijn dat ik volgende week pas ongesteld wordt aangezien mijn eisprong ook later is. Of heb ik dat mis?

Ik had zwangerschapstesten en nieuwe ovulatietesten besteld en kreeg deze vandaag binnen. Ik kon het niet laten om uit nieuwsgierigheid een zwangerschapstest en ovulatietest te doen om 4 uur. Zwangerschapstest was negatief maar ovulatietest was positief. Streepje was bijna net zo donker als het andere streepje. Nu begrijp ik er helemaal niks meer van. Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt of kan iemand dit verklaren?

8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113

De dag waarop je ongesteld moet worden verschuift inderdaad. Je NOD is als je uitgaat van een LF van 14 dagen nu 22 oktober. Dus dat je nog geen bruine afscheiding hebt nu kan kloppen. Echter is het ook nog te vroeg voor zwangerschapssymptomen. Je zit pas op 5DPO, de innesteling is dan nog niet eens gaande in de meeste gevallen. Dus een zwangerschapstest uitvoeren is compleet zinloos op dit punt.

Wat betreft je ovulatietest; streepje bijna net zo donker als het andere streepje = negatief. De teststreep dient even donker of donkerder als de controlestreep te zijn. Je hebt gedurende je hele cyclus het LH-hormoon in je urine zitten, dus een streepje zegt niet zoveel.

Deel Deze Pagina