Candida infectie overgegeven aan man

Discussion in 'Gezondheid' started by Jippeltje, Jan 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jippeltje

Jippeltje Actief lid

Jul 23, 2007
    122
    0
    0
    Waarschijnlijk heb ik door mijn (extra) vaginale afscheiding tijdens de zwangerschap, de bacterie candida aan mijn man overgedragen.
    Gelukkig is deze onschadelijk, maar wel hinderlijk...vooral voor mijn man en ons sexleven... :(

Heeft iemand anders hier ervaring mee en hoe te verhelpen / verkomen in de toekomst ?

2. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Candida is een schimmel en geen bacterie (komt juist omdat je verhouding schimmel/bacterie niet helemaal goed is)..

Hoe voorkomen? Nou jij moet je goed afvegen, dus van voor naar achter. En zorgen dat er niets van je anus bij je vagina kan komen. Katoenen ondergoed dragen, wassen met water etc etc (de standaard dingen).
    Verder zou ik bij de huisarts een recepje vragen zodat ook je man behandeld kan worden want anders krijg jij het weer terug en blijf je lekker over en weer geven.

Echt voorkomen is heel erg lastig, is mij nog niet gelukt, maar ik ga dan ook niet op dieet hiervoor (gistvrij eten bijvoorbeeld)

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Je man moet dan even een anti-schimmel kuurtje pillen krijgen. Dan is hij er zo weer vanaf. Nu besmet je elkaar waarschijnlijk steeds weer.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Irritant inderdaad :( misschien moet je beter even een aantal dagen wachten, en onderbroeken wassen op de kookwas.

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Die kookwas is niet nodig hoor....kun je gelijk nieuwe slips kopen ;)

Ik weet niet van pillen voor mannen, maar een zalfje....is het zo weg.

Maar voor de vrouw is ook een (ander) zalfje, ook 3 dagen en je bent ervanaf.

Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap is gehad, dat kwam omdat ik 2 antibioticakuren achter elkaar heb moeten gebruiken vanwege een vreselijke blaasontsteking.
    De antibiotica maakt ook je weerstand kapot tegen die candida schimmel....dus na de antibiotica kon ik weer naar de huisarts voor een zalfje.....pfff

Wat ik wel apart vind is dat jou man er zo'n last van heeft, mijn man heb ik nergens over gehoord....maar ik zelf werd er even helemaal gek van!

Heel veel succes!

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Normaal gezien krijg je zalf/tabletten die je inwendig moet gebruiken, let erop dat dat nu niet toegestaan is.....

Dus als zwangere heb je echt de zalfvariant nodig en zelf aan de slag zonder de inbrenghulsjes te gebruiken....niet iedere apotheker is even oplettend ;)

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Mijn man kreeg een kuur pillen. Flucanozol heet het. Ik kreeg het steeds weer terug, vandaar dat hij het voor de zekerheid ook moest gebruiken.

8. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Mijn man had het ook, maar bij hem is het vanzelf overgegaan?....
    Ik heb een zalfvariant gekregen van de Gyn die ik met canules in moest brengen. Kuur van 14 dagen, dus 14 dagen geen sexueel contact. Daarna nog 14 dagen griep en toen was et wel over....

9. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dit is waarsch hetzelfde als een schimmelinfectie?
    Ik heb er ook last van gehad in het eerste trimester en heb er een tijdje mee rondgelopen alvorens ik zeker was dat het dat was.
    De oorzaak kan ook komen doordat je je aan je vagina met zeep wast.
    Na een tijdje deed het vrijen pijn, waren mijn schaamlippen rood en was er een witte vloed zichtbaar in de vagina. Mijn vriend heeft er ook een beetje last van gehad. Maar nadat ik een kuur Gyno Dactarin heb genomen (zetpillen met zalfje erin voor in de vagina gedurende een week innemen) hadden we er helemaal geen last meer van.
    Dit schijnt vaak voor te komen maar vanzelf verdwijnt het niet. Het kan geen kwaad voor de baby maar wel als je je niet laat verzorgen op lange termijn.

10. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Die zetpillen voor de vagina heb ik ook gekregen, voor het geval die zalf met canules niet zou werken. Maar dat deed het dus wel.
    Ik had ook nog eens groene afscheiding, dat is een teken dat het écht niet goed zit.
    En als je de infectie niet voor de bevalling behandeld kan je het doorgeven aan de baby.

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb hier ook last van gehad, en dat net na de periode dat ik was gestopt met de pil.
    Bij kwam het dus omdat mijn hormonen een beetje op hol waren geslagen.
    Veel vrouwen hebben dit ook als ze zwanger zijn, komt ook door de hormonen.

Het heeft niet altijd te maken met verkeerd afvegen of met zeep wassen.

12. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
  13. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

ik heb het ook gehad voordat ik zwanger wa van youame heb ook die vaginale zalf gekregen en mijn vriend niks

er is vanochtend ook geconstateerd dat youame spruw heeft
    dat is ook een schimmelinfectie candida

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    hier ook weer een schimmeltje, na 2 ab kuren voor blaasontsteking :(
    mijn man heeft het 1maal ook gehad van mij en moest een zalf gebruiken.
    ik heb nu 3 tabletten, die wel in de zwangerschap mogen.
    heb net bijsluiter gelezen omdat ik 1st de ab kuur af moet maken.
    en is voorgeschreven door de gyn.

Share This Page