Hoelang is jouw menstruatie weleens uitgebleven dmv stress?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manana, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Omg kan me heel goed voorstellen ja :eek: gelukkig was het in jouw geval een vali positieve test!
    Lijkt me frustrerend zo'n cyclus..
    Ik hoop dat het hier eemalig zal zijn. Je wordt er helemaal gek van. Iedere keer met een maandverband de deur uit, want je vertrouwt je eigen lichaam niet...

2. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Nou dat lijkt me net zo erg.. Bah waarom moet een vrouwenlichaam ook zo gecompliceerd zijn:rolleyes:

3. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Pfff lijkt me ook heftig zeg. Ik heb ook lange tijd met veel stress geleefd (angststoornis & depressie) en had ook altijd een normale cyclus. Heb volgens mij de toppunt bereikt. Ook niet zo gek als ze je vertellen dat je kind in een levensgevaarlijk situatie verkeerd en met spoed geopereerd moet worden en dat ze tijdens de operatie complicaties tegenkomen, wat het de duur ervan nog langer maakte :( ik begin weer te shaken als ik er aan terug denk...
    Zo erg dat ik de kleren die zij die dag aan had weg heb gegooid...

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Helemaal. Kreeg gewoon geen menstratie 4/5 jaar lang . Ben erg gevoelig voor stress. Heb echt jaren geen menstratie gehad. Zelf toen ik weer aan de pil ging op advies kwam er niks in de stopweek. Oorzaak stress (vele rugoperaties icm jonge kinderen en daarna kreeg zoontje diagnose type 1 diabetes en nog meer stress).
    Nu vorig jaar sterilicatie gehad en mooi regelmatige cycles Nou ja op deze maand na dan. Die was echt raar. Geen stress of onbewust wellicht??

5. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    jeejtje wat heb jij veel te verduren gehad zeg... :( Hopelijk heeft het een ander (normaal) reden. Je hebt je portie stress wel gehad!

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    bij mij verschilt het, de ene keer blijft mijn menstruatie weken weg bij stress de andere keer is het juist heel veel achter elkaar, dus echt om de 2 weken ongesteld..

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn "record" is 160 dagen uitgebleven. Maar of dat tgv stress of bekende pcos was....?
    Ik dacht dat ik in de overgang was, zelfs met een hormoonkuur liet het zich niet opwekken. Zw-testen waren ook negatief. En opeens na zo'n 5 maanden was het er toch weer. Dacht er mooi mee weg te komen: overgang, geen menopauzeklachten, gewoon foetsie weg. Maar zo werkte het niet.

8. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Dank je! Komt ooit vast wel goed ja :)
    Hoe voel jij je nu?

9. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Jeejtje wat een ervaringen allemaal... En ik maar denken dat dit weinig voorkwam!

@Spikkel19 beide net zo erg lijkt mij... Hopelijk blijft de stress bij je weg!

@Lumiere wooow en wat raar dat de reden niet te achterhalen is... Vrouwenlichamen ook:rolleyes:

Vast wel!
    Wel beter geloof ik :) ben iig opgelucht dat ik niet zwanger ben. En met de kids gaat het steeds beter (afkloppen), dus wat dat betreft ook steeds minder zorgen/stress.

Maar ml wil ineens dat ik naar de ha ga, want hij is bang dat ik een burn out aan het krijgen ben (naast mijn angststoornis en depressie) en wilt dat ik terug ga naar de psycholoog. Ik geef hem geen ongelijk, want heb een waslijst aan symptomen die daartoe kunnen leiden, maar ik wil gewoon ff niks meer. Geen afspraken en ff niks moeten :| wat dat betreft ben ik echt op. Eerst wil ik wat meer rust in huis en daarna zal ik weer aan mezelf werken.

Deel Deze Pagina