Ik heb ff een vraagje.............(hahah Whats new ) Ik lees nu al een paar keer dat je ei om en om springt..... de ene maand links de andere maand rechts............. klopt dit Ik las net dat Maloeke zelfs de ene maand een cyclus van 29 heeft en dan weer van 31 en zo door....29-31-29-31 dus dat haar ei in de ene eierstok er 2 dagen langer over doet.......... :scratch: Want als dat zo is vraag ik me af hoe het bij mij gaat,.........ik heb namelijk maar 1 eierstok :-k Betekend dit nu dat ik maar om de maand kans heb om zwanger te worden....want dat lijkt me dan raar, want ik heb wel een regelmatige cyclus van 30 dagen........en om ongi te worden hebje toch een eisprong vooraf gaand nodig Ik ga ook maar eens google, maar natuurlijk vind ik de reacties van jullie leuker, gezelliger en belangrijker dan de regels uit een eventueel boek... :study:
nee hoor meid, het is zeker niet zo dat je eitje om en om springt..het kan maar zo dat je het een paar opeenvolgende keren rechts heb en dat het daarna weer afwisselend is, in beide eierstokken rijpen de eitjes en zodra de 1e volledig gerijpt is zal ie springen in welke dat is, dat is altijd maar de vraag dat kunnen ze enkel op een echo zien in welke de eicel zal springen of gesprongen is..... jij hebt gewoon een regelmatige cyclus van 30 dgn zeg je dus ik denk niet dat je je ongerust hoeft te maken meid... aangezien jij maar 1 eierstok hebt waar de eitje rijpen zal je eitje dus ook alleen aan die kant springen en tis zeker niet zo dat jij dus maar 1x per 2 maanden een eisprong hebt, dat zal dan de enige kant zijn vanwaar je eitej zal springen...je hersenen geven je lichaam een seintje naar je overgebleven eierstok die dus voor de eisprong zorgt... als je er niet helemaal gerust op bent bel je toch je ha om met haar een afspraak te maken?? veel succes meid
Remember nee, je hebt geen eisprong nodig om ongesteld te worden. Je eierstokken maken zelf ook hormonen aan. Oa Oestrogenen. (dat is nog voordat je een eisprong hebt gehad) Die hormonen zorgen voor de opbouw van het baarmoederslijmvlies. En dat is oa wat je verliest wanneer je menstrueert. Dus dat je ongesteld wordt hoeft niet per definitie te betekenen dat er ook een ei is gesprongen. Wat je ander vraag betreft; daar heb ik het antwoordt nog niet op kunnen vinden. Maar ik zal nog ff doorzoeken voor je Liefs, Gerrina
Nou ik ben nog aan het googlen... Het zou dus wel kunnen dat ik soms gewoon geen ei heb...? Ik dacht echt dat je altijd een ei gehad moest hebben die niet nesteld en dat daardoor je "slijm" word afgebroken en dat je menstruatie is.... Wat me wel opgevallen is , is dat ik deze maand op mijn MVD pijn had bij het vrijen en dat heb ik niet altijd volgens mij...... al kan het natuurlijk ook dat ik niet altijd rond die tijd sex heb Hmm ga nog wel ff door met zoeken.... allemaal bedankyt iig tot zo ver....weer toppie
Ik had dat ook altijd gedacht maar dat blijkt dus een groot misverstand. Daarom ben ik onlangs begonnen met tempen. Je kan merken aan een aantal symptomen dat je wél een eisprong hebt. Door bv kleine steekjes links of rechts onderin je buik omstreeks de 14e dag voor je NOD, je afscheiding. Met temperaturen kom je ook al een heel eind. En dan heb je natuurlijk nog altijd ovu-testen. Veel succes met googelen.
Niet te geloven! Ik dacht echt hetzelfde als Gerrina en Remember, eisprong en dan menstruatie daarna omdat het ei niet bevrucht is, maar je kunt dus ook een menstruatie krijgen zonder dat je een eisprong hebt... Hier leer ik nog eens iets!!
Hoho! Als je aan de pil bent is er idd geen eisprong maar door het hormoon dat zich oa in die pillen bevindt wordt er een menstruatie op gang gebracht...een neppert... Ben je niet aan de pil dan wordt je pas echt ongesteld als er WEL een eitje is geweest... Hoe verklaar je anders het ontpillen...dat sommige meiden maandenlang niet ongie worden? Dus mijn menig is ... als je zonder pil ongesteld wordt..is er wel degelijk een eitje geweest... Lekker tegendraads dus ikke...
Ze zeggen ook altijd dat als je een cylus hebt van meer dan 6 weken en minder dan 21 dagen je naar alle waarscjhijnlijkheid geen ei krijgt. Dat zou dus omgekeerd betekenen dat als je wel regelmatig menstrueert je wel een ei krijgt.
Is toch niet zo Nien :tongue: Ik heb het aan de gyn gevraagt en heb de nadruk gelegd op: wanneer je NIET aan de pil bent. Ik zat namelijk zelf ook met deze vraag. Heb het net ook nog opgezocht op het net en daar kreeg ik ook bevestiging. Liefs, Gerrina
aarggggg ik had gedacht en gehoopt dat ik weer wat duidelijkheid zou krijgen hier.... nu weet ik het echt niet meer ....boehh hoee Ik heb 4 jaar een mirena spiraal gehad en daar werd ik niet meer ongi mee... zou dat dan betekenen dat ik dus bijna 4 jaar geen ei heb gehad??? Lijkt me sterk..... en nu heb ik iedere maand dus ineens wel netjes me ei?? oooooooooooooooooooooooooooowwwwwwww om gek van te worden Ik hoop dat er nog meer reactie komen...word er helemaal misselijk van
hahhahhahaahahhaa..........toen ik op Ok drukte verw88 ik eigenlijk wel zo'n opmerking ja...... Ik las net dat je geen last meer heb..... Niet aan denkennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..................blijven hopen ik hoop ook nog steeds., in tegen stelling tot gisteren ondanks dat er niks is veranderd ik ga volgend cyclus ook maar tempen, volgens mij is het wel watsamen met me ovu.tsten moet ik toch een grotere kans hebben, het gaat me vooral dat ik dan tegen het einde weet of ik ongi word als me temp daalt....
de mirena werkt weer heel anders dan de pil en normaal hoef je met de mirena spiraal ook niet te "ontpillen"de mirena geeft weer hormonen af die de baarmoederwand beïnvloed zodat een eitje zich niet in de baarmoeder kan nestelen en je slijm wordt taaier en dikker om ervoor te zorgen dat de zaadcellen de baarmoeder niet in kunnen.... hoe dat zit met menstruatie en geen eisprong hebben weet ik ook niet precies succes in ieder geval
Om die reden ben ik ook gaan tempen, Remember. Geeft toch wat meer duidelijkheid. Over je eisprong hoeft jij je denk ik geen zorgen te maken hoor. Liefs, Gerrina
wat ik erover gevonden heb is dat een eisprong onafhankelijk is van je menstruatie, dat de baarmoeder zich maandelijks voorbereid op een eventuele zwangerschap, maar dat als er geen eisprong is omdat de eitjes niet rijpen, of ontbreken, hetzelfde is als wanneer er geen bevruchting plaatsvindt, en je baarmoederslijmvlies dus gewoon afgestoten wordt en je dus ongesteld wordt....