Hoelang jullie man/vriend thuis na de bevalling?

Discussion in 'Na de bevalling' started by mama van chayenna, Sep 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier geen goed voorbeeld haha.. vanwege eigen zaak en fulltime baan in een drukke periode helemaal niet thuis geweest. Zelfs zo erg dat ik om 11.38 uur bevallen ben, om 13.45 uur is hij naar zijn werk gegaan.. ons tussendoor om 17.30 opgehaald uit het ziekenhuis en dochter opgepikt bij oma en om 18.00 uur weer naar zijn werk vertrokken tot 23.00 uur.

Maar dit wil ik nooit meer op deze manier.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

mijn man heeft niet vrij gehad. Mijn man heeft een eigen bedrijf. dat moest natuurlijk niet instorten.
    Omdat ik al 1,5 week in het ziekenhuis lag ivm vroegtijdige weeen, zo`n 1,5 a 2 uur bij ons vandaan, kon hij niet zo veel met zijn werk bezig.
    ik ben bevallen op dinsdag op woensdagsnacht (mijn man was in de nachtelijke uurtjes nog aan het werk om zijn bedrijf draaiende te houden, en vanwege de afstand van het ziekenhuis was te laat voor de bevalling omdat ik in 2 uur en 10 minuten beviel)
    en mijn man heeft die nacht na de bevalling nog gewerkt, en daarna is hij de volgende avond pas weer naar mij toegekomen in het ziekenhuis. (we hebben toen in een hotel geslapen) Op vrijdags rond een uur of 19.00 uur is hij weer weggegaan naar huis en zondagmiddag weer teruggekomen. ik verbleef in een hotel. Het was niet anders.
    wat ook zo erg was, dat mijn man maar om de dag onze kleine kon zien vanwege het feit dat hij nu eenmaal zijn bedrijf draaiende moest houden, zo erg.:( Hij had er zelf ook heel erg veel moeite mee. Het was een superdrukke tijd voor ons allemaal. Kolven, heen en weer naar het ziekenhuis, de spanning enz. en het draaiende houden van het bedrijf.

Hopelijk volgende keer beter. wanneer je kleine gewoon thuis is is alles veel makkelijker.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben op een zaterdag bevallen en mijn man moest op vrijdagavond even weg voor zijn werk. En daarna is hij op maandag weer begonnen. Ik vond het maar niks in het begin in mn eentje, maar het is goed gekomen :)

4. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Mijn man is in totaal 1 maand vrij geweest. Hij zou in eerste instantie de eerste 2 weken vrij zij. Maar na 9 dagen moest onze kleine vent weer richting het ziekenhuis. Hij was in shock en bleek dat hij een goede vernauwing in zijn aorta had. Met 14 dagen is hij hieraan geopereerd. Mijn man heeft gewoon vrij gekregen van zijn werk. Dus al met al had ik het ook liever anders gezien, maar dat is niet anders. Het gaat nu btw prima met onze kleine man:D.

5. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Oh heel herkenbaar. Ik was als de dood toen manlief weer aan het werk ging (hij aalde er ook wel van). We waren beide gesloopt van het heen en weer rijden naar het ziekenhuis. Maar je moet het vertrouwen even winnen dat je het zelf ook heel goed zelf kan:D.

6. jans1

jans1 Lid

Oct 27, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn vriend heeft de kraamweek halve dagen gewerkt, en daarna heeft hij 4 weken vakantie opgenomen. was heerlijk, maar was ook erg lekker toen hij afgelopen maandag weer ging werken. eindelijk RRR

7. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is vier weken thuis geweest. Ontzettend fijn, want onze kleine had een moeilijke start (soms tot 20 uur per dag huilen door een heftige bevalling). Zo konden we het nog enigzins volhouden......:$

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,203
    113
    Brabant
    3 dagen standaard verlof en na 10 dagen nog een week.
    Dit keer gaan we het weer hetzelfde doen.
    Gewoon de 3/4 dagen verlof en dan als de kraamhulp weggaat neemt hij een week vrij. Man heeft net een nieuwe baan, dus het is nog eventjes afwachten.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Mijn man is 2 en een halve week thuis geweest. Hij wou 4 weken vakantie maar kreeg het niet op het werk.

Share This Page