De mama-uitzet!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meer, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meer

Meer Lid

28 feb 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden!

met dat ik bijna 30 weken zwanger ben, hebben we eigenlijk alles wel zo'n beetje voor de baby al in huis.

als over 4 weken m'n verlof begint, wil ik graag wat spulletjes voor mezelf kopen, voor/tijdens de bevalling, en voor in de kraamtijd.

maarre.. wat is handig voor mezelf om in huis te hebben? wat heb ik zekerweten nodig de eerste dagen?

ik dacht aan:
    - een lekker zittend huispak, joggingbroek (gebruik/ heb ik nu niet)
    - voedings bh's (of is dat onnodig?)
    - paracetamol (je kan er nooit genoeg van in huis hebben)
    - een voorraadkast vol eten en drinken :p (om mee te beginnen, al is vriendlief er de eerste week ook gewoon)

het wordt tijd dat ik als ik verlof heb, eens lekker wat voor mezelf kan kopen (voornamelijk wat ik ook echt nodig heb ;)).

tips welkom!

2. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    De tip voor tijdens de bevalling (en erna)....lippenbalsem!!!!
    Door het puffen had ik hele droge lippen gekregen en met persen heb ik er ook nog eens (onbewust) opgebeten, dus ik kon wel een balsempje gebruiken :D

En natuurlijk heb je ook je kraampakket nodig ;)

En naast je lijstje verder:
    - snickers, mars of iets van mueslirepen of zo tijdens de bevalling (ook voor manlief erg handig en handig om ze ook in je ziekenhuistas te doen)
    - kleine flesjes water voor tijdens de bevalling, maar ook erna
    - shirt voor tijdens de bevalling (die evt. weg mag)
    - leuke nieuwe pyjama's/nachthemden voor in je kraambed (als je bv gaat geven is iets met knoopjes best handig)

ik had 1 of 2 voedingsbh's in huis omdat ik ook niet wist hoe m'n boobs er qua maat na de bevalling aan toe zouden zijn.

Verder schiet me zo snel niets te binnen.

Succes!

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

ik dacht aan:
    - een lekker zittend huispak, joggingbroek (gebruik/ heb ik nu niet)
    - voedings bh's (of is dat onnodig?)
    - paracetamol (je kan er nooit genoeg van in huis hebben)
    - een voorraadkast vol eten en drinken :p (om mee te beginnen, al is vriendlief er de eerste week ook gewoon)

het wordt tijd dat ik als ik verlof heb, eens lekker wat voor mezelf kan kopen (voornamelijk wat ik ook echt nodig heb ;)).

tips welkom![/QUOTE]

Een aantal huispakken zijn zeker wel fijn. Verder wat gewone onderbroeken (geen strings bedoel ik dan). En misschien wat voorraden maaltijden in de vriezer..

Geniet van alles!!

4. Meer

Meer Lid

28 feb 2010
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks meiden!

wat gewone onderbroeken is inderdaad een goed idee. ik draag nu vooral strings.

het kraampakket heb ik al eventjes in huis, maar nog niet in durven kijken.... hahahaha!

is het handig om zelf nog veel maandverband in huis te hebben? (en welke?)

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ga je bv geven? Kijk dan een beetje uit met pcm he... Ik houd er nooit zo van om pcm te slikken bij bv, mag geloof ik wel hoor, met mate.

Ook bij bv: overal water bij je hebben. Als je kindje aanlegt krijg je me toch een DORST ineens... niet normaal meer... Gaat in de loop van de tijd over gelukkig.

Een lekkere bodylotion voor je arme buikie. Hoeft niks duurs te zijn, maar iets dat gewoon lekker smeert en je huid een beetje zacht houdt.

Maandverband inderdaad. In het begin heb je dat mega-kraamverband nodig, maar die ellende gaat ook voorbij gelukkig. Ik vond het dikke matrassen-maandverband overigens fijner dan de ultradunne soorten met zo'n drooghoudlaagje. Vaak verschonen moet je toch, en ik heb het idee dat dat ouderwetse spul het dikkere bloed van nabloedingen beter opvangt dan dat dunne verband.

Voedingsbh's, of gewoon een lekkerzittende soft bh. Heeeerlijk voor thuis.
    Ik vond daarnaast een strak hempje erg fijn, houdt je buik en boezem lekker omhult. Het is nl. zo raar in het begin, die lege buik.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zou wel maandverband in huis halen, kraamverband is heel groot en dik nml. Als je minder bloed gaat verliezen is maandverband wel fijner. Ik gebruikte Kotex, maandverband zonder plastic

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    2 lekker zittende huis pakken

Maandverband en wat daar bij heel belangrijk is. is dat het maandverband is zonder plasticke acterkant omdat het dan gaat broei en dat mag niet van wegen "je wond" want dat is het.

onderbroeken of boxers.

lekker creme

genoeg kofie thee suiker kofie melke. beschuit. eten voor je zelf en je man.

voor mee naar het ziekenhuis flesje drinken dextro lippenbalzum wat snacks.

exstra shirt wat vies mag worden

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wat echt heerlijk is na de bevalling zijn die heule grote oma onderbroeken! Aangezien er ook een mega maandverband in moet vond ik dat ideaal hahah.

En lippenbalsem is echt een must have.

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Had nog een documentje en daar stond iig in wat ik voor mezelf in de ziekenhuis tas had (achteraf had ik meer kleren nodig omdat ik 6 dagen in het ziekenhuis gelegen heb):

- Joggingbroek
    - BH
    - Shirt
    - Vest
    - Onderbroeken (maatje groter dan normaal
    - Sokken
    - Pyjama
    - Shampoo en conditioner
    - Deodorant
    - Tandenborstel en tandpasta
    - Remover en wattenschijfjes
    - Borstel
    - Telefoon oplader
    - Slippers/schoenen
    - Camera en batterijen

Voor als je thuis bent: kraamverband (van de apotheek vond ik de prettigste en met minder vloeien inderdaad maxi maandverband), slingers en ballonnen voor de versiering, vriezer volladen, zelf vond ik toiletpapier handig (vraag me niet meer waarom :D), en stuk of 2/3 makkelijke broeken (huispakken).
    Positiekleding verzoop ik namelijk in en mijn eigen broeken kan ik nog steeds meer dan de helft niet meer van aan ;).

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ow en als je geen borstvoeding geeft, heb je geen voedingsbeha nodig. Je hebt wel de eerste week dan stuwing (mogelijk) maar daarvoor kun je ook een gewone BH zonder beugels dragen.

11. 894hi

894hi Niet meer actief

labello ofzo...
    eten ... ;) aangezien jij nog ff geen boodschappen doet...

een flesje water met zo een bidon dop... mocht je uitgescheurd zijn of wat dan ook kan je water op je kruis spuiten tijdens het plassen.. dan brand het niet zo... of je moet iedere keer als je naar de plee wil onder de douche gaan staan

als je borstvoeding gaat geven een voedings bh
    zo niet leg alvast nat maandverband in de vriezer voor in je bh mocht je veel last van stuwing krijgen.

http://admin.shopman.nl/clients/drogist/content/images/11/447/thumb_0.jpg ik geloof dat ik deze moest laten halen van de kraamzorg omdat dint net zoiets is als dat kraamverband alleen iets kleiner...

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ja die kotex is echt een must!! Die waren erg fijn

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dit keer weer euroshopper maandverband gehaald, 50 cent per pakje ofzo, geen plastic erin en ik vond het prima zitten toen ik geen kraamverband meer nodig had.

Ik heb dit keer antislipsokken gehaald, tijdens de bevalling van Eva kon ik de weeen alleen maar staand goed opvangen, maar onze vloer is nogal glad en ik gleed dus telkens weg.

En inderdaad lekkere oma onderbroeken en pyjama's, of een lekkere joggingbroek met fijn t-shirt.

Boodschappen doen we hier zoals altijd, mijn vriend kan ook gewoon boodschappen doen na de bevalling.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    een nieuw dekbed overtrek, zodat je er lekker fris/luxe bij ligt in de kraamweek :D
    vond ik heeeeel belangrijk hahaha!

Ik had die goedkope maandverbandjes van de kruidvat. Hoe dikker hoe beter, want ik had een knip en met die dikke krengen kon ik nog een beetje zitten....

Verder een fijne gezichtscreme is lekker, spray voor je haar zodat je toch fris bent zonder te douchen (ik heb altijd anti klit spray van elvive, die ruikt gewoon lekker).
    Zorg ook dat je veel fruit in huis hebt na de bevalling, je moet echt aansterken dan!
    En evt een lekker dekentje voor op de bank.

15. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Hallo meiden

Ik lees hier dat het in huis hebben van maandverband zonder plastic achterkant handig is. Wie weet wat voor merk zonder plastic achterkant is, heb namelijk altijd met plastic achterkant gehad.

Groetjes Jeal

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    @Jeal, maandverband van Kotex of van Euroshopper.

17. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    iK heb het maandverband van Europrofit gebruikt. De allergoedkoopste, en volgens mij bij alle drogisterijen wel te krijgen. Wit met blauwe pakken, ze staan vaak helemaal onderaan in een hoekje. Deze hebben geen plastic achterkant.

18. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Goed dat ik deze topic trouwens even las.... want ik had er eerlijk gezegd nooit aan gedacht om maandverband zonder plastic te kopen.

19. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Ik kom het nergens tegen,maar als je BV gaat geven zijn borstcompressen (alias koffiepads) ook erg handig. De eerste dagen heb je ze niet nodig, maar het kan snel gaan als de voeding eenmaal op gang is. Zou alvast een pak in huis halen, voor het geval je de eerste dagen moeilijk op de been bent na de bevalling.

Verder, lekkere dingen voor na de bevalling, je mag jezelf dan wel even verwennen!! Succes alvast!

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @jeal anders had je kraamverzorgster het je wel verteld hoor.

voor in het ziekenhuis is en badjas ook heel erg fijn voor als je naar de wc moet. (had ik dus niet mee moest toen met een deken om )

Deel Deze Pagina