hoe aan te pakken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmimi, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    mijn dochter heeft een voorkeurshouding naar links, ze krijgt hier fysio voor. De fysio zegt al verbetering te zien, maar wij hebben eerlijk gezegd het idee dat het alleen maar erger wordt. Dit ook aangegeven bij haar maar ze blijft zeggen dat het beter wordt. Ik wil graag dat het beter wordt en ik weet dat ik het de tijd moet geven. Maar slapen lukt haar helemaal niet op de re-kant van haar hoofd omdat daar een hoek zit zeg maar......
    Nu heb ik zo'n zijslaapkussen besteld na goede verhalen gelezen te hebben, maar hoe kan ik dat nou het beste aanpakken? Elk slaapje op de andere zijde en haar rug afwisselen of de eerste tijd alleen maar op rechts om die hoek een beetje weg te krijgen?
    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en zo ja hoe hebben jullie dat aangepakt? De fysio wil me hier geen uitleg over geven omdat ze dit wettelijk niet mag adviseren??

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het wordt aangeraden om het zijligkussen alleen onder toezicht te gebruiken omdat een kindje eruit kan rollen..

Ik heb hem alleen in de box gebruikt..

Als ze nog steeds voorkeurshouding heeft misschien eens langs een osteopaat..

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn dochter heeft ook een zijig-kussen en gebruikt deze bij elk slaapje. Ik weet niet hoe sterk jouw dochter is, maar hier draaide ze zich weer om (hardnekkige rugslaper) dus ging ik steeds kijken of ze "goed" lag en zo niet goed draaien. Dit vergt veel doorzettingsvermogen en slapeloze nachten.

Ik zou eerst kijken hoe jouw dochter op de zijig-kussen reageert......maar zeker vaker op rechter zij laten slapen dan links.

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.257
    1.019
    113
    Zuid-Holland
    mijn dochter had ook een voorkeurshouding naar rechts, wij zijn hier mee naar de osteopaat geweest en hij constateerde een blokkade in de wervels. oftewel ze had een stijve nek (net zoals wij dit ook kunnen hebben) en dan is het gewoon pijnlijk om de andere kant op te moeten kijken.
    Is dat er niet aan de hand bij je dochter?? een osteopaat kan zo'n blokkade heel zachtjes weg masseren en dan zou je alsnog met de fysio gewoon doorkunnen gaan met oefenen totdat je daadwerkelijk verbetering ziet.

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heeft de fysio dan geen meting gedaan?
    Hier ook een baby met voorkeurshouding. Het CB had een afplatting opgemerkt.
    De fysio is hier nu 2x thuis geweest en gisteren dus een meting gedaan met zo'n bandje wat om het hoofd gaat (wordt warm gemaakt in kokend water en dat vormt zich dus helemaal om het hoofdje). Hij kon eigenlijk met het blote oog al wel zien dat het niet heel erg is en hij waarschijnlijk geen helmpje nodig heeft. Maar hij wil na 3 maanden nog een keer een meting doen om te kijken of het verbeterd is.
    Ik zou daar gewoon eens om vragen! Dan heb je ook echt iets meetbaars!

Deel Deze Pagina