Lieve dames, de titel van het onderwerp geeft het al weer. Ik zoek tips om Kian te laten doorslapen. Ik weet dat het nog vroeg is en dat ik niet moet panikeren. Toch zou ik het lot graag een handje helpen en het doorslapen een beetje bevorderen. Kian ligt nu gewoon bij ons beneden en gaat mee slapen als wij dat doen. Dit om zijn laatste pap zo lang mogelijk te rekken. S nachts vraagt hij echter nog alle 4 a 5 u om zijn melkje. Mss moeten we al proberen om hem op een vast uurtje in zijn bed te leggen. Vraag is: wanneer is dat dan het beste? Hij krijgt nog een melkje rond een uur of 18 / 19, maar dat kan al eens varieeren. soms is het ook 17u.
Je beeb past zich niet aan jouw ritme aan, maar jij aan zijn/haar ritme. De kleine is overigens nog zo jong dat t normaal is dat die s nachts gewoon nog komt hoor!
Hier heeft het altijd het beste gewerkt om gewoon je baby te volgen. Voeden bij honger, op bed bij slaap. En dan komt het doorslapen zo ineens. Ik weet nog goed hoe vermoeiend het was, die gebroken nachten. Pak zoveel mogelijk je rust overdag en echt, voor je het weet schrik je opeens wakker 's ochtends: help, is alles wel goed, Kian heeft zich niet gemeld! En dan slaapt je baby heerlijk door, maak jij lekkere nachten en dan wordt je baby ziek. Heb je weer gebroken nachten maar dan terwijl je weer volop aan het werk bent, haha. Pfff, dat is ook vermoeiend. Ik ga zo lekker op bed! Volgens mij doe je het hardstikke goed! Hou vol en geniet van Kian.
hey dames, bedankt voor het snelle antwoord dat van dat je baby het ritme aangeeft, dat had ik al begrepen. Maar ik ben hem vanaf vandaag (poging toch...) aan het proberen op een vast tijdstip in bed te steken. dat bedoel ik eigenlijk... als ik hem dagelijks zo rond een uur of 8 in zijn bedje stop? Is dat nu al te vroeg? Of nog steeds gewoon mee naar boven wanneer wij gaan slapen? Hij slaapt voorlopig nog bij papa en mama op de kamer...
Ik vind 8 uur ook nog erg vroeg voor zo'n kleintje. Ik zou gewoon zijn ritme volgen en dan komt het echt wel allemaal goed. Luca sliep ineens met 6 weken door. Heeft hij zelf geregeld. Geniet nog lekker van het 's avonds knuffelen en de laatste fles. Voor je het weet slapen ze al om 8 uur en dan zit je daar helemaal alleen op de bank
Ga er vanuit dat de eerste 6 maanden een nachtvoeding nog heel normaal kan zijn. Tot een jaar ook nog. Een kind 'slaapt door' als het aaneengesloten 5 uur slaapt. Jammer genoeg doen ze dat niet allemaal 's nachts... Het minst stressvolle is gewoon je kind volgen. Voeden op verzoek, dan leer je zijn ritme kennen.
waarom wil je het lot een handje helpen zodat hij al doorslaapt? Het is normaal en hoort erbij dat je er 's nachts nog uitmoet. Niet altijd leuk misschien maar wel heel natuurlijk. Dat doorslapen komt vanzelf een keer.Bij de een gewoon wat vroeger dan bij de ander. Maar ik vind dat jij erg snel wilt.
Ik heb al veel spijt dat ik dit item geopend heb. Ik voel me net zo een boeman! Terwijl ik gewoon maar wat info wilde inwinnen! het is voor mij ook nieuw allemaal. en ik hoor in mijn directe omgeving verhalen van baby's die doorslapen met 3 weken en 5 weken, daarom dat ik me afvroeg hoe dat kon... nog eens sorry en ik begin er niet meer over onderwerp gesloten
Ik vind je helemaal geen boeman hoor. Ik was ook blij toen Lianna ging doorslapen na 9 of 10 weken. Het is toch wel erg vermoeiend zo'n kleintje waar je de hele dag al mee bezig bent en dan 's nachts ook nog eens. Wij deden dan wel om en om met de "nachtdienst", maar wakker wordt je toch. En wij dachten na de de derde week ook: wanneer gaat ze nou eens doorslapen?
Na de eerste regeldagen (toen was ze 10 dagen) van Jasmijn zijn we een ritueel gaan invoeren 's avonds. Ik werd die dagen namelijk helemaal gek van het gehuil. Nu gaan we iedere avond met Jasmijn onder de douche en dat op een vast tijdstip. Namelijk om half elf. Daarna de laatste voeding en dan slaapt ze als een roos. Sindsdien slaapt ze eigenlijk heel erg goed. De eerste dagen kwam ze nog voor een voeding rond 4 uur en dat is zo langzamerhand overgegaan naar de klok van 7 uur/ half 8 's ochtends. Ik denk echt dat ze baat heeft bij dat vaste ritueel elke avond. Hopelijk dat dat ook voor jou kleine kan gelden. Veel succes en hopelijk kun je dadelijk ook lekker een nacht doorslapen! Ik vind je geen boeman en ik snap het helemaal. En tja wat is normaal.... Je kan het toch allicht proberen? Groetjes Kirsten
Jelly, ik ben dit topic gaan lezen, omdat Siem 's nachts niet meer drinkt, maar nog wel vaak wakker wordt. Ik was dus ook benieuwd naar tips. Voel je geen boeman. Tuurlijk, als het echt niet anders kan, dan gaan we akkoord met de nachtelijke onderbreking, maar je kunt altijd kijken of je je kinjde wat kan helpen. Kian is idd nog jong, maar ook Siem heeft al geen nachtflesje meer sinds 7 weken. En dat hebben wij hem toch aangeleerd. Bij hem ging het heel gemakkelijk, dus ik zeg niet dat je dat zo maar doet hoor. Siem schikt zich gewoon makkelijk in een voedingsritme, ook als het eens moet afwijken wegens omstandigheden. Zijn nacht verloopt zo: 23.45 naar bed 3.00 wakker, wil speentje 5.00 wakker, wil speentje 7.00 wakker maken voor flesje Soms wil hij zijn speentje wat vaker, soms wat minder vaak. Omdat we in dit ritme zijn gaan zitten, kunnen wij nu na het aanbieden van het speentje weer snel in slaap komen. Maar geen speentje meer zou nog fijner zijn... Succes! Oh ja, voeding: 7-11-15-19-23 uur (180 cc/6 schepjes)
Het was iig niet mijn bedoeling om jou de zwarte piet toe te delen maar je geeft zelf aan dat je baby nog iedere 4 -5 uur om een voeding komt. Volgens ons kun je op deze leeftijd nog niet veel meer verwachten. Ik ben er ook een hele tijd 's nachts uitgemoeten en vond dat de eerste nacht dat ze door zou slapen niet snel genoeg kon komen maar het is gewoon niet anders. Als je baby honger heeft moet je er uit. Of je man. Maar dat hoort er in het begin gewoon bij. Ik las wel dat je de laatste melk om uiterlijk 19 uur geeft, probeer dan om 23 uur nog eens een fles. Als jij dan meteen na die fles ook gaat slapen dan lijkt je nachtrust mss wat langer. En echt , op een gegeven moment dan komt dat doorslapen vanzelf. Baby's die met 5 weken doorslapen zullen ook geen nachten van 8-10 uur maken denk ik. succes en voel je aub niet aangevallen.
Jesper slaapt sinds de afgelopen week door van 23 tot 6 uur. Heerlijk dus wel. Hij krijgt dus om 22 uur zijn laatste flesje en om 6 uur maak ik hem wakker voor zijn eerste flesje. Hij heeft dit ritme zelf aangegeven. Ik denk dat je kleintje waarschijnlijk nog gewoon zijn voeding nog heeft, hij zal vanzelf wel door gaan slapen. Ik houd er elke nacht rekening mee dat Jesper toch voor een nachtvoeding komt, want ik besef heel goed dat het echt uitzonderlijk is als baby's op deze leeftijd al doorslapen hoor. Meestal hebben mensen ook wel de neiging om wat te overdrijven. Ik zou hem dus gewoon om een uur of 11 zijn laatste flesje geven en dan kijken hoe het loopt. Wat ik ook wel deed, wat om 19 uur na zijn flesje ook naar bed gaan een paar dagen, dan om 23 uur de wekker. Heb je zelf in elk geval een paar nachten genoeg uren geslapen. enne, ik denk niet dat je het als een aanval moet zien hoor. Ik denk dat ze gewoon bedoelen dat een kindje zo jong nog nog niet te regelen valt, ze regelen hun ritme nog helemaal zelf.
het doorslapen gaat echt vanzelf. daar moet je niet te veel mee werken. toen tamer 3 mnd was ben ik begonnen met rijstebloem. en met zijn laatste fles 23.00 uur deed ik een paar schepjes rijstebloem. zodathet wat dikker werd. en daardoor sliep hij langer voor zijn volgende fles. rond 4 uur. en dat werd steeds later toen het rond 6 of 7 uur werd.
hoi Jelly, voor mij ben je ook geen boeman hoor! mijn zoontje sliep door met 7 weken. en hij sliep gelijk van 9 tot 6 a 7 uur en met 9 weken zat hij op 7 tot 7. ik had steeds heel erg moeite hem wakker te krijgen voor een late voeding om 22. of 23.00uur. dus dat heb ik niet meer gedaan op een gegeven moment. en zo kreeg hij rond 19.30 of 20.00 de laatste voeding. deze laatste wilde hij steeds vroeger. dus hij gaf het wel echt zelf aan dat hij zijn voeding steeds eerder wilde. en nu zit hij dus alweer een tijdje op de laatste voeding 19.00uur. maar ik zou eens beginnen om te kijken of hij echt vraagt om die laatste voeding. dan zou ik hem die gewoon nog even blijven geven. moet je hem echt wakker maken en gaat dat heel erg moeilijk zou ik eens proberen hem te laten liggen. hij zal dan waarschijnlijk eerder in de nacht komen, maar ook dat gaat hij dan steeds meer verschuiven. x