baarmoeder voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door luca84, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca84

luca84 Niet meer actief

Is het normaal dat je je baarmoeder al laag kunt voelen? ik kan hem met de vinger gemakkelijk voelen.. best laag..
    Ik heb aan de bevalling van mn zoon een wandverzakking overgehouden. En weet niet meer hoe diep mn baarmoeder voor die tijd zat. maar nu is het volgens mij best laag. Wat is normaal?
    Nu ben ik weer zwanger, heb ik meer kans op verzakkingen straks als ik weer bevallen ben?
    zit te denken om een bekkenbodemtherapeut in te schakelen als ik in de veilige periode zit (na 12 weken) of wat raad jij aan?
    Sorry voor de vele vragen.. maak me nogal druk om mn wandverzakking en wil liever niet dat het nog erger wordt.
    Kvind het erg fijn dat we hier ook vragen kunnen stellen, kleine dingen ga je niet zo gauw meteen voor langs de huisarts..

bvd voor het antw

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi luca,

Doordat je weer zwanger bent zal je merken dat je veel eerder klachtjes krijgt die je bij de eerste zwangerschap pas veel later had. Dit komt omdat je lichaam geheugencellen opslaat en weet dat ze er niet tegen in kan gaan. Je bekkenbodem word daardoor sneller slap en gaat in een hangmatje hangen waardoor je baarmoeder ook wat lager komt te liggen, dit is niet erg.
    Ik denk dat het een heel goed idee is om een bekkenbodemfysio in te schakelen!

Imke

Deel Deze Pagina