Hoelang kan koper tekenen contract uitstellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kweenie, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Meiden,

Weet iemand van jullie hoelang een koper het tekenen van de koopovereenkomst kan uitstellen omdat hij telkens weer nieuwe vragen heeft? Hoelang kan hij daar mee doorgaan en kan hij het termijn van de ontbindende voorwaarden ook vooruitschuiven?

Oftewel....wanneer kunnen wij als verkopers zijnde zeggen. Nu is het genoeg! De koop gaat niet door of je moet nog voor die en die datum tekenen.

Groet,

K

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Is dat niet een vraag waar de makelaar antwoord op weet?

Weet wel dat er idd een maximum aanzit.. maar hoe lang? Zou het gewoon ff aan je makelaar vragen...

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dankje....

Inderdaad de makelaar....maar die zegt steeds ...ja het houdt zo op maar dan komt er toch weer een vraag.

We hebben voor onszelf al een datum in gedachte wanneer hij echt moet tekenen anders kunnen wij niet tekenen voor ons volgend huis. Dus dan moeten we het gewoon weten.

En het lijkt mij geen ongeldige reden om dat te verlangen. Wij hebben immers gekocht om eerder gemaakte afspraken.

Groet.

K

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Volgens mij is dat 30 dagen!

5. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    Dat kun je zelf bepalen,Als het voor jullie na die datum niet meer kan, moet je dat gewoon aangeven,
    Zo hebben wij het ook gedaan, want anders kwamen wij in de problemen.
    Je hebt wel kans dat de koop dan niet door gaat, dus denk er goed over na!

6. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
  7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dankjulliewel meiden,

We hebben de koper nog tot maandagochtend uiterlijk 11.30 uur de tijd gegeven, hij had van ons eigenlijk vandaag moeten tekenen maar hij wil uiteindelijk toch weeeeeer met iemand praten over nog steeds hetzelfde 'probleem'. Hij maakt van een mug een olifant hebben wij het idee maar goed, oke je weet het niet...wij zijn geen experts.

Maar maandag uiterlijk 11.30 is nu ook echt maandag uiterlijk 11.30 uur. Na die tijd is het echt einde verhaal en gaan we, na even een rustpauze in te lassen, opzoek naar een andere koper. Hij heeft namelijk al meerdere malen gekeken, heeft al veel tijd extra gekregen, heeft met meerdere mensen gesproken, heeft bewijsstukken gehad dat er geen constructief probleem is en vorige week nog de wijze raad om een onpartijdige partij desnoods nog te laten kijken als niet noodzakelijk geacht...... En nu wil hij dat dus in 1 x weer wel! En....dan heeft hij ALS hij tekent ook nog eens 3 dagen bedenktijd.

Het houdt toch een keer op? Of ben ik nou gek?

Liefs,

K

8. Ik vind het raar van jullie makelaar. Die moet voor jullie belangen op komen. Je betaald immers een hoop geld dadelijk aan hem.

Een koper heeft altijd 3 dagen bedenktijd. Ik zou alleen in de gaten houden als hij getekend heeft ofdat de bankgarantie/waarborgsom op tijd binnen is. Als die binnen is dan heb je gewoon zekerheid. Koper moet hier voor zorgdragen.

9. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Wat ik nou niet snap, als ze ergens onzeker over zijn, dat huren ze toch n expert op dat gebied en laten ze t nakijken?
    En een makelaar is een bemiddelaar, komt niet meer op voor de belangen van de een dan van de ander. En wie betaalt uiteindelijk (meestal) de kosten koper? (dus klopt niet)

10. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Al met al zijn het wel koopsignalen en klinkt deze persoon als iemand die er serieus werk van maakt. Wel erg vervelend voor jullie dat het maar blijft duren op deze manier. Ben het met de rest eens dat jullie makelaar (die tenslotte een X percentage krijgt) wat standvastiger moet optreden!

11. De verkoper heeft de makelaar ingehuurd om het huis te verkopen, dus verkoper betaald de nota en niet de koper.

Deel Deze Pagina