hoii meiden ik heb vorige maand me eerste IUI gehad en helaas is die niet gelukt was ook al een vrij kleine kans hadden ze al gezegt..me vriend heeft slecht zaad dus volgende ronde mogen we ICSI ondergaan...ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn want dan moet ik mezelf prikken en ben doodsbang vor naalden..mja alles voor ons wondertje he ik heb nog geen prik instructies gehad dus geen idee waar of hoeveel of wat ik moet prikken.. doet ICSI veel pijn? liefs xx
Hi meissie Heel herkenbaar die angst... Voor wij überhaupt wisten dat we geen kinderen via de natuurlijke weg zouden gaan krijgen, heb ik'n naaldenfobie gehad!! En ja... Gehad! Mijn angst is in'n kleine vorm altijd nog aanwezig, maar na 3x icsi te hebben gedaan, waarvan de laatste keren vlak achter elkaar en ik nu weer met de 4e icsi bezig ben, raak je'n soort van 'gewend'.... Klinkt gek, maar toch is het zo. Je leert er mee omgaan... De prikken zijn natuurlijk niet fijn, maar prima te handelen. Hoeveel prikken ligt aan of je de lange of de korte weg moet bewandelen. Ik heb alle keren de lange protocol moeten volgen en dat is ongeveer één maand lang spuiten; eerst decapeptyl alleen ongeveer 1.5wk, en dan daarna nog ongeveer 1.5week decapeptyl met het stimulerend hormoon, in mijn geval puregon. Dan de laatste pregnyl spuit en dan de punctie... Voor het injecteren mag je altijd hulp vragen, ook bij het maken van de pregnyl.. Ik heb dit nooit gedaan, ook om over mijn angst heen te willen komen. Ik heb vanaf dag 1 mezelf altijd geprikt, en als je de 1e prik vergelijkt met hoe ik mezelf nu injecteer- wereld van verschil! DE 1e keren neigde ik altijd tot flauwvallen en duurde het'n eeuwigheid voor ik eindelijk die naald erin durfde te steken... Nu ben ik elke morgen aan het "darten" ... De punctie is niet pijnloos, maar ik vind hem prima te doen. Wat ik om me heen lees, en ook wat bij ons in het zh gebeurd, is dat je pijnbestrijding krijgt. Probeer zo goed mogelijk te ontspannen en over je heen te laten komen, dan is het sneller achter de rug. En daarna zit je al gauw in spanning te wachten op dat ene beslissende telefoontje of er'n tp plaatsvindt etc.. Dus komt allemaal goed meisje, maak je maar niet te druk. En natuurlijk is het geen makkelijke weg, het is vooral psychisch erg zwaar. Dus praat en schrijf vooral van je af en stel vragen wanneer je deze hebt! Sterkte meid, Liefs visje!
dank je wel voor je lieve reactie aan de ene kant heb ik er heel veel zin in omdat dan onze grote wens steeds dichterbij komt maar andere kant vind ik het verschrikkelijk .. maar ik zal er alles voor over hebben dus die naalden moeten maar haha jaa psychisch is heel dat traject echt zwaar je verwacht van oohh doe ik ff maar valt toch vies tegen.. wel pittig voor jezelf dat je al met de 4e ICSI bezig ben hoelang zijn jullie al bezig met kinderwens? xx
Hey meis, ik ben ook bezig aan me 4e ICSI poging.. Ik was ook bang en onzeker en viel al bijna flauw als ik bloed moest laten prikken. Zelf prikken durfde ik helemaal niet mijn man prikte me altijd. Pas bij de laatste poging heb ik het zelf geprobeerd maar vind et toch fijner als hij het doet. Punctie was ik doodbang voor maar viel me reuze mee en voor de arts is het zoveel makkelijker als je je ontspant. Heel veel sterkte meis!