Hoelang kijkt jouw dreumes tv per dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lentes, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik verbaas me echt over hoe jong sommige kindjes al tv kunnen kijken hier :(. Onze dochter snapt nog niets van de tv. Hij staat niet vaak aan, maar soms kijk ik om 6 uur even het nieuws ofzo en dan merk ik dat ze die beelden en hoofden wel grappig vindt, maar that's it. Ze kan echt nog niet iets op tv begrijpen volgens mij. Meestal loopt ze naar de TV om erop te slaan als ik hem aanzet ;). Ik heb ook wel eens geprobeerd of ze anders op een kinderprogramma reageert of op iets met dieren (ze vindt dieren heel leuk), maar nee hoor. Ze vindt het alleen leuk om dingen met haar vingertje op de beeldbuis aan te wijzen of erop te slaan (met als gevolg allemaal vette babyvingertjes op de TV), maar dit is ze vaak na 5 minuten zat en dan negeert ze de tv volkomen. Ze is overigens 13 mnd.

2. misa

misa Niet meer actief

Sinds Bumba in ons leven is vraagt, zeurt, dramt en huilt hij veel en vaak om die k*tclown... Heel onhandig, al vind ik het wel handig dat we het er soms op kunnen zetten als afleiding.
    Maar ik denk dat we op zon 30 a 45 min uitkomen. Ik heb het liever niet, en ken ook wel een soort schuldgevoel, maar ja...! Gelukkig hebben jullie dat ook!

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    's Morgens soms even op mijn iPhone in ons bed het Zandkasteel zodat ik mij even kan omkleden.
    En als ik ga koken ook wel eens en Sesamstraat als we het redden.

4. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Nooit! Mijn zoontje heeft er nul interesse in... En al zou hij het wel "willen" wil ik het nog niet! Over 10 jaar zijn ze niet meer achter die schermen weg te krijgen (waarschijnlijk;)) dus nee ik stel het zo lang mogelijk uit.

+ ik krijg er een beetje z'n elektronisch oppas gevoel bij...
    Mijn mening hoor, ieder z'n ding en ik val niemand aan !:)
    Maar ik kan me heel goed voorstellen als je oudere kids hebt, je er niet onderuit komt...

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Rond 13 maanden had dochter ook echt 0,0 interesse in de tv, behalve dan het er op slaan inderdaad.
    Een kleine 2 maand later sloeg dat helemaal om, echt van de een op de andere dag leek het wel... En nu, met 17 maanden herkent ze zelfs Dora op koekjes in de winkel of als ik even zit te laptoppen komt ze naast me staan, wijst ze naar de laptop en zegt ze 'Boebaaa!'.

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    De tv staat hier ook vaak aan maar ze kijkt er niet echt naar. Als ze het liedje van sesamstraat hoort dan gaat ze ff kijken en als het liedje afgelopen is dan gaat ze weer spelen ook als het afgelopen is dan gaat ze zwaaien en loopt weer weg.

Ze vraagt s´morgens wel of Bumba dvd op mag en die zet ik dan aan ze kijkt er 2 afleveringen van en dan moet de dvd er weer uit.

Ook het liedje van het zandkasteel gaat ze ff kijken en mee dansen en dan loopt ze weer weg tot het eind liedje weer komt dan zwaait ze weer en loopt weer weg.

Denk dat het echte tv kijken pas komt als ze 2 zijn? tenminste dat zie ik in mijn omgeving.

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier staat de tv alleen aan als we echt kijken. 'voor de gezelligheid' hebben we de radio aan. En tegenwoordig vaak een cd met kinderliedjes.
    Ze kijkt 25 minuten per dag. 1 aflevering Sesamstraat.
    Bij de gastouder kijkt ze waarschijnlijk wel mee met de oudere kindjes. Misschien een uurtje?

8. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hier staat de tv vaak aan, voor de gezelligheid, afgewisseld met radio...
    Hij kijkt effectief 's morgens vroeg 20 minuten tv als hij net wakker is zodat ik me even aan kan kleden en zijn pap klaar kan maken (babytv, jimjam of de wereld is mooi), en 's avonds een klein half uurtje na het badderen op schoot, even een rustmomentje voor onze druktemaker...
    Verder schenkt hij er weinig aandacht aan!

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Alleen sesamstraat na het eten en verder vind ik het niet nodig. Hij reageert er toch wel heel leuk op en vind het heerlijk om er even in weg te duiken.

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Eerst deed ik het met dvdtjes en nog steeds...ik ben alleen dus soms is het handig dat als ik kook of moet schoonmaken, dat hij dvd van kikker kijkt bv.

Ik ben er het eerste jaar streng in geweest,toen heeft hij geen tv gekeken.nu hij bijna 2 1/2 is wel...maar ik hou er eigenlijk niet van.

Hij is fan van Bumba en had een fase dat hij niet goed at.dan at hij wel als hij Bumba keek.schaam schaam maar ja, ik koos daarvoor omdat hij anders niets binnen kreeg!nu al een hele tijd niet en kijken we alleen heel even in de ochtend in bed en soms tegen de avond dvd of zappelin.

Hij vraagt naar kikker, Bumba of ko koos, Sasja, en toto haha

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    O ja, hij is ook helemaal weg van de bruine beer in het blauwe huis!alleen de begintune en eind met de maan want daar gaat het om haha!maar nu al een hele tijd niet gezien...zoek er eigenlijk een dvd van...

Deel Deze Pagina