pijnlijke, zachte borst.

Discussion in 'Borstvoeding' started by Duma, May 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,096
    1,088
    113
    Ik heb een vraag.

Ik geef nu 5 weken bv, maar vraag en aanbod zijn nog niet goed op elkaar afgestemd.
    Ik geef op verzoek. Maar nu heb ik sinds zondag vaak een zere borst. Altijd op dezelfde plek. Maat het is niet rood, en het is ook geen harde plek. Ja, vaak is wel mn hele borst knoerthard, maar dat is de andere ook vaak.

Nu net is mn hele borst goed leeggedronken, is soepel, maar doet wel pijn aan 1 kant.

Wat gaat er mis? :(

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Als hij eerst bomvol zat en nu net leeg is gedronken kan dat best, ik had dat ook wel eens en ondanks dat je het nu kwijt bent voelt het nog een beetje beurs aan.

Over het afstemmen van vraag en aanbod kan ik je niet veel tips geven, ik had vanaf het begin de regie zelf in handen aangezien ik fulltime kolfde, dus ik was niet afhankelijk van hoeveel mijn kindje dronk.

3. Duma

Duma Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    1,096
    1,088
    113
    Als ik er last van heb, dan krijg ik ook altijd hoofdpijn. Maar het zou heel goed kunnen dat dat komt, omdat ik op dat moment het borstvoeden zó zat ben, dat ik me er rot van ga voelen.

Het is niet alleen een beurs gevoel, dit is gewoon pijnlijk.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik heb ook 1 borst die tijdenlang wat pijnlijk was. Nu eigenlijk niet meer dus dat is vanzelf over gegaan.
    In het begin kolfde ik soms wel even om de druk eraf te halen, had een hekel aan volle en gespannen borsten en als ze dan wat langer sliep, kolfde ik even.
    Daardoor ook altijd veel voorraad gehad en genoeg productie.
    Voor mij voelde dat fijn.

5. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik had dat de eerste maanden ook heel vaak. altijd dezelfde borst. dat was bij mij steeds een verstopt melkkliertje. het deed dan eerst 1 a 2 dagen flink zeer terwijl mijn borst gewoon slap werd.dan voelde ik bij een voeding ineens een harde plop en daarna ook aan mijn tepel. heel akelig. en dan verslikte mijn zoontje zich even. dat was dan dus het propje. daarna was de pijn ook gelijk helemaal weg

Share This Page