Soms heb ik van die dagen, dan kijk ik naar het nieuws en dan zie ik de ene terroristische aanslag na de andere. Of ik zie oorlog en verderf en ga zo maar door. En dan vraag ik me echt af: Waar gaat het heen? Zo ook daarnet toen ik in het winkelcentrum was om even snel een paar boodschapjes te doen. Komt er een jongen van ongeveer 16 aangerend met een bebloede mond en een schreeuwende man achter zich aan. Die man beschuldigde de jongen ervan dat hij zijn fiets wou stelen en heeft die jongen gelijk maar een paar klappen verkocht! Dan denk ik jezus, ik snap dat je daar boos om bent maar ga je dan als 45 jarige man serieus een jongen van 16 jaar meppen? Kan je het niet mondeling oplossen ofzo? (Ik scheet trouwens 7 kleuren voor die man, wie weet waar die nog meer toe in staat was!) Pff..voel me soms echt een oud wijf, maar maak me af en toe echt wel eens zorgen. Nog meer oude wijven in de zaal??
Ja ik maak me ook zorgen als ik sommige dingen lees of hoor, maar als iemand mijn fiets steelt waar ik zowat bij sta, geloof maar dat ie ook een klap krijgt. Wat moet je anders doen, vragen of hij je fiets steelt en dat je het daar niet mee eens bent? Misschien was die vent te overdreven in zijn reactie maar kan hem ergens wel volgen.
Hmmm dan ben ik ook een engerd Maar als iemand mijn mooie mama fiets probeert te stelen, en ik krijg de kans, dan timmer ik 'm ook op zijn hoofd. Risico van het vak Maar ik ben het wel met je eens dat het steeds erger wordt. Iedereen is tegenwoordig zo snel op de p*k getrapt. Je kan geen tekeningetje maken en de halve wereld flipt ( om maar een voorbeeld te geven ).
Ja ik ook! Vooral als het om berichten gaat van volwassenen die kinderen wat aan, of als er (weer) een natuurramp is.. Het lijkt wel of het alsmaar meer en steeds erger en gruwelijker wordt
hier ook wel hoor, kijk ook niet altijd naar het nieuws, het is eigenlijk altijd hetzelfde ellende. Mensen zijn zo snel op hun teentjes getrapt en zo snel agressief, dan denk ik waarom dan? we zullen ons nooit in hun kunnne verplaatsen anders denk je net als hen zeg ik maar altijd.
Ja precies, kom op zeg. Ik werk hard voor mijn geld en als de een of andere onverlaat denkt zomaar iets te moeten stelen, kan ie een klap voor zijn kop krijgen, niet dan? Ben heus niet agressief, verre van, maar blijf van andermans spullen af! (volgens mij gaat dit een heel drukbezocht topic worden )
Ja ik snap die man ook volkomen, ik zou ook woest zijn. Maar om nou echt een jongentje van 16 tot bloedens toe te slaan vind ik dan net weer iets te ver gaan. Die man was trouwens zelf ook niet helemaal helder geloof ik (denk een paar glaasjes teveel op). Ik vond het in ieder geval een engerd
Oh nou als ik zie dat mijn fiets gejat word dan zeg ik niet heel vriendelijk: "Hey geef hier die fiets, die is van mij" maar dan ruk ik hem uit zijn handen en geef ik hem een mep voor zijn kop als het ff kan. Maar de anderen die je zegt daar kan ik wel in komen. Ik denk ook weleens: waar gaat het heen met de wereld. Kunnen problemen dan helemaal niet op een normale manier opgelost worden?
Ja sorry dat klinkt misschien hard maar dat ventje van 16 is zo volwassen om een fiets te kunnen stelen dan moet hij ook zo volwassen zijn om te beseffen dat hij een knal kan verwachten ... Nee sorry geen medelijden met die jongen ... Ben het wel met eens dat het steeds erger word, ene ramp na de andere
kijk ook bijna geen nieuws meer.. Het is altijd hetzelfde.. Er worden complete steden/dorpen uitgemoord en waarom? Omdat land X niet op de koffie mocht komen bij land Y (bij wijze van dan he).. elke dag word er wel iemand vermoord of mishandeld en laat ik daar nou net geen zin in hebben elke avond.. Tja, als iemand mijn fiets steelt (net nieuw) dan laat ik hem/haar ook niet zomaar lopen hoor. Die fiets blijft elk geval hier haha.. Maar idd om als 45jarige 'stoere' kerel nou een jochie van 16 in elkaar te meppen, mwa beetje overdreven.. dan moet hij ook sterk genoeg zijn om hem in de kraag te pakken en af te leveren bij bijvoorbeeld de politie..
Amen! Dat is wat ik dus ook bedoelde!! En ik vraag me af of die jongen wel echt die fiets wilde stelen, want hij beweerde half huilend van niet. En aangezien die man naar mijn mening lang niet helder was, (dus misschien wel dingen heeft gezien die niet helemaal kloppen) zou ik haast die jongen geloven. Maar goed als hij het wel gedaan heeft dan had ie zoiets kunnen verwachten natuurlijk, maar ik had het anders opgelost! (en nee niet heel lief vragen of ik mijn fiets wel even terug mocht)
ik heb dat jaren geleden ook een x meegemaakt. ik kom thuis lopend was best laat woonde toen ook nog bij me ma. zie ik uit de tuin een man komen met mij fiets in zn handen ik werd helemaal gek en begon te trillen vn angst en woede denk ik hahaha! GODVERDOMME WAAR GA JE NA TOE MET ME FIETS!!! IK BEL NU DE POLITIE ! Als een gek begon ik te schreeuwen met eeen hoop dat de buren zouden kijken voordat ie gek me neersloeg ofzo hahaha hij rende wel weg enzo had ik me fiets gered
Ik sluit mij er bewust een beetje voor af! Olierampen, tsunami's, geweld, moord, verkrachting. Ik word er zo moedeloos van! 1 x per week lees ik gewoon een digitale krant en het nieuws zap ik weg als ik er geen zin in heb. Ik ben natuurlijk niet blind of naïef dus ik weet wel wat er speelt, maar ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die zwaar depri worden van al dat slechte nieuws. Ik beperk mij voorlopig wel tot nieuws wat mij aangaat Liefs, Sam
het zal je 16 jarige zoon maar zijn die zijn fiets wilde pakken die toevallig naast die man zijn fiets stond die half bezopen is. kijken of iedereen hier het dan nog zo vanzelfsprekend vind om dat joch in mekaar te slaan. wat de rest van je topic betreft. dat klopt ik ben een jaar of 10 geleden gestopt met bewust naar het nieuws te kijken. en nog komt er genoeg mijn gezichtsveld binnen. meer dan me lief ik zelfs.
ach zo kan het ook toch? hoeft niet altijd geweld gebruikt te worden, al denk ik dat ik dat wel zou doen haha.. Ach, volgens mij weet de helft van de landen die oorlog voeren al niet eens meer waarom ze dat doen... Hun 'voorouders' (om het zo maar eens te noemen) deden dat tenslotte ook
En als je dan die verhalen hoort van al die creeps die hun kinderen in de kelder houden jarenlang, of de meest gruwelijke moorden plegen.Als ik mijn opa en oma moet geloven gebeurden die dingen vroeger niet of in ieder geval zelden. Natuurlijk heeft de media zich ontwikkeld en verspreid elke gruwelstory zich als een lopend vuurtje, maar ik denk dat het vroeger inderdaad stukken minder was. Nu ik moeder ben ben ik er in ieder geval veel meer van bewust, en ben ik echt wel wat meer op mijn hoede. Ik was ook snel vertrokken uit het winkelcentrum...
mijn idee is dat de media meer kapot maakt dan drank doet en ddie rotzooi maakt al een boel kapot. en al die idiote films van tegenwoordig. ze worden gewoon letterlijk op ideeén gebracht.
klopt niemand weet wat er precies gebeurd is. alleen dat die man een probleem heeft. die heeft met zijn handjes aan een minderjarige gezeten.