onze 11mnd oude vent heeft afgelopen dinsdag zijn inentingen weer gehad maar is die dag ziek geworden koorts 39.2 maar het is nog steeds niet over. vanmorgen had hij 39.3 hij is overduidelijk niet lekker. hoelang kandat duren en moet ik met hem naar de ha?? hij is nl nog nooit ziek geweest zelfs niet verkouden (nu dus ook) ik geef hem wel paracetamol 60mg en dat helpt wel even dan bvd grt
Volgens mij kunnen ze een paar dagen koorts hebben. Als je het niet vertrouwd kun je gewoon de HA bellen!
Mijn zoontje heeft vorige week voor het eerst prikjes gehad en had die avond koorts en na een zetpilletje was dat over. Wat ik toen begreep van het cb was dat de klachten met 48 uur toch wel over zouden zijn. (Maar volgens mij mag jou zoontje (tenzij hij heel licht is) toch zetpilletjes van 120mg??? 11 maand is hij toch??? Ze mogen vanaf 3 maand (en 5,5kg) 120mg per keer.) Succes...
Volgens mij duurt een beetje koorts door intentingen echt niet langer dan een dag, of misschien 2. Misschien even bellen met cb als je ongerust bent? Kunnen zij evt adviseren of je even naar een dokter moet. (geen idee of dat kan hoor, ik heb geen ervaring met cb)
klopt, vanaf 12 maanden gaat de dosis alweer omhoog naar 240 zelfs. Maar 120 mg werkt ook een stuk beter voor je kindje om zich een beetje prettiger te voelen en dus ook langer. 60 mg doet niet zo heel veel meer op die leeftijd (bij een normale grootte dan natuurlijk). Maar het kan natuurlijk ook toeval zijn dat hij ziek is nu, ik zou even naar het cb bellen denk ik, om te informeren of het er nog bij kan horen, zo niet, dan weet je dat je moet handelen en reageren als bij 'gewoon' ziek zijn.