Wel of niet wakker maken voor voeding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Elin78, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Mijn zoontje van 10 weken gaat meestal rond half acht slapen en slaapt dan tot 2 uur. Daarna tot 6 uur.
    Nu hebben ze op het CB geadviseerd om hem rond 23 uur wakker te maken voor de laatste voeding, omdat hij dan misschien wel doorslaapt.
    Ik twijfel een beetje om hem wakker te maken als hij zo lekker ligt te slapen.
    Maken jullie je beebjes wakker en werkt dat dan ook?

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ja, ik maakte Esmee altijd om 22.00 uur wakker voor een laatste voeding. Daarna liet ik haar slapen.

Dit deed ik overigens tot een 9 week. Ik kreeg haar toen niet meer om 22.00 uur wakker. We zijn toen om 18.30 uur de laatste voeding gaan geven en om 19.00 uur naar bed. Ze sliep toen door tot 7.00 uur de volgende ochtend.

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik mocht pas van het CB haar door laten slapen met 3 1/2 maand....dit ivm de suikerspiegel.
    Ik heb haar altijd om 18.30 een fles gegeven en dan maakte ik d'r wakker voor de voeding van 23.00 en die dronk ze ook leeg en dan sliep ze door tot 08.00

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij hebben Jesse ook altijd wakker gemaakt om half elf voor z'n laatste voeding. Dan waren we toch nog wakker.
    En vanaf dat tijdstip kon hij al meteen tot 5 uur slapen. Daarna werd dat al heel snel 6 uur, 7 uur, 8 uur...

Daarna zijn we pas begonnen om dat tijdstip van half elf te vervroegen.

5. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Wij maakten hem tot voor kort ook steeds wakker. We mochten van het CB nog niet over naar 4 flessen en er moest persé 4 uur tussen komen. Daar bleven ze maar op hameren.

Nou uiteindelijk kwam er vanzelf 4 uur tussen met als gevolg dat de laatste fles rond 24uur viel. Hij was op een gegeven moment nauwelijks wakker te krijgen en dronk niet meer als 30cc, dus toen hebben we het maar geprobeerd met de laatste fles eraf. De andere flessen iets opgehoogd en dat gaat prima zo.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik laat haar van half 8 tot 22 slapen en dan krijgt ze de fles en dan slaapt ze meestal tot half 6 a 6 door, vanochtend zelfs tot 7 uur !

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier heeft dat even gewerkt, en dan sliep Thirza idd door tot een uur of 6, in plaats van 2 uur 's nachts. Maar dat was maar even en tegenwoordig werkt het niet meer: ze valt de laatste dagen rond 7 uur voor de nacht in slaap, en komt dan zo rond 3-4 uur. Als ik haar wakker maak, komt ze een uurtje later en schieten we er niet veel mee op... ik niet iig, want als ik om 5 uur aan de bak moet, slaap ik daarna zelf niet meer. Als dat om 4 uur is, slaap ik daarna nog wel en komt Thirza netjes om 7 uur, wat ik wel een handige tijd vind... ;)

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het wakker maken is vrij normaal, maar wij hebben eigenlijk altijd op verzoek gevoed. Dus wij hebben haar altijd laten slapen. Maar fae wist het dan wel al vrij snel te rekken tot 6 uur.. Die sliep al heel jong door... Dus dan is het makkelijk praten om te zeggen: Niet wakker maken. 2 uur is wel een rottijd overigens zeg pfff.

maar proberen kan eventueel altijd?

9. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik heb Jenna een paar keer wakker gemaakt maar zij kwam dan gewoon weer (toen) 3uur later. Als ik haar niet wakker maakte sliep ze tot 3uur en als ik haar wel wakker maakte om 23uur dan kwam ze ook rond 2 a 3 uur....

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben ukkie nooit wakker gemaakt voor een voeding. Ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om hem te wekken, als hij zo heerlijk lag te pitten. Bovendien had ik gelezen dat de kans dan groot is dat hij juist niet diep in slaap komt en dan dus iedere 3 uur voor een voeding komt.

Na 8 weken begon hij overigens redelijk door te slapen (uurtje of 5/6 achter elkaar) dus ik vond het ook helemaal niet nodig. ... nu ik erover nadenk: we hebben nog vrij lang een voeding rond 2 uur gehad. Was wel pittig ja, zeker toen ik weer ging werken. Maar het is nog vrij snel goed gekomen.
    Wat vast ook uitmaakt: ik heb altijd op verzoek gevoed (BV), niet op een schema.

11. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    dat had Jenna dus ook....

12. Bri

Bri Niet meer actief

haha, ik zie dat ik gequote ben terwijl ik zelf de tekst heb aangepast... grappig dat je je sommige dingen gewoon niet meer goed kunt herinneren... Dacht echt ff dat we een late voeding hadden en dan 's ochtends vroeg weer, maar bij nader inzien is dat helemaal niet waar.

13. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik maak Lisanne wel wakker voor haar laatste fles zo tegen 23.30, maar ze is vaak heel moeilijk wakker te krijgen dan en drinkt meestal ook haar fles lang niet leeg. Wel slaapt ze daarna door tot een uur of half 7.

Als ik haar niet wakker maak, dan wordt ze tegen half 4 wakker en wil ze haar flesje en dat hoeft van mij niet zo nodig ;)

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zit hier nu mee te klungelen. Ik merk dat Tobe de laatste tijd steeds wakker gemaakt moet worden om een uur of half 11/11 uur wanneer hij zijn laatste fles krijgt. Hij drinkt die fles dan slapend leeg, maar echt honger heeft ie niet. Hij slaapt namelijk meestal gewoon weer verder als ik hem naast me in mijn bed leg (voordat ie de fles krijgt).
    Maar ik denk en ben bang dat als ik hem die fles niet geef, dat ie dan om een uur of 2 alsnog wakker wordt voor die fles. Hij krijgt de andere fles ook al om half 7/7 uur dus dat lijkt me wel erg vroeg...

15. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    hier ook. we zijn vorige week pas begonnen met wakker maken rond 23 uur. maar dan komt bas ook alweer om de 3 uur... dus om 2 uur en om 5 uur weer en dan wil meneer niet meer slapen.. wij gaan die laatste voeiding er ook uitgooien. daarvoor was t altijd. slapen tussen 7/8 uur daarna komt hij vanzelf om 2/3 uur en dan weer rond 5 of 6 uur smorgens. en aangezien wij toch om 6 uur opstaan is dat niet erg.

wat ik hier lees over niet diep in slaap komen... die laatste voeding gooien we er weer uit.. bedankt voor t advies :)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb mijn zoontje tot 14 weken wakker gemaakt voor zijn laatste voeding. In de 13e week ben ik die voeding gaan afbouwen (elke dag 30 ml minder tot 60 ml) en toen is die voeding vervallen. Lekker hoor.. en hij sliep gewoon van 19:30 tot 8:00 :D

Mijn zoontje sliep trouwens met 6,5 week door (23:00 - 8:00) en dan ging hij om 20:00 naar bed. Dus het was (en is) heerlijk... rust in de tent van 20:00 tot 8:00. Dan is het huis weer even van papa en mama!

Share This Page