navelstreng in de vliezen (velamenteuze insertie)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Napoleon, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wie van jullie heeft dit ook gehad?

Afgelopen dinsdag is mijn dochtertje geboren. Toen de vk aan de navelstreng trok om de placenta te laten komen brak deze af. ik moest toen op de baarkruk om de placenta te laten komen. Toen deze er was bleek de navelstreng aan de vliezen te zitten ipv aan de placenta.
    Pas toen iemand zei dat we wel een engeltje op onze schouder gehad moesten hebben bn ik erg geschrokken. Femke had ook kunnen overlijden als de vliezen op een plek waren gebroken waar ook de aders liepen. (ze is overigens met vliezen geboren)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jeetje, dat klinkt inderdaad als een wonder. Zo vaak komt het niet voor toch dat kindjes met vliezen en al worden geboren? Gefeliciteerd met je dochtertje en wat fijn dat alles goed is met haar :)

3. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Jeetje dat is schrikken dan !!!
    Hadden ze dat niet opde echo's gezien ?? En hoe kreeg Femke haar voeding dan??
    Kan mij nog herinneren dat de echoscopiste liet zien waar de navelstreng de placenta inging..

4. liebrando

liebrando Niet meer actief

hier nog eentje! mijn meisje is ook zo geboren. Het lag ook precies achter de vliezen. De vk zei ook (na de thuisbevalling) dat we enorm geluk hebben gehad. Als zij mijn vliezen had doorgeprikt, dan was de kleine gestikt in al het bloed, en ik had zoveel bloed verloren dat we binnen 5 min in het ziekenhuis hadden moeten zijn. Wat hier nooit was gelukt want ik woon in een dorpje van de stad af. Wij hebben dus ook enorm mazzel gehad. Eerst trok ik er niet zo aan. Maar na een paar weken toen ik mijn bevallingsverhaal weer las begon het pas echt tot me door te dringen dat we gewoon echt mazzel hebben gehad! En ja dat is zeker schrikken, ben er soms nog beroerd van en dan zijn we alweer een dik jaar verder. Ik durf ook niet meer. Had wel een 4e kindje gewild, maar er zit nu zoveel angst in mij, terwijl er helemaal geen kans is dat ht weer zou gebeuren. Toch durf ik niet meer.Ik heb 3 prachtige kids en de 4e was zeker welkom geweest, maar ik ben bang dat ik het lot gewoon opzoek dus een 4e hier waarschijnlijk nooit meer.

5. liebrando

liebrando Niet meer actief

mijn vliezen zijn overigens spontaan gebroken gelukkig! en de aders lagen dus precies achter de vliezen!

Deel Deze Pagina