Hoelang kun je vlaai bewaren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Zaterdag hebben we vlaai gekocht bij de Hema en we hebben nu nog een restje over. Kunnen we vanavond nog ervan eten, of kan het beter weggegooid worden? Ik weet niet meer wat de verpakkingsdatum was, we hebben de vlaaien online besteld. Kan best zijn dat de vlaai vrijdag al verpakt is.

Het is een aardbeien roomvlaai.

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik zou het niet meer eten, lijkt me ook niet meer lekker na 4 dagen eerlijk gezegd.

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik zou het niet doen hoor vooral dat room is toch van melk gemaakt. Aardbeien zullen ook wel zacht zijn....

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Sunde! Ik twijfelde dus al. Maar zeker in mijn toestand is het misschien beter om weg te gooien. Dat doen we dan maar...

5. s1986

s1986 Niet meer actief

Jaa dalijk word je ziek van. Voedselvergifitging zal mee vallen maar je weet maar nooit. Zou idd extra voorzichtig zijn;)

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik zou het inderdaad maar weggooien..kan me ook niet voorstellen dat het nog lekker is nu!:p

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nou, we hebben gisteravond nog een stukje rijstevlaai gehad allebei, dat smaakte nog prima. Maar aangezien het natuurlijk weer een dagje later is.....

8. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    door de room ken je hem niet langer als 2-3 dagen bewaren. tenminste dat word door de bakker hier gezegt. aangezien ik het ook al eens gevraagt heb.
    en het is echt maximaal 3 dagen als je koelkast ook echt goed koud staat en achterin staat en de deur niet tevaak open is gegaan. heel zonde dus maar ik zou hem weg doen.

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    een vlaai die met room is gemaakt echt voor de kwaliteit 2 dagen. 3de dag kan nog maar echt weg gooien nu.
    Je kunt er heel ziek van worden

10. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja normaal zou ik zeggen.. gewoon eten..

maar omdat je zwanger bent zou ik het toch niet meer doen.. je mag zou hem wel nog kunnen eten hoor..

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Niet meer eten. Room kun je maar 3 dagen bewaren.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je had het beter gisteren op kunnen eten, 2 a 3 dagen kan nog. Vandaag is toch te lang vind ik. Maar die vlaaien zijn neem ik aan zaterdag ochtend verpakt, je moet wel een belabberd slechte bakker hebben die een taart voor zaterdag al op vrijdag bakt en verpakt... Mn mannetje werkt niet voor niets elke nacht, zodat iedereen 's ochtends vers brood en vers gebak heeft.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat zou ook mijn idee zijn... er vanuit gaand dat er geen gek smaakje of geurtje ofzo aan zit..

Deel Deze Pagina